Mergem cu tramvaie expirate. Primaria Timisoara nu mai cumpara altele noi, dupa ce consilierii locali au respins proiectul privind imprumutul

TIMISOARA. Scandalurile se tin lant in Consiliul Local. Suparati ca primesc planurile sedintei pe ultima suta de metri si ca nu au timp sa le studieze in amanunt, alesii locali au refuzat sa mai voteze unele proiecte.

Printre acestea se numara si cel care se refera la luarea unui imprumut de la Banca Mondiala pentru achizitionarea a 15 tramvaie noi si modernizarea depoului RATT. Potrivit proiectului de hotarare, ar fi nevoie de 46,6 milioane de euro pentru cele 15 tramvaie, dar si de 1,86 milioane de euro pentru modernizarea unui depou al regiei, precum si de 1,54 milioane de euro pentru mentenanta.

Proiectul a picat in plenul de marti cu 10 voturi pentru, 3 impotriva si o abtinere, desi erau 22 de consilieri prezenti in sala. Restul de 8 consilieri au refuzat sa isi exprime votul.

Suparati ca dau cu subsemnatul la DNA

„Aceasta problema este extrem de veche. Eu sunt consiliera de 11 ani si de ani si ani de zile se pune aceeasi problema. De data aceasta, s-a hotarat ca nu mai acceptam proiecte care vin in ultimul moment sau mai tarziu de 7 zile. Si totusi, datorita celor spuse de domnul primar, ca este imperios necesar, am votat. Problema cu strazile, am vazut lista cu cele pe care se limiteaza parcarea acum in fata. Credeti ca suntem masini? Trebuie sa vedem pe cine afecteaza, pe cine nu. Deci mie mi se pare, si nu am vrut sa sugerez ca este o tactica problema asta, ca ne obliga ori sa nu votam, ori sa votam. (…) Cand esti chemat la DNA,  nu te iarta nimeni ca ai acceptat in ultimul moment. In acest mandat am fost de 2 sau de 3 ori chemata la DNA, lucru care in 11 ani nu mi s-a intamplat”, a spus Adriana Blaj, consilier local al PNL.

Si consilierii PDL s-au aprins imediat cand au vazut ca tot mai multe proiecte sunt introduse pe ordinea de zi la inceputul sedintei.

„Supararea noastra a fost data de modalitatea in care aceste proiecte au fost aduse si supuse atentiei plenului”, a spus Adrian Pau, consilier PDL.

Primarul, nervos ca-si strica relatiile

Primarul Gheorghe Ciuhandu s-a enervat pe toti alesii locali si a plecat val-vartej din sala, inainte ca sedinta ordinara sa fie incheiata.

„Este bataie de joc pentru ca veniti aici si nu votati. Nu va rog sa-mi treceti mie proiectele, dar votati-le! Cu tot respectul, eu parasesc sedinta daca la vot se mai continua aceasta situatie. Nu se poate ca din 20 de oameni sa voteze 15”, a spus Ciuhandu.

Primarul s-a suparat mai mult pentru ca avea promisiuni de la Banca Mondiala, care si-ar fi dat acordul sa ne imprumute banii necesari pentru tramvaie.

„Avem sustinere de la Banca Europeana de Investitii cu banii. Am avut discutii cu Banca Mondiala care s-a oferit ca ne da bani, si nu e usor sa obtii o creditare. Peste o saptamana oamenii acestia o sa dea un raspuns, nu ma indoiesc ca e pozitiv. Sa stiti ca am sa spun la Banca Mondiala ce s-a intamplat aici ca sa stie si ei cum merg lucrurile la noi”, le-a spus Gheorghe Ciuhandu celor 22 de consilieri prezenti in sala.

Potrivit spuselor unor consilieri, dupa sedinta, mai multe proiecte care au fost respinse marti vor fi reluate in cadrul consiliului local anul viitor.

Tramvaiele expirate, inlocuite de autobuze

Cu toata cearta alesilor locali, un lucru e cert. Timisorenii sunt cei care sufera si circula cu tramvaie expirate, dupa cum a anuntat chiar seful RATT, Ioan Goia.

„Tramvaiele noastre care sunt second-hand au expirat. In momentul asta noi mergem cu tramvaie care au inspectia tehnica expirata. O sa mai suspendam din liniile de tramvai si incercam sa asiguram din liniile de autobuz”, a declarat Goia, resemnat.

CITESTE SI: 50 de milioane de euro pentru tramvaie noi in Timisoara. Primaria va lua totusi imprumut pentru a innoi parcul RATT

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Da ce fac dom’le tramvaiele astea de 3 milioane de euroi? Daca circula 20 de ore pe zi si pe ora transporta 100 de pasageri (ceea ce este o medie uriasa!), iar fiecare pasager plateste 0,5 euro pe calatorie, atunci este nevoie ca aceste tramvaie sa circule cam 3000 de zile ca sa se amortizeze cheltuiala de cumparare. Pe langa asta mai puneti costurile cu liniile, curentul, salariile si reparatiile plus MANAGEMENTUL (care face cat toate astea la un loc). Si iaca asa ne lipim la PAGUBA, in loc sa ne fie bine. 46 de milioane de euro de aruncat pe tramvaie cu 3 milioane bucata. Vai de capul nostru. Ne vand smecherii ce vor ei la ce pret vor. Iar noi luam TOT.

    • Luam tot ca sint comisioane in joc asta era si miza la tramvaie de ce sa modernizam calea de rulare sau sa repunem in functie tramvaiul 3 cind putem cumpara tramvaie la care avem comision??!!! totul pe blogul transportulincomun punct blogspot cautati pe google ca apare din prima.

  2. nu ei au votat ordinea de zi, dna ziarista? nu le a zis ciuhandu ca el ii convoaca peste. o saptamana si ei nu au vrut? vai si amar de tara asta!

  3. sintem rupti in c** dar sa platim 3 milioane de euro pt un tramvai nou, sa aiba aurolacii in ce sa se inalzeasca iar artistii ratati sa picteze noaptea… tramvaiele gratis pe care platim doar transportul sint foarte bune pt bugetul nostru. cind o sa avem un primar din acelasi partid ca bucurestiul atunci o sa putem face si metrou.

    • perfect adevarat, citeste postarile din septembrie de pe blogul ,transportulincomun punct blogspot.com sa vezi adevarata problema a tramvaielor, calea de rulare si anexele distruse

  4. Bai Ciuhandule, tu nu esti in stare sa mai platesti ratele bancare la troleibuze si vrei tramavie de 45 de milioane de euro?Ai adus totul in faliment in orasul asta!
    Coltermul ramane fara gaz din ianuarie, vom ingheta in apartamente, mai rau de 100x decat in vremea lui Ceausescu?!
    Nenorocitul dracului !

  5. Va platit si pe voi Ciuhandru de asta ati sters informatiile postate de noi, se va schimba situatia si vom tine cont de asta…e o chestiune de timp…
    Comentariile si imformatiile puse de noi erau la obiect si reale insa de „sponsorul dicteaza” Chiar daca ne-ati sters sint alti care ne publica iar rahatul de la RATT desi e sub pres incepe sa puta.

  6. “Tramvaiele noastre care sunt second-hand au expirat. In momentul asta noi mergem cu tramvaie care au inspectia tehnica expirata. O sa mai suspendam din liniile de tramvai si incercam sa asiguram din liniile de autobuz”
    Popa asta minte cu nerusinare. Inspectia tehnica e expirata din cauza lipsei pieselor de schimb si a personalului. Nu se mai face nici o intretinere, iar tramvaiele nu mai pot trece nici o inspectie tehnica.
    Se vor intrerupe linii de tramvai deoarece nici la ele nu se mai face nici o mentenata de cand au inceput restructurarile. In Timisoara se circula cu tramvaiul in conditii sigure numai pe liniile modernizate

  7. Azi dimineata incepind cu ora 6 ,primul defect anuntat la dispecerat este pe linia 9, al doilea este un tramvai 4 blocat intre catedrala si 700 si al treilea incident un 1 care se retrage din piata Traian. deci ??? dusmanul de clasa nu doarme ? asta sa credem? Toate aceste incidente s-au produs la ora la care mergeau oamenii la servici…

  8. Azi 16.12.2011 a fost haos general nu au mai mers tramvaiele 1,2 ,7,si 9 fiind inlocuite partial cu autobuze, voi normal nici nu stiti de asta insa am aflat de pe blogul transportul in comun din Timisoara care se pare e mai bine imformat.Era o stire care ne interesa cu atit mai mult cu cit s-a produs dimineata.