O masina – doua surse de putere! Combinatia dintre motorul pe benzina si cel electric reprezinta reteta succesului in materie de autoturisme

TIMISOARA. Dealerii de autoturisme ofera o gama variata de vehicule hibride, toate avand un singur lucru in comun si anume cele doua surse de putere, mai exact combinatia intre motorul pe benzina si cel electric. Aceste hibride pot fi clasificate in trei categorii: micro hibride, hibride partiale si hibride integrale.

Modelul Auris, cel mai la indemana

Toyota detine o pozitie unica in intampinarea provocarilor actuale din industria auto datorita premiatului sistem Hybrid Synergy Drive, oferind o solutie inteligenta pentru optiunile de motorizare pe care si le pot dori clientii. Aducand tehnologia HSD in centrul pietei auto, Auris HSD imbina doi factori importanti care favorizeaza vanzarea de autovehicule: placerea de a conduce si plusvaloarea.

Auris HSD ofera conducatorului auto experiente unice la volan: lipsa de stres in trafic; modul EV complet silentios, fara consum de combustibil si fara emisii; acceleratie puternica.

Conducatorul unui astfel de autoturism trebuie sa stie ca face economii datorate consumului redus de combustibil, dar mai ales taxelor scazute (in prezent, in Romania, taxa de prima inmatriculare este zero pentru hibride); costuri de intretinere scazute si valori de revanzare ridicate.

Toyota este primul producator care lanseaza o masina hibrid integral in cadrul segmentului C. Cu Auris HSD, Toyota incepe infuzia tehnologiei HSD in intreaga gama de vehicule. Aproximativ o masina din trei vandute in Europa pana in anul 2015 va fi hibrid.
Auris HSD este un vehicul hibrid integral, care ofera 136 CP, avand in schimb emisii de CO2 ciclu combinat de numai 89 g/km si un consum mediu de combustibil de 3,8l/100km. in plus, modul unic EV activat la pornire si la viteze de pana la 50km/h, permite rularea cu zero emisii si fara consum de combustibil. Performantele dinamice excelente (Cd=0.28) si pneurile eco cu presiune mare contribuie, de asemenea, la economia de combustibil realizata de tehnologia HSD.

Trebuie stiut ca vehiculele conventionale care sunt capabile de acest nivel de emisii si de consum de combustibil sunt fie cu cateva clase mai mici, fie ofera mai putina putere. Auris HSD emite de 10 ori mai putin NOX (Oxid de azot) decat orice alt vehicul din segmentul C si zero PM (Particule in suspensie).

Auris HSD ofera patru moduri de conducere: modul normal si inca trei moduri la cerere, care maximizeaza beneficiile sistemului Hybrid Synergy Drive. Dispunand de butoanele EV, ECO si PWR la indemana, soferul poate alege stilul de condus care se potriveste dispozitiei sale si conditiilor de drum.

Cum se alimenteaza hibridele

Masinile se alimenteaza cu benzina de la orice statie de combustibil, iar pe parcursul  condusului, bateria masinii se incarca singura cu energie. Aceasta incarcare se face ori prin recuperarea energiei altfel pierdute prin franare sau in momente de decelerare sau direct de la motorul cu ardere interna. Managementul intre cele doua motoare se face automat, fara interventia conducatorului auto. Masina se alimenteaza atunci cand se termina combustibilul din rezervor, respectiv benzina, ca orice masina normal, doar ca se alimenteaza mai rar, avand in vedere consumul mic, datorita faptului ca foloseste si sistemul electric de alimentare.

Noutatile de la Toyota

Toyota a publicat  informatii noi despre vedeta standului sau de la Geneva. Este vorba despre Yaris HSD, versiunea hibrida a modelului de clasa mica. Echipat cu cea mai noua evolutie a platformei hibride, subcompactul foloseste un motor pe benzina de 1.5 litri, o unitate electrica si un set de baterii amplasat sub portbagaj.


Inginerii marcii japoneze au anuntat ca ansamblul este capabil sa emita doar 79 de g/km, o valoare record, mai mica decat orice performanta a modelelor cu propulsie termica existente in prezent pe piata. in acelasi timp, cei 99 de cai putere aflati sub capota, totalizati cu ajutorul celor doua motoare, promit sa nu consume mai mult de 3.5 litri/100 de kilometri in ciclu mixt.

Beneficiind de iluminarea specifica hibrizilor, instrumentele Optitron imbina atractivitatea cu feedback-ul primit de la masina. Instrumentul Optitron din stanga incorporeaza Monitorul Eco/ Putere – un instrument usor de utilizat care ofera feedback in timp real, conlucrand cu soferul pentru a maximiza eficienta consumului de combustibil. Mentinandu-se in prima zona verde, masina poate functiona doar cu putere electrica.

Trecand la urmatoarea zona verde, masina va folosi puterea combinata a celor doua motoare. Important de retinut este ca aceasta a doua zona verde reprezinta momentul in care motorul functioneaza cel mai eficient, asa cum atesta si martorul verde de condus ecologic pozitionat intre cele doua instrumente de bord. Instrumentul Optitron din dreapta gazduieste Monitorul fluxurilor de energie, care afiseaza circulatia energiei in sistem.

Prius conduce detasat la capitolul masini nepoluante

Noul sistem hibrid, care a echipat pentru prima data modelul Toyota Prius, este primul care va fi imbunatatit in concordanta cu un concept revolutionar numit Synergy Drive. Sistemele din generatia actuala se bazeaza pe un motor pe benzina, utilizat pentru a obtine performante de varf, si pe un motor electric auxiliar. Sistemul Hibrid Synergy Drive ofera motorului electric un rol mai important, sporindu-i performantele.
Noul model Prius, prevazut cu tehnologia „Sistem Hibrid Synergy Drive”, are performante de varf, consum scazut de combustibil si conduce detasat la capitolul masini nepoluante.

Preturi:

–          PRIUS HIBRID -29.987 eur ( TVA inclus)

–          AURIS HIBRID – 22.700 EUR ( TVA inclus)

–          LEXUS CT200h HIBRID – 29.960 EUR ( TVA INCLUS)

Consum mixt:

–          PRIUS HIBRID – 3.9 /100KM

–          AURIS HIBRID -3.8/100KM

–    LEXUS CT 200h hibrid – 3.8/100km

(P)

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.