Traseele pentru motociclisti, inexistente in Timis. Peste 3.000 de timisoreni au motoare, dar doar cateva sute dintre ei se pot numi bikeri

TIMISOARA. Bikerii din Timisoara formeaza de cativa ani buni o comunitate destul de mare. Organizeaza tot felul de evenimente, de la demonstratii de mers pe motoare, pana la parade grandioase calare pe motociclete prin tot orasul. De multe ori, oamenii ii privesc cu teama, vazandu-i ca simpli vitezomani si ca pe o amenintare in trafic.

S-au adunat si pe Internet, unde poarta discutii pe forumuri, vorbind despre motoare, trasee, plimbari, chefuri si tot felul de povesti referitoare la viata de motociclist. La Timisoara, cea mai recenta iesire a fost in parcarea Iveco, unde mai multi bikeri au organizat un curs gratuit de aprofundare a tehnicilor conducerii motocicletei, sustinut de campionul national si european Ionel Pascota.

Din cand in cand, mai merg si in excursii, pe trasee prin Caras-Severin sau Timis, iar alteori se opresc undeva pe malul Timisului si isi intind corturile si se distreaza la foc de tabara. Invitatiile se fac pe Facebook sau pe paginile de Internet ale asociatiilor.

„Campam si incepem cheful Old School: foc de tabara cu lemne luate din padure, gratar din carnuri luate de acasa, bautura fara timbru – rachie si palinca. Cazarea se face la cort pentru bikerii hardcore: langa motor sub cerul liber“, suna ultima invitatie. si de obicei se aduna zeci de pasionati de motoare, care incing petrecerea pentru un intreg sfarsit de saptamana.

Trasee prin Caras-Severin

Trasee speciale nu prea au in Timis, mai degraba si le fac singuri. Primeaza insa paradele prin oras, pe care le fac ori de cate ori au ocazia sa-si expuna motoarele. Timisorenii se opresc pe strada sa-i fotografieze si sa-i filmeze.

Anca Bogdan este unul dintre bikerii care pana nu demult a facut parte din Asociatia „Timisoara Bikers“. Ea ne-a povestit ca cel mai bun traseu pentru motociclisti si-l aleg chiar ei, la discutii serioase inainte de a porni la drum. Preferat este Timisoara – Lugoj – Caransebes – Domasnea – Bozovici – Anina – Resita – Lugoj – Timisoara. „Ne contactam si, in functie de programul fiecaruia, iesim ori sambata, ori duminica. Au fost zile cand am fost doar cativa oameni, au fost zile cand am fost mai multi. Cel mai mult mergem pe Caras, un traseu foarte drag ne este de la Timisoara la Caransebes, Domasnea, Bozovici, Anina, Resita, Lugoj si inapoi la Timisoara“, ne-a explicat Anca.

In ceea ce priveste traseele special amenajate sau macar zone in care bikerii pot face tot felul de demonstratii, acestea sunt cam inexistente in Timis. „Eu nu stiu de locatii pentru noi. Avem o pista de carturi la Arad, dar altceva nu prea exista. Mai este un loc in parcarea Iveco unde mergeam odata, dar este curtea lor, noi l-am folosit mai mult ca si poligon. A fost locul nostru de joaca, dar acum au inceput sa vina tot mai multi cu masini“, ne-a mai spus Anca Bogdan.

Mii de motociclete in Timisoara, putini bikeri

In Timisoara sunt sase organizatii si grupuri care ii reunesc pe bikeri. La nivelul orasului sunt inregistrate peste 3.000 de motociclete, ne-a marturisit stefan Agotici, presedintele Asociatiei „Timisoara Bikers“. „Sunt multi posesori de motociclete, dar nu putem spune ca toti sunt bikeri. La festivaluri ne adunam foarte multi, daca sunt intalniri ocazionale – plimbari pe trasee, cate un chef – ne adunam cam 150“, ne-a spus Stefan Agotici.

Despre trasee, Stefan Agotici marturiseste ca Romania, nu numai Banatul, duce lipsa de un spatiu special amenajat pentru bikeri.

„Traseele se fac in functie de motocicleta pe care o are fiecare. Daca e una de viteza, traseul interesant este Timisoara – Sannicolau Mare – Timisoara, pentru ca are drum drept, se poate merge cu viteza, iar daca bikerul este pasionat de curbe, poate sa mearga spre Anina, prin Caransebes, Bozovici. Se simte lipsa unui circuit in Romania. Daca am avea asa ceva, cei care sunt vitezomani ar putea duce motorul pe platforma, iar acolo si-ar putea da drumul. Avem un circuit la Arad, dar este foarte mic, printre ultimele categorii“, ne-a mai declarat acesta.

Un alt traseu preferat de pasionatii de motoare din vestul tarii este in zona Valiug – Garana, spre muntele Semenic, zona circulata de altfel si de soferii pasionati. Motociclistii se multumesc insa si cu aceste trasee. Potrivit lui Stefan Agotici, foarte multi bikeri din Banat se duc in Ungaria, unde se inscriu la competitia Hungaroring.

Campanii anti-accidente si festivaluri de bikeri

Daca Asociatia „Timisoara Bikers“ avea la inceput cativa zeci de membri, acum mai sunt doar 12 bikeri inscrisi. S-a infiintat la inceputul anului 2008, dupa succesul campaniei „Mos Craciun vine pe motocicleta“, prin care motociclistii timisoreni au adunat fonduri pentru copiii nevoiasi din oras. Au mai facut tot felul de campanii anti-accidente, parade pe motoare, toate cu scopul de a arata ca sunt o comunitate destul de bine inchegata. Si au reusit, mai ales dupa decesul unui biker renumit din Banat – Andrei Popoviciu, zis si Matasosu’ – care a murit intr-un tragic accident in care a fost implicata o turma de vaci, in zona comunei Maureni din Caras-Severin.

Bikerii timisoreni s-au adunat imediat dupa accident si au facut a treia editie a campaniei „Atentie la motociclisti“, in mai multe orase din tara, prin care au incercat sa modifice legislatia rutiera in ceea ce priveste accesul animalelor domestice pe drumurile publice. Au strans 10.000 de semnaturi si au fost sprijiniti de deputatul Horia Cristian si de fostul premier al Romaniei, Calin Popescu Tariceanu.

O alta asociatie cunoscuta in capitala Banatului este „Road Patrol Bikers“. Clubul s-a constituit in 1997, iar in 2001 s-a inregistrat oficial. Una dintre cele mai spectaculoase manifestari organizata de acesta este Festivalul „Bikers Party Timisoara“, care aduce aici sute de motociclisti si mii de vizitatori din tara si de peste hotare. Din palmaresul asociatiei nu lipsesc nici actiunile caritabile, puse la punct in preajma sarbatorilor.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.