TimPark e noul sistem de parcare din Timisoara, in vigoare din martie. Primarul Robu complica lucrurile! Vezi diferentele dintre Telpark si Timpark!

TIMISOARA. Incepand din 1 martie, timisorenii isi iau adio de la TelPark si vor parca dupa un alt sistem de parcare, inspirat din orasul San Francisco. Dispar tichetele si nu se va mai ridica nicio masina in Timisoara! In plus, sambata si duminica se va parca gratuit peste tot, iar cel putin 15 strazi ies din sistemul de parcare. Raman abonamentele!

Se anunta inca de pe acuma o adevarata harababura, iar primarul Nicolae Robu n-a fost in stare sa explice foarte exact intreg sistemul dar promite ca proiectul va fi dat publicitatii in scurt timp, iar soferii din Timisoara vor fi invitati la o dezbatere publica pe marginea lui!

Primarul Nicolae Robu explica ce inseamna TimPark si ce tarife va avea!

Vor fi 3 zone tarifare de parcare in Timisoara, in functie de inelele de trafic, a explicat Nicolae Robu. Vorbim despre zona centrala, cea mediana si cea periferica. Tarifele vor fi diferentiate: 1,5 lei/h in zona centrala, 1 leu/h in cea mediana si 0,5 lei/h in zona periferica.

Primele 15 minute de parcare vor fi insa gratuite, urmand ca apoi sa se plateasca parcarea pe minut. Atentie, se va plati parcarea in Timisoara intre orele 8:00 – 17:00, iar in weekend va fi gratuit.

Practic, de la 1 martie, orice timisorean care va dori sa parcheze in locurile amenajate care intra in administrarea municipalitatii, va trebui sa isi cumpere mai intai un voucher – care va costa intre 5 si 50 sau chiar 100 de lei -, apoi sa lipeasca un abtibild pe parbriz. Voucherele se vor putea incarca de la operatorii de telefonie mobila.

Conducatorul auto parcheaza, iar, cand coboara din masina, suna la un numar de telefon – diferit pentru fiecare zona tarifara. Cand paraseste locul de parcare apeleaza un alt numar – acelasi pentru toate zonele tarifare. Se va plati prin sistemul prepay. 

Uitucii, buni de plata! Soferii care vor uita sa sune dupa ce parasesc locul de parcare vor plati pe toata ziua + 25% din pret, ca o amenda pentru descurajarea acestei practici.  Primarul nu stie deocamdata cine va raspunde la aceste numere si daca nu cumva vor trebui angajati dispeceri.

Voucherele reincarcabile se vor putea achizitiona fie de la chioscurile RATT ori de la sediul fostei societati ADP sau chiar de la operatorii de telefonie mobila, promite primarul Timisoarei.

Vom generaliza sistemul de taxare prin telefonie mobila, vor fi 2 forme de plata – abonamentul si telefonia mobila. Soferii nu trebuie sa trimita SMS, trebuie sa dea telefon la un numar. Sistemele sunt mai multe, este varianta de a plati o suma si de a asocia telefonului tau un voucher din care se descarca banii la fiecare parcare. Este un sistem pre-pay, nu schimbi telefonul sau cartela, decat platesti un serviciu. Cand vrei sa parchezi undeva, faci un apel in momentul in care ai iesit din masina si de atunci incepe contorizarea. Mai faci un apel telefonic cand pleci. Ti se vor scadea primele 15 minute, in rest, vei plati la minut, exact cat ai stat. Daca ai stat doua ore si 1 minut, platesti apoi 1 minut”, a explicat Robu.

Cum parcheaza primarul Nicolae Robu in prima zi de TimPark?

In primul si in primul rand, imi voi cumpara un voucher, il voi ruga pe dl Vasile (n.r. soferul primarului) sa mearga sa cumpere. Apoi va pune in parbriz acel insemn. Voucherul se cumpara o data, se aplica acel insemn in parbriz si dupa se alimenteaza permanent„, a spus cu multa convingere primarul Timisoarei.

Parcare gratis pe strazi importante din oras!

Pe cel putin 15 strazi destul de mari din Timisoara se va parca gratuit, anunta Executivul Primariei Timisoara, pentru ca acestea nu au parcari amenajate si nu este normal ca cei care isi lasa masinile acolo sa plateasca pentru asta. Vorbim despre strazile Pestalozzi, Calea Martirilor, Parvan, Dambovita, Liviu Rebreanu, Corbului, 1 Decembrie, Cluj, Gheorghe Doja, Grozavescu, Liszt, Vacarescu si altele.

Abonamente mai ieftine?

Primarul Timisoarei a anuntat ca scade preturile la abonamente, in functie de zonele tarifare. Abonamentele vor fi in continuare, pe luna sau pe an, si se vor putea achizitiona de la sediul operatorului de parcare sau de la chioscurile RATT.

Cum vor parca riveranii!

Riveranii vor putea parca pe baza abonamentului de riveran, nu doar pe strada pe care locuiesc, ci si pe strazile invecinate, care vor fi indicate pe abonament.

Adio masini ridicate!

Primarul Nicolae Robu desfiinteaza sistemul de ridicare a masinilor. Edilul-sef al orasului promite ca in Timisoara nu se va mai ridica nicio masina prin dispozitie de la municipalitate.

Cei care vor parca insa ilegal vor scoate bani frumosi din buzunar ca sa poata circula din nou cu autoturismul lasat aiurea. Robu ameninta cu blocarea rotilor si cu sanctiuni uriase pentru deblocare. La a treia abatere, soferul se va trezi cu ghearele pe roti! Iar amenzile pot merge pana la cateva sute de lei.

Pentru cei care recidiveaza in a parca ilegal si, in plus, nici nu-si platesc amenzile sau sanctiunile, se va recurge la blocarea rotilor, dar masinile nu vor mai fi ridicate. Asta tine de competentele noastre si de sistemul nostru de parcare, in cadrul lui nu se vor ridica masinile. Politia rutiera isi are legea ei si regulile ei cu privire la parcarile ilegale. Noi nu vom mai da dispozitii de ridicare, daca vor fi ridicate, ele vor fi ridicate de politia rutiera„, a explicat Robu.

Vom bloca rotile. Oamenii nu si-au cumparat masini ca sa stea cu ele cu rotile blocate, vor veni sa-si plateasca amenzile si le vom debloca. Sanctiunile vor fi mai mari, evident. Vor fi mai mari decat au fost pana acum si sigur ca pot sa ajunga pana la nivelul costurilor pe care le-a presupus ridicarea masinilor, nu si transportarea. La un moment dat, a fost ridicata o masina cu copil inauntru, e de notorietate cazul„, a spus Nicolae Robu.

Cei care detin masini electrice pot parca oriunde doresc fara sa plateasca vreun leu, pentru ca au gratuitate absoluta la parcare.

Dispar parcarile cu bariera?

Scad preturile la parcarile cu acces controlat! Soferii care isi vor lasa masinile in parcarile cu bariera vor plati tot 1,5 lei pe ora, nu 3 lei cum este acum, a mai anuntat primarul Timisoarei.

Aceste parcari ar putea disparea odata cu introducerea sistemului TimPark.

In parcarile cu accesul controlat – ca nu neaparat este cu bariera – vor fi, pentru riverani si pentru cei ce vor avea locuri de munca in vecinatate, tarife preferentiale. Pentru restul vor fi tarife obisnuite, parcari cu taxa in regimul normal. Nu vorbim despre parcarile in regim privat„, a declarat primarul.

Cum sunt verificati soferii!

Angajatii ADP care dau acum sanctiuni conducatorilor auto ii vor verifica si de la 1 martie pe soferi. Daca initial primarul Nicolae Robu spunea ca nu se vor face achizitii la inceput, municipalitatea va trebui sa cumpere cateva dispozitive.

Tot angajatii ADP vor avea in sarcina sa verifice. Cine face plata cu ajutorul telefonului mobil trebuie sa aiba in parbriz un insemn pe care il primeste in momentul in care intra in acel sistem, isi cumpara acel voucher, care arata ca el ar fi trebuit sa plateasca cu ajutorul telefonului mobil. Verificatorul, avand numarul de masina, intra in sistemul informatic si verifica daca s-a inregistrat respectivul cetatean. Raspunsul specialistilor a fost ca nu este o problema (n.r. achizitia). Cand vom fi in etapa a doua va fi foarte simplu, pentru ca orienteaza aceste dispozitive spre numarul masinii si ele vor spune daca este platita sau nu„, a mai spus Nicolae Robu.

In ceea ce priveste celelalte promisiuni ale primarului, „pe parcursul acestui an, probabil spre toamna, vom fi in masura sa oferim si facilitatile informatice evoluate pe care le dorim pentru noul sistem, inspirat din sistemul din San Francisco„.

Soferii cu smartphone vor putea afla printr-o aplicatie unde sunt cele mai apropiate parcari, care este distanta pana la ele, care sunt tarifele, dar si care este numarul de locuri de parcare goale. Nu se stie inca ce suma va trebui sa investeasca Primaria Timisoara pentru aceste sisteme informatice.

Saptamana viitoare soferii sunt invitati la o DEZBATERE PUBLICA, urmand ca proiectul sa intre pe ordinea de zi a plenului Consiliului Local, la sfarsitul acestei luni.

Sistemul pare destul de complicat, insa primarul Timisoarei considera ca este chiar simplu. „Ne vom obisnui cu tehnologia, nu va faceti griji„, a conchis Robu.

50% din veniturile obtinute din TimPark vor intra in bugetul local, in timp ce cealalta jumatate ajunge in bugetul Societatii de Drumuri Municipale, care fuzioneaza acum cu Societatea de Administrare a Domeniului Public.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Robule, esti un idiot! Pai daca soferul nu are mobil sau credit pe cartela cum anunta ca a parcat…prin telepatie ? 🙂

    • Prin TELEROBIE nu Telepatie ca doar ne inROBEste…. USL s-a votat USL se primeste!

  2. Vreau sa stiu cum afiseaza strazile pe abonament? Sub forma de lista? O sa-mi umplu tot parbrizul cu afise gen: Timparrk, rovinieta, RCA…si nu mai stiu ce prostii…si pe unde mai vad sa conduc? Oare operatorii telefonici cat au de castigat? La cate apeluri se vor da cu siguranta vor fi multumiti ca le vor creste incasarile.

  3. din serialul ” robu e penibil” avem un nou episod…nu stiu daca aasa se parcheaza la san francisco, dar important e ca ROBU IAR FACE DAR NU STIE CUM!!!!!!!
    cum dracu ne-am ales cu bou asta??

  4. eu nu am inteles nimic din ce a explicat robu mai sus…oare nu ar trebui sa iasa unul care se pricepe si care cunoaste proiectul decat sa tot apara robu de fiecare data sa ne zica ca se face dar nu stie cum?

    • Primarul asta e o rusine pentru Timisoara. Este limpede ca el habar n-are pe ce lume traieste. De cand este in functie vine cu tot felul de prostii pe care nu le poate explica. Totalmente nedocumentat. Oare soferul Vasile ii pregateste conferintele?

      • sunt convins ca daca soferul vasile ii pregatea conferinta pe tema asta cu parcarile, robu era mult mai bine pregatit!

  5. e clar ca idiotul asta nu a iesit din tara in viata lui. cum sint parcarile cu plata din vest? mergi la automat, introduci monezi pt durata de timp cit intentionezi sa stationezi, scoti biletul, il pui pe bord. simplu, fara celulare, cumparare de vouchere, lipirea de vignete in geam.
    PS: in vest parcarea cu plata este doar in centru, nu ca la noi, in tot orasul

  6. @Rumburak-foarte bine ppunctat !subscriu si eu la cele spuse de tine !Singura schimbare in bine este taierea „coarnelor” pacalicilor locali ce se cred politisti .

  7. Cand trebuie sa explici atat de mult pentru o chestiune, sigur vor fi incurcaturi. Nu ma refer la faza cu parcarea in sine, ci la faptul ca dupa plecare trebuie sa anunti plecarea. Imi imaginez deja cati vor sari peste pasul asta si cat vor avea de platit dupa o zi sau mai multe. Parca vad cati vor da in judecata primaria. Cu sutele in fiecare luna.

  8. Imi place de Robu,el gaseste sa faca dezbateri publice pentru orice:)))).Dar din pacate nu se ajunge la stadiul de executie cu nimic din ce se dezbate.Doar latraturi…

  9. Ca acest proiect sa functioneze trebuie sa fie implementat intr o tara civilizata si cu oameni educati cu simtul raspunderii care sa nu se sustraga de la plata contravalorii acestor servicii de parcare ori la noi e vestul salbatic mai rau…eu zic ca nu va functiona niciodata acest sistem si ca are probleme si acolo unde a fosta adoptat cat despre faptul ca suspenda dreptul de a constata si dispune ridicarea masinilor parcate ilegal primarul Robu trebuie sa se gandeasca ca o lege prevede acest drept ori dispozitia lui e mai tare ca legea ….)))

  10. UAU!Ce simplu e!Robu’lui D-zeu,ce faci cu noi,cu orasul asta?!?

  11. Si inca ceva:de ce sa se numeasca TimPark si nu TelPark,daca tot ne obligi sa folosim telefonul,nu?!?

  12. Cu alte cuvinte D-nul Robu OBLIGA soferii sa-si cumpere telefon mobil! Ce se va intampla cand 100 de soferi vor suna concomitent la acele numere de telefon? Cati dispeceri trebuie sa raspunda? Sau vom sta ca la relatiile cu clientii de la companiile de telefonie mobila cate jumatate de ora sa prinzi linia libera?

  13. Ma uit la comentarii si imi dau seama ca majoritatea nu au avut niciodata TelPark (nici nu cred ca le-a pasat).
    Ca idee, si cand era TelPark se putea parca cu telefonul (si tarifele erau ceva gen 0,8 lei/ora parcarea albastra, adica cea mai scumpa). Eu il folosesc de vreo 4 ani. Principiul era simplu: sunai la un anumit numar (erau 3, pentru cele 3 zone) cand vreai sa incepi parcarea. Nu raspunde nimeni, suna odata si convorbirea se incheia. Nu se platea nimic. Primeai un SMS cu data, ora si creditul la inceputul parcarii (SMS-ul era gratuit de la ei). Cand te intorceai, sunai la un numar unic de terminare a parcarii (la fel, nu raspundea nimeni, apelul era incheiat de TelPark, nu costa nimic si primeai un sms gratuit cu durata parcarii in minute si cu creditul ramas; asa puteai vedea si cat costa ora). Cam la fel ca si noul TimPark, adica s-au schimbat doar doar sefii si institutia, si gura uslasilor trebuie sa manance o paine, nu-i asa?
    Dar, cand vad cati tembeli comenteaza pe aici iti dai seama ca astia nu au habar cum se face o parcare cu telefonul (ca idee, si in vest este asa sistem, nu doar cel cu parcometre sau abonamente). Cum sa crezi ca va raspunde un operator la telefon si tu ii spui ca ai inceput parcarea? Cat de tampita poate fi o persoana sa gandeasca asa? Este incredibil.
    In alta ordine de idei, este o prostie faptul ca nu se mai ridica masinile. La cati nesimtiti sunt in Timisoara, era o metoda excelenta de a-i mai calma. Dar tinand cont ca si Robu parcheaza aiurea unde il taie capul nu ma mir ca nu ii convine.

  14. Si cum vor parca cei care vin din afara Timisoarei?
    Trebuie sa cautam un chiosc de unde sa cumparam acel „tichet” intre timp se blocheaza rotile, normal..ca nu existe in capatul fiecarei strazi. Incarc tichetul cu o suma, cat de mare? de unde stiu cand voi mai ajunge la Timisoara? Normal ca e avantajos. Trebuie mers periodic si incarcat acel tichet sa ai credit.

    Din ce scrie sus domnu Cristi trebuie cumparat un voucher si ala il incarci.

    Ce bani face Robu ca introduce cu firma lui acest sistem. plus o gramada de credit neconsumat dar platit care probabil expira dupa un an de zile daca nu este consumat.

    Incredibil!!!!
    Pt Cristi esti un mare … sincer.

    • Da, in cazul parcarii cu telefonul se ia un voucher si se incarca ca si la cartela prepay. Era o modalitate foarte comoda. Nu plateam abonament pentru ca nu aveam des treaba in oras si nici nu cautam tichet de parcare. Creditul nu expira la un an, pot sa il pastrezi cat vrei. Eu am incarcat odata acum vreo 2 ani si inca mai am vreo 20 de lei.
      Prostia ii ca s-au scos tichetele (nu toti au mobil sau au vreme sa umble sa cumpere voucher – poate nu vor – si, cum ziceai, pentru cei care vin in oras – strainii – este complicata chestia cu telefonul.
      Sincer, ceea ce a facut Robu este doar o complicatie inutila care se justifica doar din considerente politice (asa cum ne-am obisnuit de altfel deja: vine unul nou si incepe sa darame ce a facut predecesorul in loc sa incerce sa imbunatateasca). Clasic romaneste.