TIMISOARA. Daca este sa ne luam dupa promisiunile edililor din Timisoara, reorganizarea geometriei intersectiei Balcescu si reamaneajarea trebuiau sa inceapa cu reabilitarea a 3 strazi importante din zona: Odobescu, Eneas si Romulus.
Cel putin asa promitea fostul viceprimar al Timisoarei, Sorin Grindeanu, plecat din iarna anului trecut deputat de Timisoara in Parlamentul Romaniei. Nici gand de asa ceva, insa!
Amenajarea intersectiei Balcescu a intrat pe bugetul Timisoarei pe anul 2013 si acum este la stadiul de licitatie, insa strazile din zona mai au de asteptat pana sa vada asfalt proaspat. Ca si timisorenii care locuiesc acolo.
CITESTE SI: Inainte de reamenajarea intersectiei Balcescu din Timisoara, incep lucrari pe unele strazi adiacente
Sorin Grindeanu spunea, in septembrie anul trecut, ca strazile Odobescu, Eneas si Romulus – care pe o portiune importanta este cu pavaj din piatra cubica – ar putea intra in reparatii chiar mai repede, la inceputul acestui an. Suntem deja in luna mai si nici vorba de asemenea reparatii. Explicatia? Vine de la noul viceprimar al Timisoarei, Dan Diaconu.
Aceste strazi nu pot fi reparate acum deoarece inca nu se cunosc firmele care se vor ocupa de reparatiile strazilor si trotuarelor din oras in urmatorii ani, abia acum fiind finalizata licitatia. Pana acum s-au facut doar plombari pe strazi, in baza contractelor vechi.
„Cu siguranta aceste strazi vor intra pe bugetul de reparatii, pentru ca nu e nevoie de investitie mare pe strazile respective. In momentul de fata suntem la finalizarea licitatiei electronice pentru atribuirea contractelor de reparatii strazi si trotuare. Lucrarile efective de plombare s-au facut pe contractele vechi, dar n-am abordat lucrarile mai mari. Urmeaza sa intre in grafic vara aceasta, in principiu, se lucreaza la grafic”, a declarat Dan Diaconu pentru opiniatimisoarei.ro.
In ceea ce priveste intersectia din Piata Balcescu, una dintre cele mai periculoase din Europa, conform spuselor primarului Nicolae Robu, aceasta va intra in santier in aceasta vara. S-au alocat 1,7 milioane de lei pentru lucrari in bugetul pe anul 2013.
„Intersectia este prinsa in buget, urmeaza sa se faca licitatie publica. Cu siguranta va intra in lucru si se va finaliza anul acesta, incercam sa o facem in perioada de vara, lunile iulie-august, cand nu sunt atat de multe masini in Timisoara, pentru ca oricum se lucreaza la Michelangelo (n.r pasajul subteran Michelangelo) si Balcescu este o zona buna de ocolire”, a mai spus, pentru opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Diaconu.
Pareri
Tot orasul va fi un santier si de blocaje nu mai zic.
Sa se faca, pana acum sa tot vorbit si nu sa facut nimic.
Da este aiurea cu circulatia, dar vom rezista, stiind ca va fi mai bine … numai sa se faca si sa fie si termiante cat mai repede, nu doar sa se deschida acele santiere.
niste semafoare acolo ar fi suficient. m-am saturat de sensuri giratorii !
Inchideti toate drumurile spre centru,zici ca nu sunteti zdraveni la cap.Nu sunteti in stare sa terminati un lucru inceput,dar va apucati deja de altul.Vai de noi cu asa conducatori.
Aranjati dracului piatra cubica pe strazile unde exista,oricum e mai buna decat asfaltul de doi lei pe care-l puneti! In Iosefin s-a facut o aiureala,numai cartier vechi nu-l poti numi! The mechanic are dreptate-semafoare,tata! Ce vedeti voi periculos in intersectia aia ?
Scuze,periculos e boul ala cu Peugeot negru!
Mai mare heirupist ca Robu, nu cred sa fie pe lumea asta! Zici ca e sculer la Dermatina, nu primar, rector ce-o mai fi…
Eu nu inteleg un lucru,de ce tot in zonele unde au mai fost bagati banii se investeste,doar asa sa fie santier,in plus piata Balcescu arata bine.Am fost azi intr-un parc mai laturalnic din Timisoara,si arata jalnic,cel din lpovei vis a vis cu piata veche.Nici un cos de gunoi,praf cat cuprinde,o priveliste apocaliptica,Domnilor ,asta nu vedeti?Doar cele centrale?Astea latururalnice nu fac parte din Timisoara?
In perioada anilor 2000-2003 p-ta Balcescu a suferit o modernizare privind circulatia tramvaielor, circulatia rutiera si circulatia pietonala. Ne-am ales atunci cu o linie de tramvai pe o relatie noua (de pe linia 7 pe linia 8 si 6 si invers). Aceasta relatie a fost prevazuta cu statie de tramvai pe sensul dinspre sala Olimpia spre p-ta Maria (chiar langa biserica catolica). Nici pana in ziua de astazi nu a fost folosita statia decat pentru afisele electorale si ca adapost (popas) pentru aurolaci si dereglati psihic autohtoni. E catastrofa. Aia s-a facut in numele unei modernizari a retelei de linii de tramvai. Acum vine aia in numele modernizarii rutiere. Vai s-amar. Iar circ, iar nebunie, iar haos in trafic, iar mizerie. Am ferma convingere ca cineva de la directia circulatie din primarie este complet dus cu pluta. Altfel nu inteleg cum pot aproba si executa lucrari de asemenea anvergura in perioade atat de scurte si succesive. Acum ce vor face? Vor desfiinta linia de tramvai nefolosita? Sau o vor reabilita? Sau ce drea.q vor face? Poate pun cate o statie de tramvai si pe strazile convergente care nu au tramvai, ca poate in viitor vor avea? Am mai spus: cu un agent de politie rutiera care sa vegheze ca sa nu se opreasca masinile anapoda in zona scolii 22 exact la orele cu traficul cel mai intens, se rezolva intreaga ecuatie a traficului rutier din Balcescu. Da’ pana nu cheltuim cateva milioane de euro din banii publici, nu ne lasam.
Da’ intreb si eu (retoric): dupa „reamenajarea” asta noua, vatmanii tot cu ranga vor schimba macazul la linia de tramvai. Sau vor fi sisteme si mai sofisticate, ca de exemplu sa fie solicitati calatorii sa schimbe macazul si sa impinga tramvaiul dincolo de el? Scuzati-mi sarcasmul, insa nu m-am putut abtine. De la modernizari mi se trage. 🙂