Clujul va avea primele autobuze electrice din Romania, pe bani elvetieni. Primarul Timisoarei: Noi asteptam fonduri europene

TIMISOARA. Este de notorietate lupta dintre Timisoara si Cluj-Napoca pentru titlul de Capitala culturala europeana. Se vorbeste peste tot ca orasul din inima Transilvaniei este mult inaintea capitalei Banatului.  Clujenii se mai lauda cu ceva: primele autobuze electrice din Romania, care vor fi cumparate pe bani elvetieni, 15 procente din suma fiind acoperita de municipalitate.

Potrivit mediafax.ro, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a anuntat ca Primaria Cluj-Napoca va introduce in oras intre 10 si 15 autobuze electrice care urmeaza sa fie cumparate in baza unei finantari din partea Guvernului Elvetiei.

„In principiu, am primit acordul de finantare si asteptam ca Ministerul de Finante sa dea aprobarea finala. Sper ca acest model de la Cluj-Napoca sa fie preluat si de alte administratii locale din Romania pentru ca raspunde nevoilor de mediu, de consumuri reduse, nepoluante. Sper ca aceste autobuze, care vor face parte din parcul auto al RATUC, sa le avem anul viitor in circulatie pe strazile Clujului”, a spus Boc.

Fostul primar din Cluj-Napoca, Radu Moisin, a semnat, in martie 2012, la Bucuresti, acordul privind asistenta financiara acordata mai multor municipalitati din tara in cadrul unui program cu finantare nerambursabila din partea Guvernului Elvetiei, prin care pot fi depuse diferite proiecte. Alaturi de Cluj-Napoca au fost selectate municipiile Arad, Suceava si Brasov, care vor putea accesa bani dintr-o suma totala de circa 37 de milioane de franci elvetieni.

Si primarul Timisoarei viseaza de ceva vreme la autobuze electrice. Nicolae Robu spunea, la mijlocul lunii ianuarie, ca le cere specialistilor din primarie sa realizeze un studiu privind „oportunitatea initierii unui proiect multi-anual pentru introducerea treptata in oras a autobuzelor cu motor electric”.

CITESTE SI: Robu nu prea vrea tramvaie noi, dar viseaza la autobuze cu motor electric! Primarul Timisoarei acuza RATT ca tine autobuze nefolosite in depouri

Intrebat de reporterii opiniatimisoarei.ro cum comenteaza faptul ca Cluj-Napoca va avea, cel mai probabil de anul viitor, primele autobuze electrice, primarul Timisoarei a raspuns ca… asteapta fonduri europene.

„Asteptam fonduri europene. Daca au bani, foarte bine, noi avem in proiect ca pe unul din programele Uniunii Europene 2014 – 2020 sa generam un proiect care sa ne permita sa generalizam autobuzele electrice in 5 ani”, a spus Robu pentru opiniatimisoarei.ro.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Imediat este un an de cand este la Primarie o noua conducere si vreau sa vad macar o strada,chiar si de 10m, facuta de la a-z de catre ei,tot ce fac sunt doar continuari sau proiecte ale administratiei vechi

  2. Clujenii sint si foarte panglicari, eu zic ca mult peste timisoreni. Chestia cu autobuzele electrice de sunat suna f. bine, exact ca si cu tramvaiele Pesa pe care le-au cumparat si despre care declarau ca vor avea un timp de strabatere a Clujului de 2x mai mic decit vechile tramvaie. Acum s-au lamurit ca nici vorba de asa ceva, ptr ca au o problema MAJORA, linia de tramvai nu merge pe un traseu separat paralel cu masinile, ci impreuna, asa ca ditamai tramvaiele stau la orice stop in rind cu masinile. Adica a bluf total.
    Cu autobuzele o sa fie tot o gogorita, ptr ca Clujul e oras pe dealuri, vreau eu sa vad cite statii de schimbare / incarcare a bateriilor vor trebui construite din centru pina pe Feleac, ca un autobus sa urce pina sus pe deal. Sfatul meu este sa fim cu totii mai atenti cind clujenii anunta cu surle si trimbite vreo premiera, ptr ca de multe ori e umflata rau de tot.

    • problema nu e că tramvaiele sau autobuzele nu merg în Cluj la parametrii aşteptaţi luând în considerare relieful – aşa cum aţi remarcat şi d-vs -, ci faptul că la Timişoara se vorbeşte, vorbeşte… se dă interviuri şi niema tramvaie, niema autobuze electrice… le scoatem şi pe alea vechi, că de, nu mai avem călători dispuşi îndestul de proşti să facă saună în cutii fabricate în anii 60

  3. „Alaturi de Cluj-Napoca au fost selectate municipiile Arad, Suceava si Brasov, care vor putea accesa bani dintr-o suma totala de circa 37 de milioane de franci elvetieni0”.

    Iata dovada ca banii sunt alocati strict dupa criteriul politic si nu dupa necesitati cum ar fi normal.

  4. Tind sa cred ca politicieni nostri (locali, judeteni, parlamentari) sunt niste pompalai.
    Cum e posibil sa nu reusesti sa te impui catusi de putin astfel incat sa ajunga bani si la noi, sa se finaanteze si proiectele din Timis?

    Avem destui parlmentari timiseni, care totusi nu au facut absolut nimic sa atraga finantari, si mai degraba au fugit de responsabilitati.
    Iar in ce priveste autoritatile locale, nici nu mai e sa spui, avand in vedere ca se vorbeste mult si nu se face absolut nimic.

  5. Nu am nici o invidie fata de Cluj, insa am o suparare mare cand vine vorba de noi.Tot timpul suntem in urma, tot timpul ne chinuim….oare cand vom vedea si noi Timisoara asa cum ne dorim!?…

  6. Despre ce fel de finantare este vorba? Care sunt CONDITIILE finantarii pe care autorul articolului o clameaza? Vorbim despre 37 milioane de franci elvetieni pentru patru orase? Pai la banii astia ne asteptam? Sa fim seriosi. TM are nevoie de un program rational pentru transportul in comun, nu de prostii electrice scumpe care sa ne satsfaca orgoliile sau ideile abramburite si campaniile electorale sau personale. Cat despre autobuzele electrice, oare este eficient si RENTABIL financiar? Ma indoiesc profund. De fapt cred ca se cauta piata de desfacere pentru produse straine cu tehnologii prea avansate si prea scumpe si cel putin INUTILE, dar sigur paguboase. Tichie de margaritar. Asta pare problema autobuzelor electrice in momentul acesta pentru TM.

  7. Mie mi se pare ca timisorenii si banatenii la modul general au o gandire invechita. Nu au o viziune de viitor cum ar trebui sa se dezvolte orasul asta…ce noutati ar trebui implementate in acest oras. Daca voi va multumiti cu ce aveti acum inseamna ca sunteti pe un drum gresit.

  8. Dar firobuzele ce drac erau? Nu tot un fel de autobuz electric? Si nu aveau nevoie de statie de incarcare… Daca pantograful e detul de lung, circula mai repede ca un tramvai. Politicienii astia nu gindesc deloc…. uff!!!

  9. In loc de autobuze pe baterii poate ar fi mai utila schimbarea tramvaielor, care sunt mai batrane ca cel putin jumatate din locuitorii Timisoarei. Spoiala de renovare data acestor antichitati pe roti nu cred ca rezolva problema decat pe termen scurt. Apoi vor trebui alti bani ca sa se faca ceea ce ar trebui facut de la bun inceput.

  10. Timisoara avea avantajul ca la primarie era Ciuhandu, din pacate era deja de 16 ani. Un om inteligent, care reusise sa realizeze acum 10 ani tot ce acum inca incearca Clujul sau chiar Bucurestiul. Din pacate Robu e un idiot. Cine la votat a facut cel mai mare rau Timisoarei.