TIMISOARA. Criza financiara pare sa-si fi pus amprenta serios asupra afacerilor din domeniul hotelier, aducand rata de ocupare a spatiilor de cazare din capitala Banatului sub 40%.
Vremurile grele din acest sector de activitate, care vin dupa un boom investitional fara precedent, i-au adus la sapa de lemn pe multi dintre milionarii locali, care si-au investit economiile in etajele de lux si apoi nu au mai avut bani pentru sustinerea si promovarea afacerii.
Mai exista si categoria intreprinzatorilor care au accesat fonduri europene pentru construirea de pensiuni, insa acestia au esuat lamentabil in tentativa de a-si forma o clientela, iar acum si-au scos afacerile la vanzare.
In portofoliul agentiilor imobiliare exista, de peste doi ani, hoteluri si pensiuni in toate zonele orasului, insa, deocamdata, inca nu au aparut cumparatorii dispusi sa achite milioane de euro pe o afacere in deriva.
“Sunt multe hoteluri si pensiuni la vanzare, dar nu le cumpara nimeni! Afacerile nu mai merg, in conditiile in care Timisoara nu mai este asaltata de italieni ca altadata, iar proprietarii de pensiuni nu stiu sa-si atraga clientela. Ei nu au inteles nici in al 12-lea ceas ca, pentru ati rentabiliza afacerea, trebuie sa muncesti! Adica sa aduci un artist, un bucatar mai bun, sa faci o seara banateana, sa organizezi excursii pentru clientii cazati la tine… Au construit pensiuni si hoteluri cu fonduri europene si au crezut ca au dat lovitura! Cand au vazut ca stau cu camerele mai mult goale, au incercat sa vanda, insa nu exista cumparatori. Sigur ca, o pensiune construita cu fonduri europene nu se poate vinde in primii cinci ani, insa romanii sunt inventivi si au descoperit un tip de vanzare mascata, adica cesionarea partilor sociale din firma. Cu siguranta, si preturile foarte mari solicitate de cei ce vor sa vanda tine piata in loc! Nu se poate sa ceri peste doua milioane de euro pe un hotel la marginea orasului, cand ai pensiune ultracentrala la un sfert de pret! Si eu am la vanzare 10 sau 11 hoteluri si pensiuni, dar inca nu am vandut niciunul”, ne-a declarat Nicoleta Pop, patroana uneia dintre cele mai vechi agentii imobiliare din Timisoara.
Deocamdata, pe lista de vanzari regasim un hotel cu 30 de camere din Calea Lugojului, construit pe 2.000 de metri patrati, pe care se cere 2,1 milioane de euro, fara ca cineva sa fie interesat de la data aparitiei pe piata imobiliara, adica iunie 2011, un hotel de patru stele din zona centrala, pentru care proprietarul doreste 3,2 milioane de euro, dar si o pensiune din Calea Sagului, oferita la vanzare contra sumei de 600.000 de euro.
Rasfoind ofertele de pe piata imobiliara, mai gasim o pensiune turistica in zona Fratelia, cu opt camere, pe care se cere 997.231 de lei, o pensiune ultracentrala, cu 14 camere, scoasa la vanzare cu 1.050.000 euro plus TVA, o pensiune in zona Fabric, cu 15 camere, pe care se cere 395.000 de euro, un hotel la cheie in Complexul Studentesc, cu 15 camere, pentru care eventualul cumparator trebuie sa plateasca 300.000 de euro plus TVA, o pensiune ultracentrala, cu 19 camere, pentru care se cere 390.000 de euro, dar si o pensiune la Remetea Mare, catalogata la trei stele, construita in 2008, cu 9 camere, pe care se solicita 350.000 de euro si o pensiune ultracentrala in Lugoj, de 550 metri patrati, pentru care un amator de afaceri in domeniul hotelier ar trebui sa achite 290.000 de euro.
In categoria hotelurilor aflate la vanzare latenta, dar neincluse in portofoliul vreunei agentii imobiliare, se numara hotelul unui politician local, care-si evalueaza afacerea lui la cheie la nu mai putin de 3,5 milioane de euro…
Pareri
Pt a avea clienti conteaza:
1. locatia
2. pretul
In ultimii ani am avut drumuri la Cluj si m-am cazat la o pensiune ultracentrala unde camera dubla costa 110 lei. Are tot timpul parcarea plina si nu si-a marit tarifele de 2-3 ani de cind merg la ea.
Este absurd sa iti imaginezi ca iti faci pensiune sau hotel la marginea orasului si o sa ai clienti. cine sa vina la tine? poate amatorii de clipe fierbinti, nu turisti.
sunt si afaceristi care au construit ieftin, in regie proprie, si acuma incearca sa vanda! doar ca, ghinion!, au prins criza economica si vor vinde la jumatate de pret sau mai putin
Nu este ADEVARAT CE SE SCRIE MAI SUS !
EXEMPLUL CEL MAI CONCLUDENT SUNT PENSIUNILE DIN GIROC DE LANGA TIMISOARA CARE SUNT PLINE TOT TIMPUL !!??
DECI ALTUL ESTE MOTIVUL …?
LA BUNA VEDERE …..
Sa le cumpere politicienii si bugetarii.Adica cei ce-i fura si-i jecmanesc pe cei care contribuie luna de luna la bunastarea lor.Mai bine as fi platit eu pensia lui mama ca sigur primea mai mult decat de la statul roman.
Rumburak te bagi in seama ca o piz-a,parca are lumea nevoie de parerea ta,luate-as in p–la sa te iau.
au visat prostanii la hoteluri si pensiuni si ca o sa curga mierea … ei o sa va dea ponta miere:))
Pentru a atrage un numar considerabil de clienti ai nevoie de un hotel cu un aspect interesant , frumos si conditii igienice f bune chiar daca nu este in centrul orasului. Din pacate orasul Timisoara sta ff rau la acest capitol. Nu avem nici macar un mega hotel care sa ofere un standard apreciabil, probabil cat de cat doar hotel Timisoara dar nimic extraordinar. Un hotel la un pret mic si conditii apreciabile si care este situat in afara orasului este hotel Galaxy la care am si stat, unde gradul de ocupare este ff mare. Si pensiunea Nora am auzit ca ofera o calitate buna a serviciilor. Ne plangem de functionarea proasta a hotelurilor cand ele nu ofera absolut nimic, sunt pur si simplu sinistre un design exterior si interior oribil de parca nici macar spital nu ar fi.