E oficial! Timisoara testeaza primul autobuz chinezesc cu motor electric ce se incarca la priza. Vezi pe ce linii va merge!

TIMISOARA. In scurta vreme, pe strazile Timisoarei vor aparea primele autobuze cu motor electric. Vestea a fost data de primarul Nicolae Robu care a anuntat ca a si iscalit un protocol de colaborare cu firma ce va pune la dispozitie mijloacele de transport pentru testare. Acestea sunt de fabricatie chinezeasca.

Doua astfel de autobuze se vor afla la Timisoara pentru teste incepand din 24 octombrie.

In urma unui protocol de colaborare, firma Cefin ne pune la dispozitie un autobuz cu motor electric pe care noi sa il testam. El va circula in Timisoara pe un traseu care e stabilit de RATT si in aceasta perioada vom monitoriza parametri de functionare. Pe de o parte, gradul de confort, gradul de satisfactie pe care il confera si parametri energetici. Vom vedea cat sunt costurile si consumurile. Vom compara si costurile de mentenanta. Desigur ca trebuie sa comparam un autobuz nou cu un autobuz cat mai nou, in stare buna, pe care il avem la RATT cu autobuz clasic.  Acest experiment ne va ajuta sa ne fundamentam mai solid decizia privind modul in care vom dezvolta parcul auto al RATT. In orice caz, informandu-ne si ce fac altii si care sunt curentele la nivel european si mondial, am ajuns la concluzia ca viitorul este al autobuzelor cu motor electric. Dorim ca ultima achizitie de autobuze cu motor termic sa fie aceasta pe care deja am lansat-o, prin care vrem sa cumparam 15 mini-busuri„, a anuntat Nicolae Robu.

Un autobuz va sta 10 zile la Timisoara, iar celalalt o luna

„Din 24 octombrie vom testa acest autobuz pe traseele din Timisoara – autobuz si troleibuz, unde vom avea analize comparative facute. Linia 33 in mod special, linia 11 si 14 la troleibuz. Vor veni doua autobuze – unul cu 2 usi si unul cu 3 usi. Cel cu 3 usi va ramane in test o perioada mai scurta – cam 10 zile, dupa care va fi retras. Celalalt cu 2 usi este promovat ca proiect pilot, va ramane 30 de zile in test„, a dezvaluit Ioan Goia, seful RATT.

Sistemul de validare ramane la fel, iar biletele vor costa ca si pana acum, dau asigurari reprezentantii Regiei de Transport.

Autobuzul are nevoie de o incarcare completa in maximum 6 ore sau una rapida in 3 ore. Are cea mai mare autonomie existenta in piata – 250 de km pe incarcare, in conditii de trafic urban. Nu va fi nevoie sa fie incarcat in timpul programului, se va incarca pe timp de noapte. Cand se retrage la depou, se face incarcarea„, spun reprezentantii firmei care aduc autobuzele.

Pretul exact nu a fost dezvaluit de reprezentantii firmei: „Este cam de 2 ori pretul unui autobuz clasic, termic. Undeva intre 300.000 si 400.000 de euro bucata„.

Noi vom incarca cu energie electrica, asta e participatia noastra, sistemul de incarcare va sta la noi in depou, ne pun la dispozitie gratis acest sistem” a adaugat Ioan Goia.

In medie, un autobuz clasic parcurge cam 200 de km pe zi la Timisoara.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. 2 usi? :)), pe linia 33 nici cel din poza cu burduf si 4 usi nu ar face fata la ora de varf.

    • Ce inseamna „nu va face fata”. Tineti cont ca in timp ce sta la coada nu polueaza si nu consuma combustibilul – energia. Acestea sunt mari avantaje. Daca te astepti sa zboare deasupra arterelor aglomerate…

  2. Nu mai bine cumparam noi tramvaie care tot curent consuma, sunt mai fiabile si mai ales nu pot fi blocate in trafic ? Sau doar pentru ca la tramvaie s-a gandit si vechea administratie, inseamna ca nu este o solutie viabila?

  3. E chiar convenabil in perioada asta… Dar o comparatie trebuie facuta in perioada de vara sau iarna, cand e necesara functionarea fie a aerului conditionat, fie a instalatiei de incalzire…

    Dar, de fapt, care-i treaba cu autobuzele noi? Lui Robu nu-i convine ca Ciuhandu a innoit parcul auto si vrea sa-l mai innoiasca o data?

  4. Nu cred ca ar fii necesare,tinand cont la ce pret sunt,dar este o alternativa de a mai usura furturile de combustibil.Naspa de cei ce le primesc….ciuciu motorina

  5. Chiar de chinezi facute? Stiu si eu, mai sunt si firme in europa care fabrica autobuze, tramvaie.
    La Cluj erau bune alea din Polonia, Robu mai exotic din fire dupa proiectul palmieri acum aduce vehicule din China…

  6. uhhh, chinezesc. calitate, nu gluma

    • Probabil ca nu te-ai intalnit cu produsele chinezesti decat pe Brancoveanu, „pe fasia Gaza”. Unii nu stiu ca fabricile din Germania sau mutat in China dupa 1998, iar calitatea le permite sa faca si nave spatiale, nu numai echipament militar (de calitate militara ati auzit?). Masinile si tehnologia cu care lucreaza ei acum in secolul XXI este cea mai inalta din lume, ca in SUA. Lucreaza pe aceleasi masini de productie, de fapt. Si nu lucreaza in „stil romanesc”.

  7. cred ca-i un lucru bun .calitatea poate nu-i la cel mai inalt standard dar daca ne-ar garantie 5 ani este bine.oricum pretul trebuie sa fie ceva mai mic in raport cu cele facute in UE.

  8. Cu banii astia mai bine deschide ceva fabrici pentru a putea produce tramvaie ,autobuze ,micobuze,firobuze ……tot odata erau si locuri de munca.