Catedrala sa fie ‘buricul targului’, iar tramvaiul sa circule prin Parcul Central. Propunerea vine de la PDL Timis. Vezi proiectul!

TIMISOARA. Pedelistii vin cu o propunere de proiect prin care circulatia rutiera din fata Catedralei sa fie inchisa, iar tramvaiul sa fie deviat prin Parcul Central. Deocamdata, proiectul se afla in discutie la Mitropolia Banatului.

Consilierul local al PDL, Stefan Sandu a prezentat vineri propunerea de proiect prin care traficul din fata Catedralei Mitropolitane sa fie deviat pe malul Begai, iar zona pietonala a centrului sa fie prelungita. Planul ar urma sa rezolve si blocajele de circulatie de acum.

Avem un proiect pentru reorganizarea centrului. In fata Catedralei este acum un trafic intens. Cand sunt evenimente se opreste traficul si sunt nemultumiri. Varianta propusa de noi este inchiderea definitiva a traficului din fata Catedralei si introducerea acesteia in mijlocul centrului, astfel incat sa fie centrul centrului. Acest lucru inseamna prelungirea Corso-ului pana pe malul Begai„, a anuntat Stefan Sandu.

Potrivit acestuia, circulatia ar urma sa fie deviata din fata primariei, prin spatele parcului de dupa Catedrala, printr-un „semi-subteran” care sa faca legatura cu pasajul care duce acum pe Splaiul Tudor Vladimirescu.

Practic, spune consilierul, Corso se va prelungi pana pe malul Begai, acolo unde se va face un pod pietonal, peste apa, iar in zona Flora se va putea largi canalul, iar acolo poate fi construit un port turistic, in perspectiva.

Intrebat pe unde va fi deviata linia de tramvai, de langa Catedrala, Stefan Sandu a spus ca acesta poate fi directionat inspre Parcul Central.

De asemenea, in zonele in care acum este trafic rutier ar putea fi construite 600-700 de parcari.

Planul a fost intocmit cu ajutorul mai multor arhitecti, spun pedelistii, care au facut si o estimare de costuri pentru realizarea lui.

Estimez ca acest proiect ar putea costa 4-5 milioane de euro. Este un proiect pe care in prima faza si-l poate asuma Timisoara. Degeaba ne dorim proiecte mari cand  suportul Guvernului este zero„, a spus consilierul.

Deocamdata proiectul se afla pe masa reprezentantilor Mitropoliei Banatului, pentru a fi aprobat, apoi va fi prezentat de catre PDL si in Consiliul Local Timisoara.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. nu e rau, dar sper sa nu inceapa si asta acum ca e destul de varza circulatia in timisoara

  2. Normal ca nu se poate pastra linia de tramvai acolo unde e si sa se opreasca doar circulatia autovehiculelor, pentru ca altfel nu s-ar putea „investi” la fel de mult

  3. „In fata Catedralei este acum un trafic intens. Cand sunt evenimente se opreste traficul si sunt nemultumiri. Varianta propusa de noi este inchiderea definitiva a traficului din fata Catedralei”
    hahahaha

  4. Eu zic sa dati foc la toate parcurile. Mai aduceti doua fabrici de cauciuc in oras, betonati toate spatiile verzi.

  5. „Deocamdata proiectul se afla pe masa reprezentantilor Mitropoliei Banatului, pentru a fi aprobat”

    De ce? Ce treaba are popa cu traficul din TM? Sau parcul din spatele catedralei e cumva proprietatea lor? Daca da, de cand si de ce?

  6. De ce prin parc și nu pe o stradă Jiul lărgită și tramvaiul, dacă tot îl vrem scos de lângă Catedrală, să meargă pri față pe la Pasmatex sau ce a mai rămas acolo și să se întâlnească pe Republicii cu noua linie care va veni de la gară. Ar fi o bătaie de joc fără margini să distrugă și Parcul Central sau o parte din el!!

  7. Interesante idei si planuri.
    Pe viitor ar putea fi chiar realizabil, dar inainte clar ar trebui realizat un pod peste Bega la Str Jiul (sa fie complet ineul 2 in partea asta a orasului)
    si sa se faca pasajul prin fata Operei si parcare,
    … fara astea ar insemna blocarea totala a traficului in zona.

    La drumul prin spatele Catedralei, paralele cu Bega cu siguranta sau gandit si alti, dar foarte bune ideile cu largirea Canalului Bega prin crearea unui PORT,
    prin lungirea Corso pana la Bega,
    prin acel pasaj pietonal peste Bega
    si chiar prin mutarea linilor de tramvai.

    (Proiectele astea trebui si ar fi trebuit realizate odata cu realizarea de conditii, de exemplu reabilitarea si crearea de zona pietonal in Cetate, unde nu s-au gandit sa faca inainte parcari, care sa inlocuiasca anularea celor actuale.)

    In concluzie e interesant, dar inainte trebe create cel putin 2-3 parcari etajate/subterane in zona centrala (Oiutuz, Bv. IC Brateannu, etajate parcarile de langa Hotel Timisoara, respectiv in curtea Garnizoana-Modex)

  8. Eu zic sa se faca o autostrada suspendata… Se pot fura cei mai multi bani atunci, mai ales ca avem cel mai scump km de autostrada din lume…

    • Vorbesti prostii. Kilometrul de autostrada costa la noi cred ca cel mai putin din europa. Informeazate si apoi vorbeste. Ca sa iti dau un exemplu, Tronsoanele nou licitate ni Autostrada Lugoj-Deva au fost atribuite la un pret mediu de 4,5 Mil. Euro pe Km iar de exemplu Autostrada M43 de la Mako pana la granita RO costa 6,8 Mil Euro pe Km in conditiile in care M43 este la campie intinsa fara a fi nevoie de lucrari de arta(Deblee sau Ramblee mari, nici un Tunel sau pod major..etc) iar Lugoj -Deva este doar prin munte cu cateva tuneluri, multe poduri, lucrari ample de consolidare..etc. Pentru o mai buna informare puteti vizita forumul romanesc de infrastructura: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1984