Pasajele Jiul si Popa Sapca vor fi largite pana in 2015, cu 23 de milioane de euro, arata studiile de fezabilitate aprobate de Consiliul Local. Cat costa construirea pasajului Solventul?

TIMISOARA. In primavara anului viitor va fi deschis un nou santier in Timisoara, pentru largirea pasajului Jiul, ne asigura primarul Nicolae Robu. Consilierii locali au aprobat, in sedinta ordinara de marti, studiile de fezabilitate realizate pentru toate cele 3 pasaje – Jiul, Popa Sapca si Solventul, studii care arata ca ne costa 50 de milioane de euro reamenajarea acestora.

Doar largirea pasajelor Jiul si Popa Sapca necesita o investitie de 23,3 milioane de euro, in timp ce pasajul ce urmeaza sa fie construit de la zero in zona Solventul ar costa aproape 28 de milioane de euro.

Acum se poate trece la intocmirea proiectelor tehnice si a documentatiei pentru lansarea licitatiilor de executie. Cu toate astea, primarul Nicolae Robu spune ca interventiile nu vor costa 50 de milioane de euro, ci mult mai putin, chiar jumatate din suma.

Oricum, in prima faza se va lucra doar la pasajul Jiul, in primavara anului viitor, da asigurari Robu, iar poate spre sfarsitul anului 2014 va fi extins si pasajul Popa Sapca, urmand ca, poate in 2015, sa fie construit un pasaj in zona Solventul.

„Vrem sa facem in primavara licitatia. La unul dintre ele este obligatoriu sa-i dam drumul in primavara, al doilea probabil spre sfarsitul anului 2014, cand ne vor fi rambursati banii pe proiecte europene, si in 2015, cel tarziu, sa inceapa lucrarile si la al treilea subpasaj”, a dat asigurari Robu.

Orza: Care e diferenta dintre studiile vechi si cele noi?

Fostul viceprimar, acum consilier local, Adrian Orza, a cerut specialistilor din Primarie sa-i explice diferenta dintre aceste studii si studiile vechi.

„Ce diferente sunt in aceste studii fata de cele facute in anii trecuti? E vorba de o reactualizare sau de alte solutii tehnice?”, a intrebat Orza. Concluzia primarului este clara: aceste studii sunt mai ieftine decat cele vechi. Oricum, cele vechi pot fi aruncate, nu se mai pot folosi.

Robu nu renunta la ideea unui pasaj subteran langa Catedrala. „In trei”. Dar si linie de tramvai pe Republicii

Studiul nou pentru pasajul Jiul mai prevede si o analiza in ideea amenajarii unei linii de tramvai pe bulevardul Republicii, dar si a unui pasaj subteran „in trei”, pe langa Catedrala.

„La Jiul se prevede si largirea strazii la 4 benzi, iar trecerea e largita mai mult, plus ca apare ca varianta si amenajarea unei linii de tramvai intre Gara de Nord si Spitalul de Copii. Urmeaza sa vedem daca se va face sau nu, noi sa decidem, sa facem ca tramvaiul sa nu mai treaca pe langa Catedrala. Atunci, tramvaiul 6 ar ramane pe ruta largita, de la Gara pe Republicii pana la Spitalul de Copii, respectiv tramvaiul 8 ar merge de la Gara pana la Maria si ar continua pe ruta actuala, in schimb tramvaiele 1 si 2 nu ar mai ajunge prin zona centrala, ci legatura intre Gara si Spitalul de Copii s-ar face pe bulevardul Republicii. Ar fi o idee simpla de pus in practica si fara afectarea spatiului verde. Toata zona din jurul Catedralei ar fi pietonala, iar legatura auto de la Spitalul de Copii si pana la podul Andrei Saguna, Podul Catedralei, s-ar face printr-un subpasaj”, a explicat Robu. Pasajul subteran gandit de Robu ar lega Spitalul de Copii, Podul Catedralei si Podul Pietei Maria, deasupra fiind gandite parcari.

„Trebuie sa facem studiile de fezabilitate in momentul in care avem si hotararea ferma de a le pune in practica, pentru ca altfel solutiile se invechesc”, a completat edilul.

Consilierul local Adrian Orza a atras atentia si ca sumele sunt mult prea mari, fiind vorba de putin peste 51 de milioane de euro in total: Jiul – 8,1 milioane de euro, Popa Sapca – 15,2 milioane de euro si Solventul – 27,8 milioane de euro.

„La licitatii sunt cam pe jumatate sumele, intotdeauna”, l-a lamurit Robu.

Toanca: Eu votez pentru a 4-a oara studii pentru pasaje

Si consilierul local Radu Toanca a atras atentia ca voteaza deja pentru a 4-a oara studii pentru largirea pasajelor si a cerut o informare de la Directia Tehnica.

„Vreau sa-i rog pe cei implicati… eu votez pentru a 4-a oara tipuri de studii. Pana la plenul de saptamana viitoare sa veniti cu un istoric scris si sa dati detalii, o informare, de ce am ajuns sa tinem atatia ani studii de fezabilitate si sa nu avem niciun subpasaj”, a spus Toanca. Alesul PDL, Simion Mosiu, a vrut sa stie de ce seful Directiei de Mediu nu si-a dat semnatura pe studii: „nu este normal sa votam un proiect care nu este aprobat de Directia Tehnica”.

In acel moment, Nicolae Robu a ridicat putin tonul si a strigat dupa Culita Chis, seful Directiei Tehnice din cadrul Primariei Timisoara, care lipsea din sala.

„Va rog sa-l sunati pe Chis Culita si sa fie prezent la toate sedintele, incepand de astazi”, a spus Robu, putin iritat. „Nu a fost la nicio sedinta”, a completat Mosiu.

„Este legal sa votam, chiar daca nu avem viza”, a spus Toanca. „Dar este semnat de domnul Ioan Ganciov, de domnul Chis Culita nu, este semnat de domnul viceprimar Dan Diaconu”, a precizat Robu, moment in care Radu Toanca si-a permis o gluma: „probabil nu a fost toner la imprimanta”.

In ceea ce priveste costul studiilor, edilul sef al Timisoarei da asigurari ca acestea au costat mult mai putin decat cele vechi, care nu mai sunt actuale.

Toate cele 3 studii de fezabilitate au primit votul consilierilor locali, urmand acum sa fie realizate proiectele tehnice si documentatiile necesare pentru demararea licitatiei pentru executie.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. „Mi-am indeplinit promisiuniile in proportie de 500%”

  2. Din ce spune primarul, lucrarile ar incepe in ordinea inversa deacat ar fi normal.

    Cel de la Solventul ar trebui facut prima oara, celelate doua doar ar bloca tarficul de tot in oras (care oricum e un blocaj continu).
    Prin legarea Cai Bogdadestilor de Bv. Dambovita s-ar crea clar o alternativa pentru Jiu, si executarea lucarilor nu ar bloca deloc traficul.

    Odata ce e realizat cel de Solventul, apoi se va putea largi strada Jiul si pus si tramvaie sau ce idei or mai fi (dar mari sanse sa nu fie nevoie largirea pasajului)

    Iar legat de Popa Sapca, ar trebui realizat prima oara inelul 2 (cel putin de la Mall pana la Take Ionescu) … aici la fel ar putea insemna rezolvarea traficului de la pasaj.

    … ar trebui eliminate linile de tren din oras (de la Gara de Nord pana dupa Centura)!!!