Dam bani la firme sa faca promovare pentru Timisoara Capitala Culturala, dar nu apelam la studentii si profesorii Universitatii de Vest Timisoara, care o asigurau gratis

TIMISOARA. Rectorul Universitatii de Vest din Timisoara, Marilen Pirtea a anuntat, in termeni eleganti, ca universitatea, desi membra a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana in 2021, nu a fost consultata in privinta logo-ului de pe materialele promotionale. Aceasta, desi Universitatea de Vest are si resursele umane cele mai potrivite pentru a pune umarul la succesul campaniei orasului. Gratuit. Aceasta in vreme ce unei firme private i s-au dat 11.000 de euro sa gandeasca niste desene.

Recent, un specialist in branding a aratat de ce campania de promovare a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana are foarte multe puncte slabe si nu are un mesaj clar.

CITESTE SI: Campania de promovare a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana, facuta praf de un specialist in branding: E o forma fara fond, un exercitiu vizual neautentic locului

Universitatea de Vest din Timisoara de cate ori a fost solicitata de autoritatile locale si judetene a raspuns pozitiv. S-a realizat un sondaj sociologic de profesorii de la Facultatea de Sociologie care trebuiea sa puna in evidenta nevoile cetatenilor. Noi consideram ca acel sondaj a fost facut profesionist si a fost pus la dispozitia forurilor locale pentru a-l prezenta. Nu vrem sa criticam pe nimeni, nici autoritatile locale si nici membrii Asociatiei, dar noi ne oferin disponibilitatea de a face mai mult pentru Timisoara, in aceasta campanie. Avand in vedere multiplele proiecte pe care Facultatea de Arte le are cu Primaria Timisoara suntem poate putin uimiti ca in acest proiect nu am fost consultati ca universitate, pentru ca este un proiect important si nu poate fi lasat pe mana amatorilor. Este o oferta deschisa de UVT spre autoritatile locale, catre conducerea Asociatiei. Le punem la dispozitia orasului competentele pe care le avem„, a declarat rectorul Marilen Pirtea.

Pirtea a mai spus ca doreste ca prin aceste declaratii sa faca o oferta publica autoritatilor pentru schimbarea logo-ului campaniei.

Nu am avut discutii, noi facem o cerere de oferta publica pentru ca ne pasa, suntem parte a acestei Asociatii, platim cotizatia, dar nu vrem sa fim simpli spectatori„, a mai spus Pirtea.

CITESTE SI: Campania de promovare a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana, facuta praf de un specialist in branding: E o forma fara fond, un exercitiu vizual neautentic locului

11.000 de euro dati degeaba?

Reprezentantii Asociatiei Timisoara Capitala Culturala 2021 au preferat sa plateasca 11.000 de euro pentru conceptul campaniei de promovare unei firme private, decat sa apeleze la specialistii de la Facultatea de Arte, care s-ar fi implicat fara sa ceara vreun leu in schimb.

Decanul Facultatii de Arte din cadrul UVT, Vica Tila Adorian, a precizat, la randul sau, ca facultatea la care este angajat e „cea mai puternica firma de publicitate din oras„.

Facultatea de Arte e cea mai puternica firma de publicitate, daca vreti, cu 16 profesori si 200 de studenti. De anul trecut am creat un colectiv de creatie format din doctoranzi. (…) Nu am fi dorit sa comentam aceste materiale, iar daca noi suntem aici, suntem alternativa la un program existent„, a spus decanul.

Reprezentantii UVT au mai spus ca presedintele Asociatiei Capitala Culturala Europeana in 2021 a venit inspre universitate doar in privinta sondajului sociologic si ca singura nu poate duce in spate toata aceasta campanie.

Una e campania de imagine pentru a deveni Capitala Culturala, alta e imaginea orasului„, a concluzionat Pirtea.

Pe de alta parte, primarul Nicolae Robu, ambasador al Asociatiei Timisoara Capitala Culturala a Europei spune ca nu il preocupa astfel de lucruri, ca e democratie si ca poate sa afirme fiecare ce vrea.

Am fost in UVT de cate ori am fost invitat, nicio invitatie nu a fost refuzata de catre mine. Problema Timisoarei nu e asta, problema Timisoarei e reprezentata de cele 40 de proiecte. Nu ma preocupa astfel de lucruri, e democratie, poate sa afirme fiecare ce vrea. Eu cand eram rector vorbeam despre realizarile mele ca rector, nu m-am plans ca nu ma baga in seama cineva„, a comentat Robu.

Intrebat ce parere are despre felul in care arata logo-ul campaniei Timisoara Capitala Culturala Europeana in 2021, Robu s-a multumit sa afirme: „Nu ma pronunt inca„.

„Fiecare institutie, respectiv persoana fizica din Timisoara, va fi implicata in acest proiect dupa cat doreste sa se implice. N-o sa mearga nimeni cu invitatii speciale si sa traga de mana pe cineva sa se implice. Sunt nenumarate apeluri lansate de Asociatia Timisoara Capitala Culturala Europeana, sunt nenumarate apeluri lansate si de mine ca primar, chiar daca nu Primaria e gestionar. Cine vrea sa se implice se implica, cine nu vrea si nu poate, comenteaza. Stiti ce ma nemultumeste pe mine? Faptul ca in Timisoara nu vad oameni constructivi, decat foarte rar. Vad doar oameni reactivi. Dupa ce se intampla ceva, apare reactie”, a mai spus Nicolae Robu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Nemernicia primarului nu are limite. Este un penibil ajuns printr-o conjunctura in scaunul de edil.

    • Bai postacila, tu nu ai invatat pana acum ca Robu e un pacalici care nu trebuie bagat in seama. E prostul mesei.Pe langa ca e incompetent mai e si infumurat. De ce sa ii raspunzi. lasa-l in plata Domnului. El guita o timpenie si imediat noi sarim sa-l combatem. Nu merita

  2. De fapt studentii de la Facultatea de Arhitectura,Universitatea Politehnica se ocupa deja de aceasta „problema” si-au predat nu de mult ideile profesorilor…Asta asa pentru cultura voastra,nu ii iau aparare D-lui Robu,dar tipic romanesc,acuzatii aduse inainte de a cerceta si nu va mai baza-ti pe tampeniile scrise de acesti anonimi redactori…

    • Bai Marian, de ce minti ca un nesimtit. Eu sunt student la Arhitectura. Nu a venit nimeni sa ne intrebe ceva. Dimpotriva, eu am fost unul dintre cei care s-a oferit sa ajute in campania celor de la Asociatie, gratis, si mi-au spus ca au destui specialisti. Si daca esti intradevar student, spune numele tau real. Eu nu am nici un coleg Marian. Mincinosule

  3. Rectorul UVT are dreptate, in felul sau. Candidatura pentru o capitala CULTURALA se poate face doar implicand factorii prin care se construieste cultura.

  4. Este posibil ca dl. Pirtea sa aibe dreptate in a se mira de faptul ca nu a fost solicitata UVT in aceasta problema, inSa ma intreb daca nu cumva scopul actiunii primariei in privinta logo-ului si al materialelor publicitare nu a fost de fapt altul. Fiindca este greu de crezut ca daca cineva vrea sa faca materiale publicitare sa nu se gandeasca la varianta economica intai. Deci probabil ca scopul Asociatiei nu a fost campania de promovare, ci atribuirea unui contract. In momentul asta cred ca obiectivul asociatiei a fost indeplinit cu brio. Au atribuit contractul cui trebuia, ala a facut exact ceea ce trebuia, iar apoi i s-a platit exact cat trebuia. Deci … OK. Urmatorul va rog. Am mai vazut ventilatoare de bani publici, asa ca nu ma mir de o simpla actiune cu buget minim. Sunt si ventilatoare la nivel de milioane de euro in TM. Sa ne uitam la strazile care intra in lucru la mai putin de 4 ani de la ultima reparatie capitala. Sigur ca scopul este bunastarea cetateanului si crearea unei infrastructuri rutiere la nivel european … bla bla bla bla! PE BANII MEI. Si daca nu au destui din colectari, vor face un imprumut „avantajos”. Si toate sunt … pentru cetateni, bineinteles. Si pentru Timisoara. DAAAAAAAA1.