Nicolae Robu: Biciclistii nu se vor plictisi pedaland pe pistele de pe malurile Begai. Care este motivul?

TIMISOARA. Proiectul pentru reabilitarea malurilor Begai merge inainte, cu toate ca mai marii din Primaria Timisoara au cerut cateva modificari, dupa ce au descoperit ca aleile pietonale sunt prea inguste, iar pistele de biciclete sunt… sinuoase.

Mai in gluma mai in serios, primarul Nicolae Robu le poarta de grija biciclistilor si le spune ca nu se vor plictisi pedaland pe pistele de pe malurile Begai, pentru ca acestea nu sunt deloc drepte. In multe locuri, acestea sunt destul de… serpuite. Partea proasta este ca acolo unde pistele sunt ondulate, biciclistii, poate si turisti printre ei, nu vor putea admira prea mult peisajul, intrucat vor trebui sa se concentreze mai abitir la drum.

„In acea zona, proiectul asa a fost gandit. Nu mai pot sa modific. Daca ar fi fost sa fac eu proiectul nu l-as fi facut asa, dar e prea tarziu sa schimbam si acest concept. In zona respectiva biciclistii nu se vor plictisi, nu peste tot e asa, dar in zona in care este traseul sinuos sigur nu se vor plictisi”, ne-a declarat primarul Timisoarei.

Muncitorii care lucreaza la reabilitarea malurilor Begai, pe fonduri europene, vor fi nevoiti sa taie si din copaci pentru a largi aleile pietonale si pistele de biciclete conturate deja.

Biciclete de inchiriat si sezlonguri pe malurile Begai

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Potrivit primarului, firma care se ocupa de amenajare lucreaza foarte bine, asa ca proiectul ar trebui sa fie gata la timp, la jumatatea anului 2015.

Practic, vor fi refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, vor fi amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, va fi cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, vor fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.

Canalul Bega a fost primul canal navigabil de pe teritoriul actual al Romaniei, construit intre 1728 si 1760. Are o lungime de 44 km pe teritoriul tarii noastre si 72 km pe teritoriul Serbiei. A fost aur pentru transportul comercial de marfuri, in perioada interbelica acesta a ajuns chiar si la 250.000 de tone pe an. In 1944, canalul Bega transporta aproximativ 500.000 de pasageri. In anul 1958 a fost inchis transportului de marfuri, iar aproape zece ani mai tarziu a fost inchis si transportului de persoane. Acum doi ani, in 2012, a fost redeschis incet incet navigatiei.

Foto: Alex Valentin-Pokus

CITESTE SI:

Mai multi copaci de pe malurile Begai vor fi taiati pentru largirea aleilor pietonale si a pistelor de biciclete. FOTO cum vor arata!

Alei mult prea inguste in proiectul de reabilitare a malurilor Begai. Nicolae Robu: Sunt cateva greseli de proiectare, trebuie niste modificari. FOTO!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. ‘Daca ar fi fost sa fac eu proiectul nu l-as fi facut asa’
    bine ca poti plati!

  2. daca pistele de bicilete erau peste tot drepte…urmatoarele comentarii erau ca de ce sunt drepte….acuma ca sunt serpuite…ca de ce nu sunt drepte….pai nu sunt drepte pentru ca viteza

    • Un BOU. E ca si cum ai face o sosea serpuita sa nu te plictisesti. Pai pana la destinatie te pisi pe ea de sosea.

  3. ziceti mersi ca face ceva ca sunt alti primari care nu fac nimic doar ia bani

    • mersi

    • cei de la primarie chiar nu se simt prost ca folosesc spam-uri de genul acesta ? ion asta da comentariul asta la aproape orice articol in care primarul e luat pe sus

  4. Foarte bine. Asa cred ca se descurajeaza „concursele” de biciclisti si mai ales de motociclisti. Cateva interventii ale Smurd in minus

  5. Acest Robu este halucinant in declarati

  6. Nici nu se compara cu cele facute de ciuhandru. Pai ala a facut piste de biciclete care se termina brusc intr-un stalp, se continua dupa 200m, cu trambuline de sarituri, gauri de canalizare, slalom printre pietoni, masini, carat bicicleta in spate in dreptul intersectiilor ..

  7. Cum o sa poata merge druckerii mei ASU pe pistele astea asa serpuite cand sunt sub influenta alcoolului? Adica aprope mai tot timpul…si tocmai pe malul Begai…la asta v-ati gandit???

    • Daca sunt sub influenta alcoolului drumul va parea drept…

  8. Proiectul este evident facut cu cativa ani inainte de venirea la tron a primarului actual, iar rezultatul nu seamana cu proiectul facut atunci. Cine a facut serpuielile, sa-si asume raspunderea pentru accidentele produse! Pe alocuri sunt coborari extrem de periculoase direct inspre cursul apei, cu virare brusca pe o mini-pista coborata fata de taluzul canalului. Va fi nevoie de salvamari!

  9. E fff tare poza cu zona „slalom” pentru biciclisti:
    – cat de ametit termini traseul?
    – cat de atent trebuie sa fii cand dupa a 99-a curba te intalnesti cu alt biciclist?
    – cum poti sa depasesti o bicicleta?
    – ce se intampla daca mai gasesti pe zoan asta pe cineva cu role si/ sau pe cineva cu un carucior?
    – cat avea la bord arhitectul care si-a batut joc de noi toti?

  10. materialul folosit pentru o pista serpuita e mult mai mult decat pentru una dreapta…

  11. Imaginea reprezinta o alee pietona ( cu asfalt negru) pistele pentru biciclte sunt realizate cu asfalt rosu si in 90% din cazuri sunt drepte