Largirea pasajului Jiul se amana din nou? Pe cine da vina Nicolae Robu pentru intarziere?

TIMISOARA. In noiembrie 2013, primarul Timisoarei anunta ca pasajele de cale ferata din Timisoara intra in lucru in primavara acestui an. Aveam studiile necesare, trebuia doar deschis santierul in aceasta primavara, la Jiul. Mai avem insa de asteptat pana cand va fi largita efectiv trecerea pe sub calea ferata.

„Suntem in grafic, eu inca pot afirma ca unul dintre aceste subpasaje va putea demara ca lucrare de executie inca in 2013”, spunea edilul in luna aprilie a anului 2013. La final de an s-a razgandit.

„Vrem sa facem in primavara licitatia. La unul dintre ele este obligatoriu sa-i dam drumul in primavara, al doilea probabil spre sfarsitul anului 2014, cand ne vor fi rambursati banii pe proiecte europene, si in 2015, cel tarziu, sa inceapa lucrarile si la al treilea subpasaj”, dadea asigurari Nicolae Robu la finalul anului trecut.

A trecut mult timp de atunci, intre timp fiind aprobate si studiile necesare. Pana sa fie demarata licitatia de executie insa, proiectantul trebuie sa faca rost de toate avizele de la Ministerul Transporturilor. In plus, nu au fost prevazuti nici bani pentru executie in bugetul orasului.

Doar largirea pasajelor Jiul si Popa Sapca necesita o investitie de 23,3 milioane de euro, in timp ce pasajul ce urmeaza sa fie construit de la zero in zona Solventul ar costa aproape 28 de milioane de euro.

Robu anunta acum o noua amanare. De vina pare sa fie CFR, care amana sa-i dea un aviz proiectantului, motivatia fiind una oferita in bataie de joc, crede edilul sef al Timisoarei.

„Proiectantul largirii subpasajelor pe sub calea ferata, respectiv proiectantul noului subpasaj in zona Solventul a facut demersuri la Ministerul Transporturilor, cu tinta inspre CFR, pentru avizarea solutiilor tehnice pentru aceste proiecte. A primit acum o saptamana un raspuns care e in bataie de joc, efectiv… ceva de genul ca nu rezulta cum s-a tinut cont de Culoarul 4 de transport feroviar. Pai ce treaba are acesta cu largirea trecerii la Popa Sapca, sau la Jiul sau cu subpasajul de la Solventul? Pai cum sa interpretez eu lucrurile acestea? Si atunci, in loc sa primim proiectul in termen, proiectantul ne cere sa prelungim termenul, spunand ca nu e vina lui, ca fara avize nu poate sa treaca mai departe. Lucrurile merg in lant. Noi am vrut sa dam drumul anul acesta la Jiul, largirea strazii si a trecerii pe sub calea ferata. In conditiile astea nu putem, daca suntem intarziati”, a anuntat, marti, Nicolae Robu.

Primarul sustine insa ca va lua legatura cu reprezentantii CFR pentru a grabi lucrurile. Optimismul lipseste insa.

„Eu actionez, tot o sa rezolvam lucrurile pana la urma, ca nu ma las, dar nu este normal sa le rezolvam cu intarzieri si cu risipa de timp, de energii, de nervi… nu am cerut nimic fantasmagoric. Am cerut lucruri firesti, elementare”, a conchis Robu.

CITESTE SI:

80.000 de euro aruncati de Primaria Timisoara pe studii pentru pasajele Jiul si Popa Sapca. Cum a evoluat costul lucrarilor in 8 ani!

Pasajele Jiul si Popa Sapca vor fi largite pana in 2015, cu 23 de milioane de euro, arata studiile de fezabilitate aprobate de Consiliul Local. Cat costa construirea pasajului Solventul?

Inca o promisiune amanata: pasajele Timisoarei intra in reparatii abia in 2014. Poate in primavara

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Robule,ia refa putin calculele , poate ai gresit cu vreun milion de euro in minus ( stii la ce ma refer ) ! Sa vezi cum vin aprobarile ! Nu fii egoist !

  2. Chiar curios (relativ la sprijinul „celor de sus (B)”; lupta cu morile de vant:
    – centura de sud NU (la Buzau , Pascani, Cucuietii de deal, DA)
    – pasaj Jiul NU pentru motive „te miri si de unde scoase”.
    Interpretarea este una: dati bani catre Bucuresti ca primiti ce are … de mult.