Cea mai spectaculoasa linie ferata din Romania, aproape de Timisoara, intra totusi in circuitul turistic? Planuri noi sunt pentru trenul Oravita – Anina

TIMISOARA. Nu se mai inchide? Semeringul Banatean, adica cea mai spectaculoasa linie ferata din Romania, prima linie montana, care leaga Oravita de Anina, in judetul Caras- Severin, ar putea deveni una turistica.

Fostul ministru al Turismului, timisoreanca Maria Grapini a declarat pentru opiniatimisoarei.ro ca, in calitate de ministru, a depus memorii la Ministerul Transporturilor pentru a transfera acest tronson de cale ferata la Ministerul Turismului.

Mai mult decat atat, se doreste prelungirea acestei linii ferate pana in Serbia, la Varset.

Prin luna martie am fost la Varset, in Serbia. Se pune problema sa se repuna linia pana la Varset. I-am trimis o informare in acest sens la presedintele Consiliului Judetean Caras- Severin, Sorin Frunzaverde si am depus si doua memorii la Minsiterul Transporturilor. Dupa cum se stie, la Ministerul Transporturilor se discuta despre desfiintarea a 700 de kilometri de linie ferata care nu este profitabila, iar in cei 700 de km se regaseste si tronsonul Oravita- Anina. Nu voi lasa lucrurile asa, in privinta acestei linii ferate, este un obiectiv turistic important. Am plecat de la minister, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ducem mai departe proiectul. Dupa sarbatori ma voi interesa, din nou la minister si la Autoritatea Nationala de Turism, sa vad in ce stadiul e proiectul de transformare in traseu turistic„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Maria Grapini.

Fostul ministru a mai spus ca, deocamdata, in Guvern nu s-a discutat despre desfiintarea celor 700 de kilometri de linie ferata nerentabili si ca o analiza  in acest sens ar putea avea loc in perioada imediat urmatoare.

Trebuie sa salvam aceasta linie ferata. Altii, am vazut si prin Austria, infiinteaza astfel de linii ferate turistice, iar noi ne gandim la desfiintare. In zona aceea mai sunt si alte obiective turistice care merita sa fie promovate turistic„, a mai spus Maria Grapini.

Linia ferata Oravita-Anina a fost inaugurata la 15 noiembrie 1863, fiind prima cale ferata montana si a patra construita de pe teritoriul actual al Romaniei. Pe cei 34 de kilometri, traseul montan are in componenta 14 tunele si 10 viaducte, iar diferenta de altitudine intre cele doua orase este de 340 de metri. Tunelele au fost strapunse cu dalta si cu tarnacopul, intrucat la acea vreme inca nu se inventase dinamita. Mai multe despre istoria acestei cai ferate aici!

O plimbare cu trenul intre Oravita – Anina si retur costa 10,4 lei. Elevii, studentii si pensionarii beneficiaza de reducere 50% din pretul biletului.

De la Timisoara pana Oravita sunt aproximativ 130 de km, ce pot fi parcursi cu masina.

Sursa foto: Banatul Montan

CITESTE SI: Se inchide cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, aflata nu departe de Timisoara? Cum pierdem inca o mina de aur pentru turism, linia Oravita-Anina

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. A inceput campania electoral pentru europarlamentar ? Agramata d-na Grapinii, dupa ce a fost cel mai nepriceput ministru al turismului, ne abureste cu o fantasmagorie.Reamenajarea si expoatarea Semmeringului din Banat, nu este rentabil economic, atat timp cat este in propietatea Ministerului Transporturilor. Poate daca ar trece in jurisdictia judetuLui Caras-Severin ,un proiect transfonalier cu vecinii de peste Dunare , proiectul ar putea vi realizat in viitor apeland la fondurile europene . Altfel calea ferata Anina-Oravita va devenii doar o frumoasa mostenire ramasa de la fostul imperiu Austro-Ungar. SI AR FI MARE, MARE PACAT ! !

    • cine vorbeste de agramat: d-na Grapinii,transfonalier ,vi realizat,va devenii .PACAT,MARE PACAT.

  2. Da,mare pacat.Si a mai fost desfiintata una, unicat in Romania;cea care trecea pe la Portile de Fier ale Trasilvaniei.Asta avea intre cele doua sine normale,una lata de cca.50 cm.,o cremaliera,iar locomotiva speciala se cupla la aceasta cu o rota dintata.Azi mai exita asa ceva doar in Elvetia, una singura >

    • Cremaliera aia deja au si furat-o hotii de fier vechi. Km aceia de cale ferata desfintati in 2-3 ani nu vor mai exista pt. ca hotii vor avea grija de ea… RUSINE NOUA CA NU LUAM ATITUDINE SI CA LE PERMITEM SA ISI BATA JOC DE NOI SI DE TARA NOASTRA!!!

  3. Pierdem esenta: se desfiinteaza 700 km de cale ferata. Adica peste 5% din lungimea retelei de cale ferata din Romania. Desigur, nu au existat investitii reale in infrastructura de cale ferata de 25 de ani…

    Aparent stam inca mai bine decat Austria („doar 6000 km”), pana nu comparam si lungimea raportata la suprafata tarii…

  4. Nu ne ramane decat sa ne salvam singuri valorile si sa lasam macar o data micii si berea in favoarea unei plimbari cu trenul…Pana la Moravita drumul e ok.Moravita-Oravita e praf…

  5. Domnul Sabin Gherman ( Look Tv ) , are tot meritul vis-a-vis de acest subiect ! Dumnealui l-a analizat , disecat , comentat acum o luna ! D-na Grapini , in cursa pt. europarlamentare , a luat din zbor ideea si o foloseste pt. a castiga oarece voturi . Tarziu , cand ea ,sarmana , nici nu stie unde incepe Oravita si se sfarseste Anina . . .

  6. Esti rautacios ! Opinia Tm. a tras un semnal de alarma in articolul din 31 martie a.c.(!) iar Sabin Gherman l-a analizat a doua zi ! Am fost cativa care ne-am spus parerea si nu te-am remarcat printre noi ! Repet , esti rautacios si mai mult , nu esti in nici un caz banatean , altfel te-ar durea ce se intampla in zona aceea !

  7. Scuze : DE ce se intimpla …

  8. Nu trebuie sa mergem departe pentru linii ferate turistice, si in Ungaria sunt zeci de astfel de obiective. Doar aici e turismul (printre altele) praf.