TIMISOARA. Autostrada Timisoara – Arad a fost data in folosinta la sfarsitul anului 2011, dar lucrarile la parapeti, spatii de parcare si gardurile care protejeaza soseaua de mare viteza au continuat mult si bine si dupa aceasta data. Asa ca lucrarile la cei 32 de kilometri de autostrada au fost receptionate abia in vara lui 2013. Acum, au inceput deja reparatiile.
Pe mai multe portiuni ale autostrazii Timisoara – Arad au aparut gropi in asfalt. Lucrarile pe sensul de mers Arad -Timisoara au inceput zilele trecute, iar acum muncitorii au pornit operatiunile de decopertare si reparatii pe portiunile de distruse de pe sensul de mers Timisoara – Arad. Cele mai mari probleme sunt chiar la intrarea pe autostrada, in zona pasajului Magherus si langa iesirea spre Seceani – Ortisoara.
„Au inceput lucrarile si pe sensul Timisoara – Arad, la km 517, 528, 531, se lucreaza mai intai intr-un punct, apoi se trece la urmatorul. Lucrarile sunt primele facute de cand autostrada este in garantie. Ce s-a reparat pana acum a fost inainte de receptia lucrarilor, constructorul a fost cel care le-a facut, in regim de santier. Acum putem spune ca sunt lucrari de mentinere a viabilitatii autostrazii. Se fac la sesizarea noastra si a celor de la drumuri, iar semnalizarea lor este conform normelor in vigoare„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Teodor Tudur , seful Biroului de Politie Autostrazi Vest.
Gropile din asfalt nu sunt insa singurele probleme cu care un sofer grabit se poate confrunta pe autostrada. De la caini vagabonzi, la cauciucuri de TIR abandonate si la maracini luati de vant, obstacolele pot fi de tot felul.
„E cam varza, trebuie sa tii bine de volan si sa ai masina buna. Oricum, pe autostrada nu circuli doar cu viteza, dar si cu atentie. Eu circul des pe aici si cam stiu deja unde sunt gropi, pentru cine intra prima data s-ar putea sa fie o surpriza neplacuta„, a spus un sofer chiar la iesirea de pe autostrada.
„Gropile sunt problema constructorului, e clar ca ceva nu a fost bine, dar si soferii de TIR sunt nesimtiti. Pleaca in cursa cu cauciucuri varza, fac explozie la cauciuc şi se intind resturile pe kilometri intregi. Am vazut si bucati mari de tot, jumatate de roata, lasate pe banda doi. Noaptea mai ales cred ca e groaznic sa dai peste asa ceva…„, a adaugat o soferita.
„Doi caini abia am evitat in ultimele saptamani. I-am evitat ca i-am vazut din timp, dar daca-i vezi mai tarziu, mai bine dai in caine decat sa tragi de volan si sa dai in alta masina„, a mai adaugat un sofer.
Pe autostrada Timisoara – Arad limita de viteza este de 130 de km pe ora, cand este vreme buna, si 80 km pe ora in zilele cu precipitatii.
Autostrada are 32 de kilometri si este considerata cea mai ieftina din Romania, asta deoarece lucrarile au costat doar … 4,3 milioane de euro pe kilometru!
Garantia lucrarilor la autostrada este de 2 ani, timp in care reparatiile se efectueaza pe chelutiala constructorului.
Pareri
Garantia lucrarilor la autostrada este de 2 ani, timp in care reparatiile se efectueaza pe chelutiala constructorului.
Si dupa doi ani trebuie canstruita din temelii la cat de bine e facuta
Propun sa se construiasca de fiecare data, doua autostrazi, „paralele” dintre care una sa fie tot timpul „in revizie, reparatie …”.
Astfel s-ar putea asigura noi locuri de munca (banii lipsesc).
Nu stiu cand va fi insa terminata(?) o a doua iesire spre Timisoara precum si statiile de benzina si parcarile de odihna (acestea trebuie sa fie plasate la cca 50 – 70 km, una de alta) (poate s-au facut intre timp, caci demult nu am mai folosit A1; in acest caz imi cer scuze).