TIMISOARA. Scumpe rau nevoile fiziologice la Timisoara. Aproape 1 milion de euro a platit Primaria Timisoara pentru amplasarea si intretinerea a doar 114 toalete ecologice prin oras, vreme de doi ani. Acum, municipalitatea cauta o noua firma care sa se ocupe de acestea.
In plus, reprezentantii primariei au redus drastic numarul de toalete ecologice care sa fie puse prin Timisoara. De la 114, l-a scazut la 25. Astfel, si pretul estimat pentru intretinerea lor e redus la mai putin de jumatate, pe an, noul contract urmand sa fie incheiat pe un singur an.
In 2012, municipalitatea a incheiat un contract pentru intretinerea acestui serviciu cu firma Domus Company.
„Conform caietului de sarcini sunt amplasate un numar de 114 bucati WC-uri ecologice in locatii fixe si, de asemenea, se amplaseaza la evenimentele culturale/sportive organizate de catre Primăria Municipiului Timisoara sau in parteneriat”, ne-a declarat Alina Pintilie, purtator de cuvant al municipalitatii. In conformitate cu contractul incheiat, Primaria platea 41,09 lei/zi fara TVA pentru o cabina + chiria de 8,42 lei/zi fara TVA pe o cabina.
„Mentionam ca suma prevazuta derularii contractului subsecvent de prestari servicii din 2012, atribuit in baza acordului cadru pentru un an calendaristic, a fost de 2.097.027 lei cu TVA inclus. Suma prevazuta derularii contractului subsecvent de prestari servicii din 2013, atribuit in baza acordului cadru din 2012 pentru un an calendaristic este de 2.097.027 lei cu TVA inclus”, ne-au mai spus reprezentantii primariei. Asta inseamna 4,19 milioane de lei, adica putin peste 950.000 de euro. Pe doi ani.
Vom avea toalete noi
Consilierii locali vor aproba, in sedinta ordinara, caietul de sarcini pentru serviciul de Inchiriere si Intretinere a toaletelor ecologice mobile pe raza orasului. Dupa aprobarea acestuia se trece la licitatie, contractul cu noua firma urmand sa fie incheiat doar pe un an.
„Ca urmare a impactului favorabil asupra populatiei si imaginii orasului in urma initiativei Primariei Timisoara de a amplasa toalete ecologice pe domeniul public, in scopul asigurarii igienei in zonele verzi – scuaruri, parcuri, gradini publice, locuri de joaca si zonele aglomerate din Timisoara, pe tot parcursul anului, cu precadere in sezonul cald si in perioadele cu festivitati, in zonele pietonale de trafic intens, conform solicitarilor venite din partea cetatenilor, a consiliilor de cartier, a Directiei de Mediu si a altor institutii publice ale statului, propunem aprobarea caietului de sarcini in vederea achizitionarii prin licitatie publica a serviciului”, motiveaza reprezentantii primariei.
Mai mult, contractul actual expira in 11 noiembrie si e nevoie de o firma noua care sa se ocupe de aceste toalete.
In caietul de sarcini sunt prevazute clar cateva aspecte: contractul cu o firma noua se va incheia pentru minimum 25 de toalete ecologice si maximum 85 de bucati. Serviciile prestate se vor deconta la valoarea tarifelor unitare ofertate. Tot prin caietul de sarcini sunt aprobate si locurile unde vor fi puse wc-urile.
Toaletele mobile trebuie sa fie curatate de muncitorii firmei care castiga licitatia de cel putin trei ori pe saptamana sau chiar si zilnic, daca primaria o cere. Ar trebui sa fie cat de cat decente: sa aiba „parfumant care dezinfecteaza, descompune si macereaza materiile fecale„, sa fie spalate in interior cu jet de inalta presiune si chiar sa fie parfumati peretii si sa aiba hartie igienica, zilnic. Tot in caietul de sarcini scrie ca toate cabinele de toaleta trebuie sa fie noi si sa nu fie asezate pe trotuar.
„Prestatorul va trebui sa faca dovada ca toaletele ce se vor monta sunt noi. In acest sens, vor fi prezentate in oferta orice tip de documente din care sa reiasa faptul ca numarul maxim de toalete care vor fi puse in opera in cadrul serviciului prestat vor fi noi, urmand ca acestea sa fie verificate fizic de catre reprezentantii achizitorului, inainte de montare”, se arata in caietul de sarcini. In cazul in care exista plangeri de la timisoreni, muncitorii firmei trebuie sa rezolve problemele in maximum 4 ore de la reclamatii.
Ce mai trebuie sa faca firma respectiva? „Sa prezinte achizitorului, in baza contractului, situatii de plata lunare in baza procesului verbal de receptie lunar incheiat intre parti, precum si orice alte necesare justificative cerute de achizitor”. In caietul de sarcini pe baza caruia va fi organizata licitatia nu scrie insa nimic de controalele pe care ar trebui sa le faca specialistii Directiei de Mediu din primarie, pentru a vedea clar daca firma respectiva isi face treaba sau nu.
Unde vor fi amplasate toaletele ecologice mobile in Timisoara?
Una va fi pusa in parcul de pe strada Cugir, alta in Parcul Bucovinei, una in parcarea din Piata Dacia, alta la Biserica Mehala, apoi in locul de joaca de pe strada Macilor din Bogdanestilor, in parcul din zona Blascovici, in parcul de pe strada Lisabona, in parcul Sf. Nicolae, langa cimitirul din Calea Sagului pe strada Vulturilor, langa cimitirul din Sagului pe strada Clabucet, in parcul Petofi de langa RATT, in Parcul Poporului, in Parcul Piata Bihor, in parcul de pe Bulevardul Sudului, la Institutul Agronimic din Calea Aradului, pe strada Albastrelelor si pe Calea Sever Bocu. Cate una va mai fi pusa si in Parcul Central, in parcul de pe strada Prezan, in locul de joaca din zona Steaua, in Parcul Catedralei si in Gara Timisoara Nord. In total vom avea 25 de toalete ecologice, in tot orasul.
Pareri
Sper ca intretinerea lor sa nu fie doar in vorbe . De multe ori cand treci pe langa aceste toalete ( statia firobuz de langa Posta Mare ) te izbeste un miros ..pardon putoare !!!!!
Cand vrei sa dai in icter,intri intr-un astfel de WC…!!!