TIMISOARA. Drumarii care s-au ocupat de reabilitarea Caii Dorobantilor au lasat vraiste in urma lor. Au parasit santierul fara sa amenajeze gurile de canal, ‘uitand’ gramezi de pietris in mijlocul strazii proaspat asfaltate si gropi nesemnalizate. Pe toata soseaua, lunga de 1 km, au pus doar doua balize de semnalizare, desi sunt mai multe guri de canal care nu au fost aduse la nivelul asfaltului.
Se vor intoarce sa finalizeze lucrarile, ne asigura autoritatile locale. Intre timp, soferii trebuie sa circule cu maxima atentie pentru a nu-si distruge masinile.
Lucrarile de reabilitare pe Calea Dorobantilor au inceput in luna august si, spun reprezentantii primariei, „se vor finaliza pana la sfarsitul acestei saptamani„.
„Reabilitarea strazii s-a realizat in conditii de trafic deschis, iar lucrarile au cuprins decopertare si turnare de covor asfaltic. De asemenea, s-a spart betonul dintre liniile de tramvai si s-a asternut covor asfaltic. Zilele acestea se lucreaza la ridicarea la cote a capacelor caminelor de utilitati”, sustine Alina Pintilie, purtator de cuvant Primaria Timisoara.
„S-a asfaltat acolo, este o lucrare foarte frumos facuta si cu anumite lucruri la gurile de canal… nu au finalizat gurile de canal si n-au luat mizeria… si Politia Locala poate sa ii amendeze, pentru ca au lasat mizerie. Nu e normal sa lase asa, sigur”, a spus Robu, dupa ce a vazut fotografiile care arata ce au lasat drumarii in urma.
Reprezentantii Directiei Tehnice sustin ca dupa asfaltare trebuie ridicate la acelasi nivel gurile de canal si ca au trimis politistii sa dea amenzi.
„Noi am trimis Politia sa ii amendeze, am sesizat si Politia Rutiera. E piatra sparta, e periculos, daca arunca un tir piatra poate omori pe cineva. Trebuie semnalizat corespunzator. Ei de obicei lasa si molozul acolo, dar trebuie semnalizat, trebuie puse balize”, au declarat si reprezentantii Directiei Tehnice.
Strada lunga de 1 kilometru a fost modernizata de firma Superconstruct SRL, cu 700.000 de lei, bani luati din bugetul local, transmit reprezentantii primariei. Asta inseamna aproape 160.000 de euro pentru un kilometru de covor asfaltic, in conditiile in care lucrarile n-au vizat interventii la retelele de utilitati.
Pareri
Nu drumarii sunt de vina. Vinovat e Robu. Aia lucreaza dupa cum le cere beneficiarul, adica Robu.
Asa e de cand lumea sau ar trebui sa fie, beneficiarul pune conditiile iar firma se conformeaza. Daca nu, sunt destule firme care ar vrea lucrarea (dar pe bune, fara spaga la partid). Se pare insa ca in cazul de fata Robu a semnat un contract in care firma are numai privilegii, iar primaria numai obligatii.
Si sa nu uitam ca preturile din Romania la constructiile rutiere sunt peste media din Europa. Robu ar tebui sa ne explice de ce in majoritatea tarilor din Europa 1 km de sosea se reasfalteaza intr-o zi, iar firma lui lucreaza din vara si inca nu-i gata.
Daca ma uit atent observ ca si soferii au o vina…in poza se observa clar ca este pusa o baliza dar si o frana de 20-30 metri(oare cu ce viteza se circula)cel mai iteresant este faptul ca frana incepe de la bordura spre camin,deci a vrut sa evite un impact cu alt auto.
problema este ca in tara asta corupta nimeni NU raspunde … De asta, acesti carpitori de drumuri (n. srl-uri cu 5-6 zilieri), ruda lu’ nu stiu care si autoritatea administrativa (n. complice la furtul banului public prin atribuirea contractelor de antrepriza carpitorilor si nesupravegherea lucrarilor -n. doar este beneficiar -) isi permit sa NE sfideze (n. da, pe mine, pe tine cititorule si pe orice alt contribuabil, locuitor al acestei urbe). Un alt factor este pasivitatea noastra. Ia sa sesizam Curtea de Conturi cu privire la modul in care se cheltuie banul public si se atribuie contracte de aut. adm.!?