Podul Michelangelo, o piedica in calea vaporaselor pe Bega, la Timisoara! Cum e posibil?

TIMISOARA. Primaria Timisoara se pregateste sa cumpere mult asteptatele vaporase pentru transportul in comun pe Bega. Caietul de sarcini a fost finalizat, a avut loc chiar si o licitatie, insa nicio firma nu a vrut sa aduca vaporetto in Timisoara. Urmeaza o noua sesiune de depunere a ofertelor.

CITESTE SI: Vaporase ecologice la Timisoara? Seful Capitaniei Portului: ne-am trezit buricul pamantului in ecologie, unul costa peste 2 milioane de euro

Avem o mare problema care impiedica putin proiectul pentru introducerea transportului in comun pe canal. Podul Michelangelo ar fi trebuit ridicat putin atunci cand a fost reabilitat. Seful Capitaniei Portului Timisoara, Alexandru Barboi, sustine ca muncitorii n-au ridicat podul asa cum ar fi trebuit. Pe de alta parte, primarul Timisoarei, Nicolae Robu, explica la vremea cand a fost redeschisa circulatia peste Michelangelo, ca podul a fost ridicat… „la o anumita inaltime”.

„Lucrarea de reabilitare a podului a fost deosebit de complexa. Mai intai a trebuit sa fie spart asfaltul, o parte din beton, apoi cele trei componente ale podului, mijlocul si cele doua parti laterale, au fost ridicate la o anumita inaltime, s-au facut inspectiile de rigoare, s-au reabilitat anumite piese metalice si, in final totul s-a pus la loc si s-a turnat beton”, explica atunci Nicolae Robu. Practic, podul a fost ridicat doar 50 – 60 de centimetri, potrivit sefului de santier de la Michelangelo, Marius Scorobete.

Alexandru Barboi sustine ca podul Michelangelo ar fi trebuit ridicat cu 2 metri pentru ca pe Bega sa se poata circula in conditii normale.

„Este o problema foarte mare, podul de la Michelangelo trebuia sa fie ridicat cu 2 metri ca sa poata sa inlesneasca navigatia pana la Uzina de Apa. Distanta de la linia de plutire la baza podului a ramas de 2,60 metri, vaporasele nu sunt inca licitate, dar trebuie sa corepunda acestor norme… asta este una din probleme. Podul nu a fost ridicat, a fost lasat pe pozitia pe care a fost. Este singurul pod de peste Bega care are aceasta problema. Existau solutii tehnice, am vorbit si cu un proiectant de poduri recunoscut in zona noastra, am fost cu el si la fostul primar Gheorghe Ciuhandu, la acea vreme, cand s-a facut proiectul… atunci s-a stabilit ca o sa se faca tot ce se poate. Proiectul a fost adus intr-o stare din care n-au mai dat inapoi… asa cum a fost facut si cel de la Ghiroda, de exemplu. Un pod care blocheaza o eventuala navigatie… noi trebuie sa ne gandim la canalul asta, care are 200 si ceva de ani, ce o sa se intample cu el si peste 100 de ani, sa construim in asa fel incat sa nu-l blocam, sa nu-l distrugem, poate cei care or veni dupa noi o sa fie mai buni”, a declarat capitanul Alexandru Barboi pentru opiniatimisoarei.ro.

Ramane de vazut ce solutie va gasi Primaria Timisoara pentru a rezolva problema. O varianta ar fi sa se cumpere vaporase nu foarte inalte, insa asta ar insemna sa le impuna anumite conditii si celor care navigheaza pentru agrement.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. atitea probleme pentru un vis de copil, transport pe apa, ca si metroul

  2. Asa e atunci cand faci treaba cu olteni si moldoveni. Numai cand au vazut numele sefului de santier (ca e Scorobete) autoritatile timisorene (daca ar fi fost cu adevarat timisorene) ar fi trebuit sa se insemneze ca nu e in regula. In concluzie, a fost un sabotaj al veneticilor in Timisoara. (Al oltenilor si al moldovenilor).

  3. Bre, olteni, moldoveni, banateni; nici nu conteaza. Aici problema e podul si nu antisemitismul unora. Sunt solutii tehnice si transformarea canalalului intr-unul navigabil va aduce un plus de dezvoltare orasului. De fapt, cu Bega ar fi trebuit sa se inceapa. Mare pacat ca edilii pleaca in lume doar la cumparaturi si nu invata nimik. Gasiti solutii si puneti-le in aplicare rapid; nu va plangeti ca tatele cand le vine pensia!!!

    • Nu e antisemitism. E o constarare sociologica. Daca vrei, nici nu mai conteaza distinctia banateni-olteni in Timisoara. Pentru ca oarasul e plin de olteni si de banateni oltenizati prin coabitare cu veneticii.

  4. Tehnic nu poti ridica podul cu 2 metri decat daca ai face practic unul nou. Dar daca asculti de marinari si pseudoziaristi… In alta ordine de idei, in urma cu vreo 8 ani circula un vaporas turistic de vreo 40 de locuri (pleca din parcul copiilor) pe acolo si nu am observat vreo problema. Care e stresul ca nu-nteleg?

    • Se inventeaza probleme (am observat si din alte articole la fel de lipsite de sens ca acesta).

  5. Sa se caute ambarcatiuni care pot sa treaca pe sub pod, ori e mai simplu sa refaci podul? Este doar o abitie sa faci traseu urban pe bega. Unde sa mergi pe BEGA? Doar agrement. Ma intreb daca s-a facut un studiu care sa arate ca este necesar un transport de calatori pe Bega. SDau cineva vrea sa scape de niste ambarcatiuni si sa profite cineva.

  6. „Daca s-ar lua submarine”????

    • Multumesc! Am ras cu pofta!

  7. Nu se poate,ca s-ar ciocni cu nivelul de trai al multora..

  8. Foarte interesant ca in loc sa-i certam pe ei, noi ne certam intre noi. Pare-se ca pe unii Bega i deranjeaza asa ca nu ma mir ca nu se propune asanarea. Pacat ca spiritul inovativ al Timisoarei de alta data a apus.
    Si mai pacat ca multi dintre noi, ei, nu mai conteaza, merg in strainatate si nu invata nimic. Pacat ca un taran plecat la oras, tot taran ramane…
    Pe de alta parte, care ar fi problema ca pe Bega s-ar circula doar pt agrement?! Pe ideea asta, n-ar mai trebui sa facem nimic. oricum la asta ne pricepem cel mai bine…

  9. Cel mai bine ar fi sa inceapa o secare a Begai si sa faca un mare bulevard pe albie, iar malul sa-l dea ca ingrasamant la pensionarii agricultori

    • Ce idee genila; daca s-ar si asfalta, am avea un drum rapid de la turbina pana la granita cu Serbia + punct vamal si nu mai este nevoie de „autostrada, drum ocolitor, …

  10. :))))) in sfarsit. numaram lunile si anii. cat avea sa le ia pana isi aduceau aminte ca podul michelangelo e cel mai jos si ultimul construit dupa ce nu s-a mai circulat cu vapoare pe bega. desigur, niste bateaux-mouches poat face treaba mai bine decat vaporettourile fratilor mafioti.

  11. Am traversat Amsterdam si Utrecht cu un vapor relativ mic, asa ca va pot spune ca podurile din drumul nostru erau de 2.20 m inaltime de la suprafata apei.
    In aceste orase, vapoarele pentru turisti, gen bateau-mouche, trec fara probleme pe sub ele.

  12. Tare! Radeam de mitici cand taiau peroanele la metrou…
    Daramam podul, asanam Bega sau renuntam la vaporase…
    Daca tot se fac statii de biciclete de ce nu se fac si de caiace…sa mergem cu barca la munca! Eco si original..