TIMISOARA. Dupa luni intregi de discutii, reprezentantii Primariei Timisoara au pornit in sfarsit licitatia pentru desemnarea unor firme care sa ingrijeasca parcurile, locurile de joaca si spatiile verzi din oras. Municipalitatea pune la bataie aproape 10 milioane de euro, in fiecare an, pentru tot orasul.
Timisoara a fost impartita in patru sectoare, asa ca cel mai probabil 4 firme diferite se vor ocupa de acest aspect. E posibil insa sa fie si aceeasi firma, depinde de ofertele ce vor fi depuse.
Avem asadar zona centrala, zona I, zona II si zona III. Caietul de sarcini este gata, a fost depus deja Anuntul de participare la licitatie pe SEAP, care prevede si sumele estimate de specialistii primariei. Contractele vor fi semnate pe o perioada de 4 ani, pentru „Intretinerea si amenajarea parcurilor, scuarurilor, spatiilor verzi, sistemelor de irigare, locurilor de joaca si canisitelor, taieri de corectie, elegare si defrisare arbori de pe domeniul public al Timisoarei”.
„Se va incheia cate un contract subsecvent, in principiu, la fiecare 12 luni sau la epuizarea fondurilor. Valoarea maxima a unui contract subsecvent difera in functie de zona”, ne-au spus reprezentantii Primariei Timisoara. Asadar, pe 4 ani vor fi incheiate 4 contracte subsecvente.
Momentan, doar zona centrala a orasului este intretinuta, de firma Horticultura, care a acceptat sa aiba grija de parcuri si de spatiile verzi pe baza vechiului contract. Celelalte zone sunt in grija nimanui si se fac doar interventii de urgenta, cu ajutorul detinutilor de la Penitenciarul Popa Sapca.
Cum a fost impartit orasul?
Toate parcurile, spatiile verzi si locurile de joaca din oras au fost impartite in 4 zone. Cei de la Sistemul Electronic de Achizitii Publice au acceptat Anuntul de participare dat de primarie, asa ca urmeaza acum o perioada de 10 zile in care va fi depus Anuntul de intentie si inca una de 52 de zile in care firmele pot cere clarificari pentru documentatie. Asadar, ofertele se depun abia din luna aprilie.
Zona Centrala a orasului este delimitata de strazile: Calea Circumvalatiunii – Calea Aradului – strada Demetriade – strada Mihail Kogalniceanu – strada Dacilor – strada Stefan cel Mare – strada Pestalozzi – strada Ofcea – strada Daliei – strada Cornelia Salceanu (Fagului) – strada Cluj – Bulevardul Eroii de la Tisa – Bulevardul Victor Babes – Bulevardul Mihai Viteazu – strada Virgil Madgearu (Grivita Rosie) – strada Alexandru Odobescu – Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Bulevardul General Dragalina – Bulevardul Republicii si Bulevardul Simion Barnutiu, inclusiv Calea Lugojului pana la iesirea din Timisoara, la care se adauga intretinerea limitelor de zona.
Pentru centrul orasului, municipalitatea este dispusa sa dea, pe urmatorii 4 ani, 63,7 milioane de lei, cu tot cu TVA, adica peste 11 milioane de euro – fara TVA. Un contract subsecvent de un an nu va depasi suma de 16 milioane de lei.
Zona I este delimitata de cvartalele asociatiilor de proprietari, aliniamentele arterelor de circulatie din faţa imobilelor, pe spatiile verzi cu acces redus situate intre imobile si limite de proprietati: Calea Torontalului – Calea Circumvalatiunii – Bulevardul Republicii – Bulevardul General Dragalina – Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Sagului, inclusiv intretinerea limitei Calea Sagului. Este inclusa aici si Perdeaua Forestiera de protectie.
Pentru Zona I, specialistii primariei au estimat, pe 4 ani, suma de 38,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, adica peste 7 milioane de euro – fara TVA. Contractul subsecvent de un an este estimat la aproape 10 milioane de lei.
Zona II este delimitata de cvartalele asociatiilor de proprietari, aliniamentele arterelor de circulatie din fata imobilelor, pe spatiile verzi cu acces redus situate intre imobile si limite de proprietati: Calea Sagului – Bulevardul 16 Decembrie 1989 – strada Alexandru Odobescu – strada Virgil Madgearu – Bulevardul Mihai Viteazu – Bulevardul Victor Babes – Bulevardul Eroii de la Tisa – strada Cluj – strada Cornelia Salceanu (Fagului) – strada Daliei – strada Ofcea – strada Pestalozzi – strada Stefan cel Mare – strada Torac – Calea Mosnitei, inclusiv intretinerea strazilor limita Stefan cel Mare, strada Torac si Calea Mosnitei. In aceasta zona este inclusa si plantatia de salcie energetica.
Pentru Zona II, suma prevazuta este de 50,1 milioane de lei, cu TVA, adica peste 9 milioane de euro – fara TVA. Intr-un singur an, pentru aceasta zona, municipalitatea nu vrea sa dea mai mult de 12,5 milioane de lei.
Zona III este delimitata de cvartalele asociatiilor de proprietari, aliniamentele arterelor de circulatie din fata imobilelor, pe spatiile verzi cu acces redus situate intre imobile si limite de proprietati: Calea Mosnitei – strada Torac – strada Stefan cel Mare – strada Dacilor – strada Mihail Kogalniceanu – strada Demetriade – Calea Aradului – Calea Torontalului, inclusiv intretinerea strazii limita Calea Torontalului. In aceasta zona este inclusa si Perdeaua Forestiera de protectie – partial.
Pentru Zona III, suma estimata este de 34,2 milioane de lei, cu TVA, adica peste 6,1 milioane de euro – fara TVA. Contractul subsecvent de un an se va face pe maximum 8,5 milioane de lei.
Asadar, in total, intretinerea parcurilor, a spatiilor verzi si a locurilor de joaca din Timisoara ne va costa, vreme de 4 ani, 41,6 milioane de euro! La un simplu calcul reiese ca reprezentantii primariei vor plati aproape 10 milioane de euro pe an pentru ca zonele verzi ale orasului sa fie totusi ingrijite.
CITESTE SI:
Nicolae Robu: M-am saturat, cu asa ceva nu m-am mai confruntat, este o situatie infioratoare
Mai avem nevoie si de iarba? Timisoara, invadata de buruieni. Cine le taie?
Pareri
Asa au facut si cu firmele care ar fi trebuit sa asigure dezinscetia aeriana.Au stat in licitatii luni de zile,pana a venit vara si ne-au nenorocit tantarii ca..deh licitatiile erau inca pe rolDaca tot asa se va intampla si cu firmele astea de curatenie…vai de noi.
Cu tantarii a fost altceva. USL-istii au vrut sa scape de firma lui Orza, numai ca s-au certat intre ei si nu si-au mai facut alta firma.
Cea mai buna solutie era HORTICULTURA unitate in subor-
dinea Consilului Local.Consilierii au interes probabil au firme
preferate.Dle Primar,facand aceste licitatii va debarasati de
o raspundere in cazul in care intretinerea ramanea l HORTI-
CULTURA.Acum o sa ne justificati ca firmele sunt vinovate.
La vot nu Primarul decide?
Este rezultatul „externarii” sarcinilor de baza ale municipalitatii!
Iarna: Daca nu ninge banii se duc, daca ninge firmele au fost luate pe nepregatite dar vine vremea buna si topeste zapada.
Celelalte anotimuri: daca ploua/daca nu ploua nu se poate tunde iarba, daca ciumpalacii arunca peturi peste tot, doar nu o se le adune firmele, s.a.m.d.
Da Doamne sa gresesc si – daca da – anmticipat cer de 1000-ori scuze!!
Cea mai atractiva mi se pare insa parte cu … celelalte zone sunt in grija nimanui si se fac doar interventii de urgenta, cu ajutorul detinutilor de la Penitenciarul Popa Sapca! (dupa cate stiu si astea se platesc)
Se da o avere pt intretinerea spatiilor verzi la firme ca Horticultura, nu vrea sa comentez motivele. Pentru licitatie se pun conditii de participare, in asa fel incat sa nu poata participa alte firme, care ar lucra mai bine si la preturi mult mai mici. De numarul si pretul plantelor care-l plateste primaria, din nou, no coment.
Domnule Primar, incercati sa cereti oferta de preturi pt. plante (daca la partea de intretinere nu se poate ajunge) si la alte firme in afara de Horticultura si veti vedea cati bani veti economisi.
Firme apropiate PNL au stors milioane de lei din bugetul TimișoareiCurtea de Conturi a descoperit o serie de nereguli în ceea ce privește contractele pentru întreținerea spațiilor verzi, atribuite de Primăria condusă de Nicolae Robu. Prejudiciul depășește 8 milioane de lei.
Ultimul raport al Curții de Conturi arată că administrația Nicolae Robu (PNL) a alimentat cu sume mari afacerile cu spații verzi ale unor afaceriști liberali, în detrimentul companiei de profil a Municipalității.
Deși Horticultura SA (cu acționar majoritar Consiliul Local Timișoara), oferă servicii de întreținere a spațiilor verzi din oraș la preț redus, administrația de pe Bega a preferat să plătească cel puțin dublu. Raportul Curții de Conturi a fost finalizat luna trecută. Numai din serviciile de întreținere a spațiilor verzi ale Timișoarei bugetul local a fost păgubit cu peste 8,1 milioane lei. „Există indicii cu privire la săvârșirea unor fapte prin încălcarea legilor penale, sau chiar a unor posibile fapte de corupție”, susțin auditorii de la Curtea de Conturi.
Firmă fără utilaje, declarată câștigătoare
Este cazul firmelor Tradecomia SRL și Rogera SRL, pe lângă Drufec SRL (activă de pe timpul fostului edil).Primăria Timișoara a semnat un contract pentru tăieri de corecție și tăieri de arbori cu Tradecomia SRL, care s-a asociat cu Trustul de Construcții SA, deoarece, la momentul licitației, nu deținea nici măcar un singur utilaj. Nici firma cu care s-a asociat nu avea utilaje, dar aceasta a închiriat echipamentele din Drobeta Turnu Severin.Prețuri de 10 ori mai mari
„La rubrica utilaje și transport, executantul a menționat sume foarte mari”, se arată în raportul Curții de Conturi.
În timp ce Horticultura SA, încasa 5 lei pe oră pentru transport, Tradecomia SRL a primit câte 60 de lei pe oră. Horticultura SA e plătită pentru funcționarea tocătorului de crengi 59,72 lei-oră, în timp ce Tradecomia SRL a fost plătită cu 154,2 lei.
Dacă la folosirea autoutilitarei PRB (lucru la înălțime), Horticultura primea 77,75 leioră, Tradecomia încasa 250 lei – oră. Auditorii au descoperit că Rogera SRL, care a folosit în 7 luni 1.830 de salariați ca să lucreze la spațiile verzi din Timișoara, a facturat Primăriei un volum de muncă ce nu putea fi efectuat decât de peste 440.000 de persoane .evz.ro
De verificat sursa daca e adevarat ca :Doamna Sandu Andrei Mariana angajata a primariei Timisoara serviciul Buget ,sotul Sandu Andrei Remus patron al firmei SC Lovritim SRL cistiga licitatia cu primaria tm pentru reabilitarea parcului de pe str. Lidia Calea Girocului in valoare de 4,5 milioane Ron . Conflict de interese sau nu ???????: