Primele biciclete de inchiriat au aparut in statiile de autobuz din Timisoara! Ce se intampla cu ele?

TIMISOARA. Dupa multe promisiuni si amanari, iata ca incepe sa prinda contur mult trambitatul proiect pe bani europeni prin care vom putea inchiria biciclete din mai multe locuri din Timisoara ca sa ajungem mai repede dintr-o zona in alta.

Inca din primavara anului trecut au fost amenajate mai multe statii cu rastele de unde se vor putea lua vechiculele pe doua roti, cel mai probabil cu ajutorul cardului RATT.

300 de biciclete isi vor gasi locul in aceste rastele, potrivit proiectului european, iar abonatii RATT vor avea intaietate.

Programul nu este deocamdata functional. Inca se lucreaza la implementarea lui.

Este la finis proiectul sistem intermodal de transport in comun care prevede crearea de statii de biciclete in vecinatatea statiilor RATT cu gestiunea bicicletelor pe un sistem informatic modern. Primele 30 de biciclete au fost deja puse in statii la Catedrala, la Posta Mare si la mall. Intre timp vin si in celelelalte statii. Receptia finala va fi cel tarziu peste o luna si jumatate. Avem receptia peste 2 saptamani si, daca vor fi obiectii, atunci legea permite sa mai acorzi inca 1 luna pentru remedierea a ceea ce e nemultumitor. Mecanismul va fi anuntat in momentul in care dam sistemul in folosinta. Va trebui sa facem putina popularizare. Ele sunt puse pentru ca proiectul prevede punerea bicicletelor in statii. Ele nu vor putea fi imprumutate deocamdata. Daca nu vom fi multumiti la prima receptie, vom prelungi si perioada in care ele nu vor putea fi folosite„, a explicat astazi primarul Nicolae Robu.

Asadar, potrivit edilului, abia peste o luna – o luna si jumatate, vom putea inchiria aceste biciclete din preajma statiilor RATT. Nu se stie insa exact cum.

Ca principiu se doreste incurajarea oamenilor sa foloseasca sistemul de transport in comun, avand posibilitatea sa se deplaseze intre statii sau pentru a se deplasa de la statia de transport in comun pana acolo unde au treaba. Evident ca va trebui sa se tina cont de posesia unui bilet sau abonament RATT„, mai explica Robu.

Bicicletele sunt protejate impotriva hotilor, sustine primarul Timisoarei.

Exista supreveghere video si, pe de alta parte, sistemul e prevazut cu solutii antivandalizare. Bicicletele au elemente de securizare„, a precizat Nicolae Robu.

Sunt 25 de statii, 11 in statiile RATT si celelalte prin vecinatate, iar valoarea proiectului este de 7,5 milioane lei cu TVA. Sunt 300 de biciclete in total„, a adaugat primarul.

***

De unde vom putea inchiria biciclete?

Rastelele vor fi amenajate pe Calea Aradului – intersectia cu str. Felix, la intersectia cu str. Liege, pe Calea Torontalului – la intersectia cu str. Bucovinei, pe Calea Aradului – piata Consiliul Europei, in Piata Marasti – statie la colt cu str. Serg. C-tin Musat si str. Oituz, in Piata Libertatii – statia spre Piata Traian, in Piata I.C. Bratianu – colt cu bulevardul Take Ionescu, pe str. Grozavescu – in spate la Posta Mare de pe bv. Revolutiei 1989, in Piata Alexandru Mocioni – statia de pe bv. Regele Carol I, in Calea Sagului – intersectia cu bv. Liviu Rebreanu, in Calea Sagului – intersectia cu str. Ana Ipatescu, pe str. Cluj – in Piata Leonardo da Vinci, pe Aleea F.C. Ripensia – intersectia cu str. 1 Decembrie, pe bv. Iosif Bulbuca – intersectie cu str. Aries, in Piata Gen. Gh. Domasneanu, in Piata Gen. Virgil Economu – colt intre str. Gheorghe Adam si Calea Dorobantilor, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Divizia 9 Cavalerie, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Armoniei si Ion Ionescu de la Brad, pe Calea Circumvalatiunii – intersectie cu str. Gheorghe Lazar, pe str. Lt. Ovidiu Balea – intersectie cu str. Grigore Alexandrescu, in Piata 700, pe bv. Regele Ferdinand – intersectie cu bv. 16 Decembrie 1989, intersectie bv. C.D. Loga, in Piata Badea Cartan – intersectie str. Mihail Kogalniceanu cu str. Simin Barnutiu, pe bv. Mihai Viteazu – intersectie cu bv. Victor Babes si pe bv. Gen. Ion Dragalina – intersectie cu bv. Regele Carol I.

Ce piste de biciclete vor fi reabilitate in program?

Totodata, vor fi reabilitati mai multi kilometri de piste de biciclete: de pe Calea Sever Bocu, Calea Aradului, bv. Take Ionescu, bv. Vasile Parvan, bv. Victor Babes, str. Cluj, bv. Regele Carol I, bv. Michelangelo, zona stadionului Dan Paltinisanu, bv. Gen. Ion Dragalina, bv. Brancoveanu, bv. Mihai Eminescu, bv. Iosif Bulbuca, Calea Sagului, bv. Mihai Viteazu, str. Gheorghe Lazar, Calea Circumvalatiunii, str. Moise Dobosan, bv. Cetatii, Calea Torontalului, bv. Iuliu Maniu, bv. C.D. Loga, str. Mihai Eminescu.

Proiectul “Modernizarea statiilor de transport public intermodal la nivelul polului de crestere Timisoara” dateaza de pe vremea fostei administratii. Valoarea totala a proiectului este de 7,5 milioane de lei, iar contractul semnat cu firma din Bucuresti este de 5,6 milioane de lei, la care se adauga TVA.

In cadrul municipalitatii se va forma o echipa de mentenanta care va interveni pentru remedierea oricaror probleme de functionare si care va regla si stocul de biciclete disponibile in statii, rezolvand situatii precum “zero biciclete disponibile” sau “rastel plin”, prin mutarea mijloacelor de transport pe 2 roti intre statii.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. buna ideia da va fi hara babura cu ele …..

  2. Da, nici n-ai ideie cat de mult se bucura Hara Babura de acest proiect.

    • Ai dreptate. Sunt foarte fericit!

  3. Vehicole…

  4. Numai 300 ? nu cred ca vor beneficia de ele prea multi. Dar initiativa e bine venita.

    Dupa ce se va da drumul la acest proiect, probabil vor fi gasite la vanzare prin judetele invecinate.

  5. Bine ca avem biciclete…pacat ca din 2 in 2 metri dai de un santier unde ori mergi prin gropi/pietris/nisip ori te dai jos de pe bicicleta ca sa nu iti rupi gatul. Sau daca nu dai de santier dai de masini pe piste/trotuare (inclusiv a primarului) pt ca nu sunt desule parcari.

  6. Ma uit cu tristete la comentarii. Din cinci capabili sa-si exprime parerea unul e agramat iar patru sunt mistocari. Niciun pic de valoare adaugata.
    Proiectul este foarte bine venit intrucat am avut sansa sa testez acest proiect in alte tari civilizate. Niste intrebari care se cuvin sunt urmatoarele:
    #1. Pe cand o aplicatie smartphone cu disponibilul de biciclete in fiecare rastel?
    #2. Care este modalitatea inchirierii lor si pretul pentru abonati sau turisti?
    #3. Pe cand extinderea retelei de rasteluri si implicit al numarului de biciclete?
    #4. Programul va functiona si iarna sau bicicletele vor fi garate pe timp de iarna?
    #5. Interesant de stiut, cum se va face redistribuirea bicicletelor in caz de rastel gol/plin
    #6. Cand se vor vinde primele abonamente si cand se va porni programul?

  7. Baafta!! Sper sa functioneze 12 /12 luni . Inchiriatul ar trebui sa fie GRATIS la cate taxe de mediu si carbon platim . Trotuarele vopsite nu sunt piste!!!

  8. Inchiriez o bicicleta din Timisoara, ca sa merg la serviciu in Tg Jiu! Nu e bine!
    Tu ce cauti in Timisoara?

    • Puiule, sa te duci de unde ai venit !

  9. Super treaba!
    Acum, vrem o lista cu preturile de achizitie a bicicletelor, statiilor şi a celorlalte utilitati şi servicii.
    7.5 milioane de Lei? De pe ce planeta se achizitioneaza?
    DNA-ul se resimte?

  10. dar spitale>? sunt vesnic nemultumita

  11. Felicitari ! Super treaba

  12. Ok, biciclete avem numai ca nu avem piste suficiente si cele existente sunt ocupate pe ici pe colo cu cate un chiosc, stalp sau masina smecherului parcata unde nu trebuie.Poate ca ar functiona mai bine transportul in comun daca traficul ar fi descongestionat de tirurile care tranziteaza orasul din lipsa de centura.Domnul primar ar trebui sa isi puna problema si din alt unghi.

  13. La astea o bicicleta costa cat o masina

  14. Unele rasteluri de biciclete sunt amplasate in mod gresit, cum este cea din fata de la Mall, unde fluxul de calatori care coboara/urca din/in trolee si se indreapta spre/dinspre Mall sau statia tr. 17/18, se vor intersecta cu amatorii de plimbari cu bicicleta, cu biciclete scoase/introduse din/in raseluri, etc. Putina gandire inginereasca ar fi fost benefica in proiectarea acestor statii.

  15. pe cine ar trebui oare sa convingem ca pentru intrarile si iesirile de pe pista nu trebuie sa fie obtacole ca la 100 m garduri?

  16. Sunt dezamagit de unele comentarii. Este ceva specific romanilor. Chiar daca se face un lucru bun, cum este acesta, primul lucru scormonim pana gasim ceva de denigrat. Nici o alta natiune din lume nu isi mai denigreaza tara si semenii asa cum o facem noi. Sa nu ne miram ca ne merge asa cum ne merge. Cand vom invata ca vom fi mai castigati daca vedem doar partea plina a paharului ? Un parinte de la manastirea Oasa spunea ca suntem saraci pentru ca suntem puturosi si necredinciosi. Eu as mai adauga ca suntem si prea carcotasi. In rest felicitari celor care au avut initiativa si sunt mandru ca se intampla asemenea lucruri in Timisoara.