TIMISOARA. Greu cu transportul public pe Bega. Mult-promisele vaporase nu ajung prea curand sa ne plimbe. Municipalitatea organizeaza deja a doua licitatie, insa, inainte de asta, asteapta un raspuns de la… specialistii de la Bucuresti.
La prima licitatie nu s-a prezentat nicio firma, asa ca reprezentantii primariei s-au gandit ca ar trebui sa modifice caietul de sarcini. Mai mult, se crede ca dimensiunile pentru vapoarele trecute in caietul de sarcini sunt prea mari, asa ca ar fi nevoie de ambarcatiuni mai mici. Conducerea municipalitatii a cerut parerea Autoritatii Navale Romane.
„Am cerut un punct de vedere la zi, al Autoritatii Nationale de Navigare, in privinta dimensiunilor acestor vaporetto, in conditiile in care s-a pus piatra pe canalul Bega si, usor, el s-a ingustat. Este o masura de precautie. Am cerut, pe langa punctul de vedere al conducerii Portului Timisoara, si un punct de vedere de la Autoritate, nivelul national, dar si de la Autoritatea Regionala, de la Turnu-Severin. Vreau sa vad mai multe opinii. Daca ni se va recomanda sa folosim vaporetto mai mici, atunci vom reface caietul de sarcini si vom prevedea vaporase mai mici. Mie mi-ar fi placut sa fie mai mici, dar daca specialistii spun ca e in regula, atunci desigur ca trebuie sa merg pe directia pe care o indica acei specialisti. Dar repet, intamplator, mie mi-ar fi placut sa fie ambarcatiuni ceva mai mici”, ne-a explicat primarul Timisoarei.
Potrivit proiectului intocmit de primarie, se vor cumpara 7 vaporase. In conditiile in care nu este nevoie de actualizarea caietului de sarcini si la cea de-a doua licitatie chiar apare o firma care vrea sa aduca vaporase la Timisoara, mai avem sanse sa vedem transport public pe Bega pana la sfarsitul anului. Daca e nevoie insa de modificari, greu de crezut ca ne vom plimba cu vaporetto.
„Daca totul ar merge asa cum ne planificam noi, atunci, sigur, am mai avea sanse, spre sfarsitul anului, sa ne vina vaporasele. Ele vor fi furnizate esalonat, dar am avea sanse sa le avem prin luna noiembrie. Insa nu ne putem baza pe timpul optim, pentru ca licitatiile se desfasoara asa cum se desfasoara”, ne-a mai spus Nicolae Robu.
In caietul de sarcini, in care sunt trecute conditiile pentru achizitia de vaporase, se vorbeste despre ambarcatiuni cu doua motoare, care trebuie sa aiba intre 50 si 70 de locuri, dupa cum ne declara viceprimarul Dan Diaconu.
Pareri
Si la Amsterdam sunt poduri joase si canale inguste si totus circula vaporase pentru transport calatori.
https://www.google.ro/search?q=vaporase+amsterdam&biw=1280&bih=699&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=BMlFVfCHBYv_UKDUgZgG&ved=0CAcQ_AUoAg#imgrc=07GuXRbeqcrD-M%253A%3Bh3qdUoxInk8JLM%3Bhttp%253A%252F%252Fmw2.google.com%252Fmw-panoramio%252Fphotos%252Fmedium%252F19820070.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.panoramio.com%252Fuser%252F657778%253Fcomment_page%253D1%2526photo_page%253D60%3B500%3B375