Au gasit solutia! Cine are grija de bicicletele de inchiriat din statiile RATT, la Timisoara?

TIMISOARA. Dupa ce a dat afara sute de oameni, conducerea Regiei Autonome de Transport in Comun din Timisoara se pregateste sa… faca angajari. Motivul? Trebuie sa se ocupe de intretinerea bicicletelor de inchiriat din statiile regiei.

Este nevoie de 30 de oameni pentru intretinerea bicicletelor cumparate cu fonduri europene, care vor fi scoase, din nou, in curand, pe strazile orasului. Consilierii locali au decis inca de anul trecut ca sistemul de transport intermodal sa fie administrat de RATT. Vorbim, mai exact, despre 35 de statii de biciclete, 11 statii RATT refacute si 440 de biciclete cumparate pentru timisoreni in cadrul a 3 proiecte: Modernizarea statiilor de transport intermodal, Reabilitarea infrastructurii a malurilor canalului Bega si Reabilitarea strazii Iancu Vacarescu.

Timisorenii se vor putea plimba cu bicicletele mov, cel mai probabil, incepand din luna iunie, dar nimic nu este batut in cuie. Practic, termenul de finalizare a proiectului a fost stabilit pentru data de 29 mai. Nu se cunoaste inca nici daca ii va costa ceva pe amatorii de plimbari pe doua roti sau daca vor plati doar o mica garantie, pentru a se putea plimba prin oras cu bicicletele cumparate pe fonduri europene.

Vehiculele pe doua roti vor putea fi inchiriate cu ajutorul unui card. Este posibil sa fie acelasi card RATT folosit in ziua de azi de calatori, insa pana acum autoritatile locale nu au anuntat nimic concret. Cei 30 de oameni care vor fi angajati se vor ocupa de managementul cardurilor, de monitorizarea sistemului in timp de real, de mentenanta, reparatia bicicletelor, a totemurilor si a statiilor modernizate in cadrul proiectului, precum si de administrarea sistemului informatic si a comunicatiilor si de asigurarea de materiale si piese de schimb.

Practic, consilierii locali trebuie sa aprobe, la urmatoarea intalnire, modificarea Planului de administrare a RATT si a Regulamentului de organizare si functionare si Organigrama regiei. Vorbim despre 30 de posturi libere.

Este nevoie de „personal muncitori cu atributii in activitati de reparatii si intretinere a bicicletelor, totemurilor si statiilor aferente, in organizarea curateniei si igienizarii acestora, cu sarcini privind interventia in traseu pentru asigurarea asistentei tehnice”, de „personal operativ cu atributii in monitorizarea in timp real a modului de utilizare a bicicletelor, anuntarea si indrumarea echipei mobile de manevra pentru transportul de biciclete intre totemuri, asigurarea asistentei tip Call Center la solicitarea utilizatorilor, cu trimiterea dupa caz a echipei mobile de manevra pentru asistenta tehnica, a echipei de control al circulatiei RATT, in cazul incidentelor sau anuntarea urgentelor la 112, anuntarea disparitiei si furtului de biciclete si raportarea incidentelor”, precum si de „personal tehnic pentru asigurarea conditiilor de functionare permanenta a sistemului, pentru efectuarea reviziei si intretinerii retelei de comunicatii, de calculatoare si a echipamentelor”.

O parte din noii angajati vor fi „vanzatori la punctele de vanzare ale regiei, pentru asigurarea permanentei activitatii de vanzare la cele 9 chioscuri”, ceea ce inseamna ca chioscurile RATT vor fi deschise non-stop.

Mai mult decat atat, conducerea RATT mai angajeaza si 17 vatmani si 15 soferi de troleibuze, pentru „suplimentarea personalului de bord, masura determinata de modificarea programelor de transport pentru a caror realizare a fost necesara incarcarea personalului existent cu un volum mare de ore suplimentare”, se arata in referatul ce insoteste proiectul de hotarare care va ajunge pe mesele consilierilor locali.

Potrivit reprezentantilor primariei, la nivelul RATT s-a facut o analiza, care „a demonstrat faptul ca este justificata o suplimentare a resurselor umane din cadrul regiei, care, prin actiunile lor concentrate, sunt in masura sa realizeze programul de actiuni strategice si, in final, sa eficientizeze activitatea de transport public de persoane si sa asigure, in acelasi timp, sporirea calitatii acesteia”.

Ramane de vazut cat de bine intretinute vor fi bicicletele achizitionate cu fonduri europene.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.