Esti biciclist in Timisoara? Tu stii ce rol au pistele de biciclete din dreptul trecerilor de pietoni? Trebuie sa cobori sau NU din sa?

TIMISOARA. Orice biciclist trebuie sa stie ca traversarea trecerilor de pietoni pe biciclete este interzisa in Romania, conform legii. Amenzile sunt de cateva sute de lei pentru cei care o fac totusi, iar politistii din Timisoara mai organizeaza din cand in cand actiuni in trafic si ii opresc pe amatorii de plimbari pe doua roti, cu scopul de a le atrage atentia sau de a-i amenda direct.

Primaria Timisoara a incercat sa vina in ajutorul biciclistilor. Reprezentantii municipalitatii au amenajat, in ultimul an, mai multe traversari pentru cei care pedaleaza prin oras. Practic, au trasat piste de biciclete pe langa zebre, in dreptul lor. Potrivit informatiilor obtinute de opiniatimisoarei.ro de la specialistii primariei, avem 144 de treceri de pietoni marcate cu trasee pentru biciclisti – benzi verzi in dreptul zebrelor.

bicicleta-traversare-pista-trecere-de-pietoni (2)

„In conformitate cu datele detinute la nivelul Directiei Tehnice, in Timisoara exista 144 de traversari marcate pentru biciclete la nivelul trecerilor de pietoni”, au declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, reprezentantii primariei.

Daca pana nu demult astfel de treceri existau doar in centrul orasului, la 2 pasi de primarie, acestea au aparut si in intersectia din Balcescu, dar si prin altele – in sensul giratoriu de la AEM, pe Mihai Viteazu, vizavi de Spitalului Judetean, pe strada Cluj, in Piata Maria, pe strada Pestalozzi, pe strada Aries, in sensul de la Michelangelo, in Badea Cartan sau pe Bulevardul Bratianu, cel cu palmieri.

Marea majoritate sunt facute ca sa fie facute, muncitorii contractati de primarie „au tras” o banda verde de-a latul carosabilului, dar bordurile nu le-au adus la acelasi nivel. Problema este ca aceste traversari ar trebui sa fie totusi distantate de zebre, insa marea majoritate sunt chiar lipite de ele.

Traversam pe bicicleta sau pe langa ea?

Desi avem piste pe langa trecerile de pietoni, biciclistii habar n-au daca pot trece pe aceste benzi pe biciclete sau trebuie sa se dea jos si sa mearga pe langa ele. Cei mai multi nu coboara din sa. Reprezentantii primariei sustin ca pot lejer sa le traverseze pe sa, dar cei ai Politiei Rutiere nu sunt atat de siguri.

bicicleta-traversare-pista-trecere-de-pietoni (1)

Oficialii primariei sustin ca tocmai din acest motiv le-au amenajat: pentru ca biciclistii sa nu mai fie nevoiti sa coboare din sa la trecerile de pietoni, ei continuandu-si astfel drumul pe pista de biciclete.

Ce spune legea?

In lege (n.r. Regulamentul de aplicare a Codului Rutier) scrie foarte clar ca biciclistilor li se interzice „sa traverseze drumurile publice pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta”.

Pe de alta parte, in normele de aplicare a Codului Rutier se spune ca „daca pe directia de deplasare exista o pista de biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii bicicletelor sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete”. Or, specialistii Primariei Timisoara sustin ca aceste piste din dreptul trecerilor de pietoni sunt semnalizate asa cum trebuie, adica sunt legale.

Potrivit viceprimarului Dan Diaconu, legea defineste foarte clar marcajele de traversare pentru biciclete.

marcaje traversare biciclete

„Realizarea pistelor de biciclete in portiunea de traversare a cailor de rulare a autovehiculelor este facuta in conformitate cu legislatia in vigoare (Cod Rutier – definirea pistei de biciclete, art. 135 cu privire la prioritatea acordata de conducatorii de autovehicule), respectiv Standardul Roman de semnalizare rutiera si marcaje rutiere, aprobat in 2004. Pista de biciclete este subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor”, a declarat Dan Diaconu pentru opiniatimisoarei.ro.

Oamenii legii inca incearca sa se edifice daca aceste traversari sunt legale sau nu. Analizeaza chiar exemplul Bucurestiului, unde au fost mari probleme cu legalitatea pistelor de biciclete. Cel putin cu cele de pe trotuare. Reprezentantii Serviciului Politia Rutiera Timis sustin ca vor reveni cu o declaratie oficiala de indata ce vor afla raspunsul la intrebarea noastra.

Cei din Primaria Timisoara, adica exact cei care administreaza drumurile publice, sustin ca este perfect legal ca amatorii de plimbari pe 2 roti sa nu se dea jos de pe biciclete in intersectiile prevazute cu aceste benzi.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Clasic. Asa e cand lucrurile sunt facute dupa ureche. Dupa un timp apar intrebari de genul „E bine ce-am facut? E legal?”. Si din banii cui sunt facute toate lucrurile astea? E retorica intrebarea.

  2. Poti trece pe bicicleta, dupa ce te-ai oprit la semnul marcat pe jos „STOP” astfel incat sa nu sari la 15-16km/h in fata masinii, nici unul nu va putea evita impactul. Deci ne oprim, ne asiguram, si trecem daca ne lasa soferii, daca nu, ne dam jos de pe biccileta si fortam trecerea ca pieton daca niciun sofer nu opreste.

    • Ce rol au semnele alea „Atentie biciclisti” care mai nou sunt pe aproape orice stalp, la colt de strada, destinat soferilor ?
      Dupa mintea mea, orice sofer ar trebui sa se opreasca la trecerea de pietoni si sa se asigure de 100x ori. Sa lase si biciclistii sa treaca, evident daca este banda de biciclist pe langa trecerea de pietoni. Adevarul este ca la noi in oras, cel putin, pe parte de soferi, nu prea se accepta bicicleta.

      • Problema este ca foarte multi soferi nu sunt atenti nici macar la pietonii care traverseaza, la ce Sa ne mai asteptam cand vine vorba de biciclisti…. E foarte trist Faptul ca nu de putine ori se intampla sa fii calcat pe degetele de la picioare de o masina sau sa-ti rada burta cu oglinda, asta in cazul fericit in care ai reflexe bune si te retragi la timp, evitand impactul fatal

      • Indicatorul „Atentie biciclisti” nu acorda prioritate biciclistilor. Tot autovehiculele au prioritate daca nu te dai jos din sa. Cititi legea. Indicatoarele de atentionare nu reglementeaza prioritatea pe drumurile publice ele doar atentioneaza participantii la trafic de un eventual pericol sau evenimente ce pot avea loc! NU induceti oamenii in eroare!!!!

        • Asta este tipic gandire de sofer teribilist si ura fata de biciclisti. In tara asta nu se doreste acceptarea acestui mijloc de transport. Iar soferii sunt mereu grabiti si nervosi (nu inteleg pe ce) si doar de propriul interes sunt preocupati. Lasand deoparte biciclistii, tu nu dai prioritate nici la pietoni, asa-i ?

          • Eu sunt unul dintre șoferii care acord prioritate pietonilor!Dar de ce nu spuneți de acei bicicliști care traversează trecerea pe bicicleta si nu pe lângă așa cum spune legea?!De ce nu spuneți de acei bicicliști care nu circula pe pistele de biciclete acolo unde au posibilitatea?!De ce nu spuneți de acei bicicliști care la aproape fiecare intersectie sau drum secundar,au unde se întrerupe pista scris stop,de ce nu respecta acele semnificații?!De ce crezi ca toți șoferii au ceva cu bicicliștii?!Nu am nimic împotriva lor ațâța timp cat au respect fata de aceste indicații.De multe ori am fost ignorat daca le-am atras atenția sau mai mult de atât,am fost înjurat!Respect!

        • In sfarsit ceva clar!!! Asa si este! Legea zice sa te dai jos din sa!! Reprezentantii primariei gresesc grav ca spun ca nu trebuie sa se dea jos din sa, pt ca induc ideea ca biciclistii pot merge nestingheriti peste sosea, chiar unii in viteza. Sunt pro biciclisti si pietoni, insa ca sofer am patit-o cu cineva care venea in viteza fara sa se asigure. Si asta doar din considerentul ca nu trebuie sa se dea jos din sa!
          In plus am sunat si la rutiera si mi-au confirmat ca trebuie sa se dea jos din sa.
          Deci primaria sa citeasca legea si sa o promoveze drept nu stramb !

      • Adică, după părerea ta, ar trebui ca fiecare mașină să oprească la fiecare traversare de PIETONI iar șoferul să se asigure că vreun kamikaze pe bicicleta, cu casti pe urechi, nu ii va sari în fața mașinii…
        Chiar asa?!

        • Da, exact pretentia asta o am. Eu asa fac ca sofer, pentru ca tin la viata pietonilor si biciclistilor. Asa vad ca se procedeaza si in vestul indepartat. Din cate stiu eu la trecere de pietoni, pietonul are prioritate. Altfel pentru ce mai exista trecerea de pietoni ?

  3. „In lege (n.r. Regulamentul de aplicare a Codului Rutier) scrie foarte clar ca biciclistilor li se interzice „sa traverseze drumurile publice pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta”.”

    Trecerile pentru bicicliști sunt pe lângă trecerile pentru pietoni. Cu alte cuvinte, banda aceea vede e destinată biciclistilor, nu pietonilor. Deci interdicția de mai sus nu se aplică.

  4. @Adi: corect!
    Daca citesti, asa este cum zici tu. Deci nu se pune problema ca e ceva neclar sau ambiguu, ci doar trebuie citit. Daca sunt piste, biciclistii nu trebuie sa se dea jos de pe bicicleta! Restul sunt povesti.

  5. si daca e asa tot nu treci ca bou …dai macar prioritate de dreapta, altfel te spulber!

  6. legolas frate… te cam intinzi! cititul e pt. telectuali, nu pt ciupitorii de la circulatie sau „baietii cu muschi” de la jandarmi. ei e acolo sa-i pazeasca pe cei cu gipane de atacurile fiorosilor pe doua roti.

  7. @ legolas , circula tu asa , adica sa nu te dai jos de pe bicicleta cind traversezi , adica sa-i apari in fata unuia cu masina si vei vedea cit de legal sau de ilegal te ia unu’ pe capota . Ce tot vorbiti prostii , daca iti apare un biciclist in fata , ori ce ai face , tot mai parcurgi citiva metri pina opresti , suficienti ca sa-l convingi ca data viitoare sa se dea jos si sa caste ochii bine cind traverseaza !.

    • Dar tu ca sofer cand te aproprii de o trecere de pietoni, nu poti sa incetinesti si sa deschizi putin ochii ? Stiind ca sunt tot mai multi biciclisti in orasul asta (Ceea ce este foarte bine) nu poti sa sacrifici cateva secunde si sa te uiti peste umar sau in oglinda inainte sa virezi ? Ai fost vreodata prin vest sa vezi ce instincte au soferii acolo ? Acolo se vireaza intr-o intersectia numai dupa ce soferul s-a asigurat calumea ca nu vine niciun biciclist sau pieton. Ca de nu dai prioritate o belesti puternic. Din pacate la noi exista o gandire de bizon in aer.

  8. Tipic prostimii sa isi dea in petec.Bai intelijentilor:Trecerea de pietoni este PENTRU PIETONI! Tu pe bicicleta NU ESTI PIETON! Orice traversare pe trecerea de pietoni se face PE JOS nu pe bicicleta!
    Chiar daca niste Dorei de la primarie au trasat pista pe langa trecere,NU ESTE PISTA CU PRIORITATE! Este doar zona bicicletei.Atentie! Nu si a biciclistului!
    Exista si o motivatie simpla,si oricat de prost si de fanfaron ai fi,ar trebui sa o sesizezi: bicleta are viteza mult mai mare decat un pieton.Masinile au timp sa vada pietonii,dar biciclistii cu viteze superioare au toate sansele sa invete legea in spital.
    Deci,pentru toti tantalaii cu fite de vestici si cu nesimtire de roman :
    Traversarea dumului se face pe trecerea de pietoni ca si PIETONI! Inca nu s-au inventat treceri pentru biciclisti.Ci doar piste.
    Comprende?

    • Da. Insa in momentul in care a intervenit marcajul realizat de primarie, portiunea respectiva a incetat sa mai fie trecere de pietoni, fiind destinata exclusiv uzului biciclistilor. Prin urmare: 1. – pe acea banda pot circula biciclistii. 2. – a fi pieton si a circula pe acea banda, este illegal. Asa ca, pentru interpretari de tipul celor date de politie (despre a carei grad de inteligenta nu mai trebuie sa comentam), precum si de interpretari date persoane cu acelasi IQ si postari ca si cea de mai sus, careia I-am raspuns,nu pot decat sa va amintesc „In mintea stramba si lucrul drept se stramba”
      – parintele Arsenie BOCA

      • @pax tecum:
        ti-as da dreptate insa nu pot: cum sa inceteze dupa marcarea unei zebre cu pista langa ea, sa mai fie trecere de pietoni ?? Chiar si legea unde se specifica modul in care trebuie marcata, spune ca se face cu linie intermitenta! Oare de ce?
        Iar comparatiile cu vestul sunt nepotrivite. This is Romania

    • Cum de in tari vestice soferii ii observa pe acesti biciclisti „cu viteze superioare” si la noi nu ? Cu asa afirmatii tind sa cred ca tu ai un handicap si esti inabt de condus. Esti atata de egoist ca NU VREI sa accepti acest vehicul numit bicicleta.

    • Stimate Cascaval conform codului rutier pista de biciclete este destinata circulatiei bicicletelor indiferent ca este trasata pe carosabil, trotuar sau in paralel cu trecerile de pietoni! De aceea au fost marcate separat de spatiul pietonal respectiv de cel al autovehiculelor tocmai pentru a permite circulatia/traversarea pe bicicleta. Pista de biciclete nu isi schimba regimul de mers daca este pe carosabilul sau in cazul traversarilor!! Mai umbla stimate dl. Cascaval in Germania, Olanda sau Belgia adica in lumea civilizata si vei observa ca TOTI TRAVERSEAZA PE BICICLETE pe aceste spatii special destinate! Doar la trecerile de pietoni fara marcaj separat pentru pista se traverseaza pe langa bicicleta. Indiferent cum interpretezi tu legea, la treceri marcate Regulamentul de circulatie OBLIGA ca soferul sa acorde neconditionat prioritatea de trecere

    • Dl Cascaval, Precizarea nr. 2 De ce la aceste traversari in paralel cu cele pentru pietoni exista (la unii) si semafor inscriptionat pentru biciclete?! Tot conform logicii tale obtuze o mama trebuie sa traverseze cu bebelusul in brate sau micutul trebuie sa fuga pe langa carucior? Omul cu hadicap locomotor in carucior de multe ori electric – ce se pot deplasa si cu viteze superioare!! (conform afirmatiei dvs pompoase)- se va deplasa in coate?? Sper ca nu detineti permis de conducere ca ar fi tragica situatia!

    • Mai oameni, chestia aia desenata cu verde se zice ca e pista, aia desenata pe langa trecerile de pietoni arata la fel ca celelalte, deci daca chesile alea verzi de pe trotuare/marginea drumului sunt piste, si alea de langa trecerile de pietoni sunt. si aci in legislatia rutiera Art.135 punctul g scrie asa:
      Art. 135
      Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
      g) cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;.
      semnul de „Atentie Biciclisti” e pus ca sa vezi tu, sofer, si sa fii atent ca poate ar trebui sa dai prioritate la o bicicleta(care se poate sau nu sa aiba o pista care se intersecteaza cu drumul tau), pentru ca exista si semne de „Atentie trecere de pietoni”, indicator urmat de o trecere semnalizata ca atare(zebra si semn deala patrat albastru-(patrat albastru inseamna semn de informare) ).
      Acum daca o tot dam in extreme nu iasa nimic, ca soferii spun ca sar biciclistii fara sa se asigure pe pista de langa trecerea de pietoni si bla bla, poate 1 la 1000 fac asta, eu personal circuland in medie 1.5 ore pe zi prin oras cu bicicleta, rar am vazut un biciclist sa sara pe pista de langa zebra fara sa se uite stanga-dreapta dupa masini ca si cum ar pretinde prioritate.
      Cea mai imbecila chestie o scria cineva ca pista de langa zebra e ca pe acolo sa se aseze rotile cand tu iti conduci bicicleta cu mana. doooh . unele piste de langa zebre mai au si sens de mers, ma intreb cum gandeste cel ce a zis asta ca ar trebui sa mearga bicicleta daca sensul e opus.
      e imputita treaba ca nimeni nu stie clar, nici biciclistii, nici soferii, nici politia.
      Salut !

  9. Buna seara,
    Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar pana nu va exista o cultura rutiera si in cadrul biciclistilor, nu cred ca e normal (si nici legal) sa traversezi strada „pe bicicleta” doar pentru faptul ca acolo este o banda verde si exista un semn de „atentie”. Va spun asta pentru ca nu cred ca e normal sa circuli cu masina pe o strada (viteza de 30 km/h, ca asa scrie codu’ ca trebuie sa circuli cand te apropii de treceri sau de intersectii) si sa stai tu sa vezi daca nu cumva vine vreun biciclist care se crede imbatabil (fara suparare, dar sunt destui) si sa poti sa eviti impactul. Nu mai vorbesc de cazul cand esti cu 40T dupa tine. Asa ca e cred ca indiferent ce zice legea, un minim de cultura rutiera trebuie sa aiba si biciclistii, si aici ma refer la „conducerea preventiva”, adica chiar daca am prioritate, pot sa incetinesc (chiar si cu masina) si sa ma ASIGUR. Deci pana expresia „MA ASIGUR” nu intra in mentalitatea participantilor la trafic, degeaba vorbim de legi si paralegi, ca pe un mort nu il mai aduce inapoi nicio lege, si cum „puterea exemplului” (si aic refer la cele negative) inca nu functioneaza la noi, nu imi ramane decat sa circul cu „ochii in patru”.

    O seara buna

    • Stimate dl Ovidiu, daca sunteti sofer cu 40T dupa… nu cred ca ati fost pe la scoala si atunci lasati interpretarea legii dupa propia logica! Banuiesc ca va referiti la vehicul de 40 t (tone). Unitatile de masura sunt standardizate la nivel mondial nu se accepta sa schimbam notatia. T poate fi Tesla ( inductie magnetica, pt cine cunoaste) adica cu totul… altceva! In al doilea rand daca va pretindeti sofer mai observati ca pieton cum se circula la altii mai din … Vest pe care incercam sa-i ajungem adica pe bicicleta inclusiv pe pista marcata in paralel cu cea de pietoni si care culmea are si semafor cu indicatie separata pentru biciclete!

  10. Amice,Pax Tecum,poate ca Arsenie Boca este indreptatit sa dea interpretari legilor poate nu.Poate ca in politie sunt numai idioti retardati poate nu.
    Ce e sigur insa este ca prostia omeneasca nu are limite.
    Politia nu da ,,interpretari,, decat in baza unui text de lege, nu in baza impresiei ca sunt inteligenti,cum o faci tu.Iar daca legea spune ca trecerea de pietoni este STRICT pentru PIETONI,si poate face primaria desene pe asfalt cate vrea,tot nu schimba nimic decat in capul unor redusi ca tine.
    Cand o sa stai in spital cu oasele rupte de o masina condusa de o femeie grabita cu copilul la scoala,poate o sa iti vina mintea la cap.Tu pe bicicleta esti mult mai putin vizibil si observabil cand virezi brusc pe trecere,decat un pieton care face un pas pe trecere.
    Chiar te invit sa fi Zorro pe bicicleta si o sa vedem cine are dreptate.Tu ca esti prost si ingamfat sau eu ca circul legal.
    LEGEA.Stii LEGEA? Daca o stii,nu mai ai nevoie de ,,interpretari sau de justificari pentru nesimtire , cusute cu ata alba…

  11. Pentru desteptii cu mesaje de tipul „Biciclistul trebuie sa se asigure ca eu vin cu masina cu viteza, am multi cai putere, nu pot sa opresc in 2 metri, etc.”, as dori sa-i intreb daca aplica acelasi mod de gandire si cand circula pe un drum cu prioritate si se apropie de o intersectie unde au prioritate fata de ceilalti. Va opriti chiar daca aveti prioritate? Daca vine unu cu tiru care nu vede semnu STOP? Te spulbera la fel de fain cum il spulberi tu pe biciclist, desteptule. Hai, bafta in trafic…

  12. Iubesc condusul cand orasul e liber, iar pt asta trebuie incurajati biciclistii. Normal ca si biciclist participant la trafic ar trebui sa ai si drepturi nu doar obligatii. Mergeti in marile orasii europene si veti vedea importanta stimularii mersului pe bicicleta. Nu polueaza, e sanatos, si descongestioneaza traficul. Cum de acolo se poate si la noi nu? E asa mare lucru sa fim atenti la piste? Pt fiecare biciclist pe strada e o masina mai putin . Desigur , sunt o gramada de cocalari cu copilarii neferite, la care parintii nu le-au cumpara o bicicleta, si atunci dece sa respecte pe cei care iubesc miscarea. Domnule wiliam cascaval stricat, faptul ca nu faci nicio diferenta intre marcajul pietonal si cel de pista de biciclete, denota faptul ca esti mai ……. decat prostimea care isi da in petec.

  13. Comentariu. Candva, cu multi ani in urma, cand circulatia era „50 masini/ora/sens” ca sa poti conduce bicicleta in oras trebuia sa ai un fel de carnet, atestat de politie/militie prin care era recunoscut faptul ca esti „apt sa conduci bicicleta” (am gasit un astfel de „carnet” printre hartiile ramase de la bunicul). Printre atele, pana cu cativa ani in urma, circulatia cu bicicleta, pe trotuar era interzisa; populismul a introdus „usitele” care au deschis „usa pandorei”
    Drept urmare, acum …. , este vraiste, pardon „democratie”, in care fiecare are dreptptul sa fac ce-i trece prin creier; este valabil de la pietoni, biciclisti, .. cond. auto! Cu cat esti „mai tare” si „mai frustrat” pretinzi mai multe drepturi.
    Solutia, inapoi la „ordine si disciplina” adica la amenzi!

    • Lui Timbicicleta, NU a fost deschisa usa Pandorei ci incercam sa ajungem pe cei mai civilizati din vest. Este normal sa imparti trotuarul cu bicicleta nu sa trimiti biciclistul sa circule pe carosabil sa ajunga sub rotile cocalarilor din masini cu cai … fara numar. De ce in orice tara civilizata se accepta biciclistii si in centrele vechi in spatii pur pietonale iar la noi unii nu suporta sa imparta trotuarul cu cei (inca) putini care nu au fumuri sa isi miste fundul doar in limuzine. Daca mergeti in Germania pe trotuar se circula si cu biciclete cu remorca pentru 1 sau chiar 2 copii!

      • Sunt doua probleme diferite: piste amenajate (corect amenajate, invocarea solutiilor din vest) si „mersul pe trotuar” pe oriunde. Ce facem insa cu biciclistii care nu vor sa mearga pe pista amenajata si se aventureaza in „valtoarea” carosbilului.
        Raspunsurile si punctele de vedere pot continua, dar problemele nu noi le vom rezolva (din nefericire)

        • RASUNS ptr „respect pt Bike”. O clarificare: acolo unde este permisa circulatia cu bicicleta (zone pietonale) ptr consecintele unui accident raspunde biciclistul; acolo unde este banda marcata separat ptr biciclete ptr consecintele unui accident raspunde cel accidentat (de exemplu pietonul). Pentru ambele situatii te poti asigura!
          Altele, in numere viitoare.

  14. Wiliam cascaval „bronzat”, tu vezi ce scrii ? „Chiar daca niste Dorei de la primarie au trasat pista pe langa trecere,NU ESTE PISTA CU PRIORITATE! Este doar zona bicicletei.Atentie! Nu si a biciclistului!” Chiar sunt curios sa vad niste biciclete fara biciclisti traversand pe pista…nu? Pai daca nu-i si zona biciclistului? Ce sa caute biciclistul acolo? Mai mult, ati uitat dragi postaci ca la apropierea de o trecere de pietoni trebuie sa incetiniti si sa fiti atenti chair daca nu sunt pietoni in traversare? Se pare ca tot mai putini aplica regulile conducerii preventive. Dupa ce comentarii postati (unii) se vede cam de cand aveti permise de conducere (sau cum l-ati obtinut). Nici nu-i de mirare ca avem atatea accidente.

    • @TMS (21.08.2015 – 09:13 AM),
      Ai afirmat ca:
      „ati uitat dragi postaci ca la apropierea de o trecere de pietoni trebuie sa incetiniti si sa fiti atenti chair daca nu sunt pietoni in traversare?”
      Pentru a nu fi acuzat de dezinformare crasa, te invit sa indici „postacilor” textul de lege prin care un sofer este obligat sa incetineasca in apropierea unei treceri de pietoni, chiar si daca nu este nicun pieton in zona.
      Ai mai afirmat ca:
      „Se pare ca tot mai putini aplica regulile conducerii preventive”
      Tot pentru a nu fi considerat un josnic manipu.lator, indica textul de lege unde sunt invocata „conduita preventiva” si regulile acesteia.
      In caz contrar, de fapt tu esti postacul, iar referirea la „… se vede cam de cand aveti permise de conducere (sau cum l-ati obtinut). Nici nu-i de mirare ca avem atatea accidente” ti se aplica cu brio (mai ales la partea cu accidentele).

  15. Eu nu inteleg de unde au aparut ne-claritatile. Pe pista, biciclistul are voie sa stea pe sa. Pe zebra, nu. Daca biciclistul circula pe pista de langa zebra, el este pe pista (deci nu pe zebra), prin urmare, nu este necesar sa coboare si, in plus, masinile trebuie sa respecte conditiile de prioritate, la fel ca si pentru traficul auto paralel cu pista (daca nu este semnalizat altfel). Daca biciclistul circula pe zebra (de langa pista), atunci trebuie sa coboare (in afara de cazul in care e fortat sa faca asta din cauza pietonilor care circula, ne-regulamentar, pe pista, sau al altor obstacole ne-regulamentare). SIMPLU.
    PLUS: Daca pietonul circula pe pista de biciclete (de langa zebra), incurcand circulatia biciclistului, ar trebui amendat! La fel si in cazul in care circulatia pietonului este impiedicata de alte obstacole i-legale (de ex. masini parcate pe pista), autorii ar trebui amendati. Altfel, daca nu se iau masuri pentru ca biciclistii sa poata intr-adevar folosi pistele, nici biciclistii nu vor stii ce trebuie sa faca si …. ii amendati degeaba ca …. situatia e dez-orientanta.

  16. Iata ce spune si legea (cum spuneam, SIMPLU):

    HOTĂRÂRE Nr. 1391 din 4 octombrie 2006
    pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
    195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
    EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
    PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 876 din 26 octombrie 2006

    Art. 81
    (4) Marcajul transversal constând din linii discontinue paralele, aplicate
    perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul DESTINAT TRAVERSĂRII părţii
    carosabile de către bicicliști.

    • In hotararea de guvern specificata de tine, nu scrie ca tu ai prioritate cand esit calare pe bicicleta…zice doar ca pe acolo trebuie sa treci. In codul rutier e specificat ca daca esti calare, esti considerat vehicul, deci te supui regurilor de circulatie. Dupa ce o sa te lipeasca unu de asfalt, poate o sa mai ai norocul sa mormai hotararea de mai sus dintr-un scaun cu rotile, crezand ca tu ai avut dreptate.

      • stimate mumus, se pare ca tu nu sti sa citesti si sa aplici corect legea. Intrebarea logica ar fi de ce sa trasezi un culoar separat la treceri destinat biciclistilor daca ii obligi sa impinga bicicleta? Tot pe logica ta obtuza ar trebui sa trasam si culoar pt mame cu carucioare ca si ele incurca pietonii sau masinile, nu? Iar cu persoanele cu handicap locomotor in carucioare ce facem, se vor tara in coate si genunchi ca doar incalca legea traversand pe zebra pe 4 roti!? A se vedea trecerile de pietoni din vest unde pe culoarele special amenajate intersectia se traverseaza PE BICICLETA!!

        • @reply mumus:
          daca asa au cerut asa li s-a facut. Daca vor cere si mamele cu copii ceva separat, primaria le va face ca sa le inchida si lor gura, sa nu zica ca nu le-a facut. Dar tot vor trebui sa respecte legea.
          Daca vor auzi cei cu mopede ca si ei au voie pe pista de biciclete, atunci sa te feresti! Ca daca biciclistii care mai stiu legea se mai dau jos de pe biciclete, pai astia cu mopedele sigur n-o sa se deranjeze…

    • @andra:
      corect. si de unde au tras concluzia biciclistii si primaria ca nu trebuie sa se dea jos din sa?

  17. Despre biciclistii care circula pe carosabil cand au pista de biciclete amenajata ce ziceti? De exemplu pe str Cluj, Aries, Gh. Lazar multi biciclisti incurca circulatia pentru ca nu folosesc pistele de biciclete.
    Alti biciclisti, pe Gh. Lazar coboara in viteza foarte mare pe pantele din dreptul trecerilor de pietoni si pun in pericol atat alti pietoni cat si pe ei insisi.

    • Sa nu mai vorbim de ditamai drumul de la intrarea in Giroc unde s-a inaugurat pista cu surle si trambite si biciclistii circula tot pe sosea…

  18. Cristina,

    Din acest motiv spus de tine circul eu pe strada Gh. Lazar in loc de dealurile care sunt considerate pista de biciclete acolo: „Alti biciclisti, pe Gh. Lazar coboara in viteza foarte mare pe pantele din dreptul trecerilor de pietoni si pun in pericol atat alti pietoni cat si pe ei insisi.”

  19. Sunt biciclist si circul pe oriunde mi-e mai convenabil:
    – pe trotuar (daca e loc si nu incomodez trecatorii, indiferent ca-i pista sau nu)
    – pe sosea (daca nu consider ca e pericol sa vina vreun dobitoc sa dea peste mine)
    – pe liniile de tramvai (unde e ciclabil)
    Traversez strada pe bicicleta pe oriunde se poate (si in diagonala daca e liber, indiferent ca e trecere sau nu), doar dupa ce:
    – ma asigur (nu neaparat opresc, doar daca e nevoie – in general ignor semafoarele)
    – anticipez şi dau prioritate vehiculelor mai mari (masini, moto)
    – dau prioritate pietonilor ce-i intalnesc pe traiectorie (sau ii ocolesc daca e loc)
    Functioneaza, daca esti atent.
    Stiu ca uneori incalc legea, dar ii respect pe ceilalti participanti la trafic si asta mi-e suficient.
    Odata, m-a luat unul pe capota, iesea de pe o strada laterala… nimic grav, a fost vina mea, nu m-am asigurat deloc.

  20. Din comentariile pro-bicicliști , rezultă că ei opresc o singură dată : la , servici , la școală , la birt sau , acasă ! Măi , să fie !!! P.S : nu știam că pe pistele de biciclete pot circula și mopedele . În cazul ăsta , nu se mai înțelege nimic din traversări !

  21. Relativ la existenta asa-numitor specialisti ai Primariei Timisoara (in d-ale circulatiei) le-as recomanda cel putin urmatoarele:
    – sa-si reconsidere „logica actuala” a semaforizarilor, R-G-V sa devia obligatoriu in locul „originalului” R-V (si asta prost facuta) care doar incurca: siguranta si viteza de circulatie (daca vreti sa mentineti R-V atunci adaptati-o la normele de uzanta internationale; in plus in aceeasi intersectie sa nu coexiste ambele tipuri R-G-V si R-V chiar si pe aceeasi directie de mers; introducerea unui sistem unitar.
    – sa-si reconsidere logica privind verdele palpaitor (intermitent) care este intrerupt mult prea tarziu respectiv pornit mult prea devreme, autovehiculele si biciclistii + pietonii avand sanse sa se intalneasca prea devreme pe trecerea de pietoni;
    – sa marcheze corect carosabilul si sa intretina marcajul,
    – sa coreleze semaforizarea, sistemul de indicatoare (amplasate adeseori aiurea in raport cu prevederile legale) si marcajul rutier ptc. si aici este vraiste.
    Mi-as permite sa le recomand si o bibliografie de studiat, dar cred ca acest lucru „nu poate fi acceptat la nivelul lor de pregatire”.

  22. „Pe de alta parte, in normele de aplicare a Codului Rutier se spune ca „daca pe directia de deplasare exista o pista de biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii bicicletelor sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete”.”

    de ce oare e așa de selectivă înțelegerea limbii române?

    „direcția de deplasare” nu Înseamnă orice direcție în care vrei tu să de deplasezi cu bicicleta, acolo e vorba despre secțiuni paralele cu șoseaua, nu despre treceri

    acel paragraf nu are legătură cu discuția aceasta

  23. Atentie la Art. 135
    Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
    g) cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;

    Deci doar daca autovehiculul VIREAZA trebuie sa dea prioritate, daca face sa zicem dreapta si imediat se intersecteaza cu o pista de biciclete. Daca masina vine de pe o directie perpendiculara pe pista de biciclete nu e specificat nimic in lege, deci conducatorul auto nu trebuie sa dea prioritate. In concluzie, trebuie sa te asiguri si sa dai prioritate ca biciclist. Preventiv, e cea mai buna solutie, la cati bizoni sunt care nu cunosc legea.

  24. Avand in vedere viteza cu care se poate deplasa un biciclist mi se para o mare prostie ca acestia sa poata traversa un drum rutier pe o pista pentru biciclete paralela cu trecerea de pietoni.Chiar azi am avut o situatie in zona Balcescu unde pe o ploaie torentiala cu luminozitate scazuta,dupa ce am cedat trecerea unor pietoni si m-am pus in miscare a aparut de nicaieri in mare viteza un biciclist cu gluga-n cap si ruxac Glovo in spate pe care am fost la un pas sa-l lovesc.Am franat brusc ca sa-l evit la fal si toti cei din spatele meu aflati in coloana.A lipsit putin sa producem un carambol in lant.

  25. Sa te dai jos de pe bicicleta e o lege penibilă și antică data de niste moluște de birou care nu s-au dat în viața lor pe bicicleta, in orice tara civilizata se păstrează traficul fluid și pentru bicicliști, daca cineva se plimba mult cu bicicleta e tâmpenie fara sens să te tot dai jos de pe ea la fiecare trecere. „Oficialii” ăștia ar trebui să mai scoată și ei creierul la aerisit și să învețe ceva de la țari care le pasa de siguranța și confortul populației.