Timisoara versus Munchen! ‘Primarul biciclistilor’ din Germania ii explica lui Nicolae Robu: aici s-a omis un aspect important

TIMISOARA. Un fost primar din Germania, caruia i se spune si „primarul biciclistilor”, invitat de Primaria Timisoara in capitala Banatului, a vorbit despre cat de importanti sunt cei care folosesc bicicleta ca mijloc de transport intr-un oras.

Aflat pe aceeasi scena cu viceprimarul Dan Diaconu, la Ziua Serviciilor Publice, desfasurata sambata in Piata Traian, neamtul a explicat ca fiecare participant la trafic trebuie sa aiba locul lui si ca nu prea s-ar aventura cu bicicleta in Timisoara.

Vorbim despre fostul primar al Munchenului, Josef „Hep” Monatzeder, care sustine ca aproximativ 20% din locuitorii metropolei germane pedaleaza, orasul fiind unul dintre cele mai mari din intreaga Europa.

Josef Monatzeder

Acesta a marturisit ca nu s-ar aventura sa pedaleze prin Timisoara, dupa ce a vizitat orasul, insa ar circula cu bicicleta prin… zonele interzise, indeosebi in parcuri.

„Numai in anumite zone m-as aventura. Cel mai probabil, in zonele interzise, prin parcuri, de exemplu. Noi incercam preponderent sa ducem traseele biciclistilor si prin parcuri, pentru ca acolo nu este aerul poluat din trafic. Cautam ca fiecare participant in trafic sa aiba locul lui. In Timisoara s-a omis acest lucru, se cauta sa fie presat totul pe partea de trotuar. In Munchen am luat din partea carosabila ca sa cream necesarul de loc pentru biciclisti. Pistele s-au facut in partea de strada”, a explicat Josef Monatzeder.

Dupa ce Primaria Timisoara a interzis biciclistilor pedalatul prin centrul orasului, in zonele pietonale, in curand si pe cele 10 strazi care vor deveni pietonale in cadrul proiectului de reabilitare a zonei Cetate, biciclistii timisoreni au iesit in strada pentru a protesta fata de decizia autoritatilor locale. Oficialii Primariei Timisoara au ignorat insa protestul lor si raman la decizia luata. Fostul primar din Munchen sustine ca partial, prin cel de-al treilea oras ca marime din Germania se circula prin zona centrala. Sunt si strazi pietonale interzise biciclistilor, dar exista alternative. Or, in Timisoara nu prea au fost create alternative. Avem o ruta ocolitoare a centrului, insa plina de obstacole si… intr-un singur sens.

„Partial da (n.r. se circula cu bicicletele in zona centrala, dar nu in zona pietonala. Am observat ca, daca facem niste oferte de drumuri de bicicleta, din ce in ce mai multi cetateni din Munchen folosesc bicicleta ca mijloc de transport. Procentajul, cand am inceput primul mandat de primar, era de 6% biciclisti. Acum suntem in jur de 20%”, a conchis Josef Monatzeder.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. robu nu intelege nimic din ce spune omul asta

    • Robu în general nu înțelege nimic. Cine la avut profesor la Politehnică știe despre ce vorbesc.

  2. Iacă, un biciclist rău neamț. Dar ce știe el, Munchenul e un sat subdezvoltat din lumea a treia, acolo fraierii se dau cu bicicleta și prin zona centrală. (Atenție, acest comentariu s-ar putea să conțină note de sarcasm!)

  3. Omul a spus foarte clar> in zona pietonala biciclistii au interzis! Ce mai vreti? Aveti piste ocolitoare. Daca tot va place sa faceti miscare nu puteti ocoli cu 500 m zona stricit pietonala? De ce sa sufere un oras intreg pentru niste iditi care fac slalom printre pietoni? Nu poti sa iesi cu copilul sau catelul la plimbare ca trebuie sa te feresti de toti cretinii care cred ca Piata Operei a fost construita pt. ei.

    • sa ma cac pe catelu tau

  4. In Timisoara mai mult s-a distrus decat s-a facut ceva bun ! P-ta Libertatii e cheala, pe orice straduta, e telparc, strazile sparte si nerefacute luni sau ani, piste de biciclisti prost amplasate sau fara legatura, strazi cu sens unic, ce se schimba des, ca innebuneste si gps-ul, spatiile verzi cu pamant ce depaseste inaltimea bordurii si cand ploua, ajunge pe sosea, gurile de canalizare sub nivelul soselei, pe care biciclistul trebuie sa le ocoleasca sub o ploaie de injuraturi si claxoane de la soferi, parcari langa piete cu telparc, (ex. Badea Cartan) sau ocupate definitiv de samsari si ar mai fi multe dar noi vedem, noi spunem, noi auzim ! Oare pe edilii pe care i-am ales, cand o sa-i intereseze si problemele cetatenilor, nu numai ale lor personale ?

  5. Ha, ha, ha, …Daca ar veni neamtul la carma primariei Timisoara, ar face ordine in capul biciclistilor doritori sa pedaleze pe pietonale… L-ati injura de-a doua zi…Mentionez ca si eu sunt biciclist insa m-as simti extrem de prost sa pedalez printre pietoni…Este o chestiune de bun simt si atat. In mod normal n-ar fi nevoie de interdictii daca ar avea toti biciclistii bunul simt.

    • Da, nici eu nu ma simt bine pedaland printre pietoni. Dar ma simt mai bine acolo decat printre masini.
      Si cum zicea „neamtzu'”: SUNT SI strazi pietonale interzise biciclistilor, dar exista alternative. Or, in Timisoara nu prea au fost create alternative.
      A se observa SUNT SI (adica nu toate) si „dar exista alternative”
      Eu am pedalat o perioada „la nemtzi” si stiu ce vorbesc.

      • Eu am mai recomandat ptr. cei care traseaza traseele ptr. biciclete „experienta germana” in general dar si din diferite orase (se poate accesa usor de pe internet) dar cei de la „sistematizari circulatie” „ori nu stiu, ori nu vreau, ori nu pot”.
        Lucrul este valabil in general.
        In plus multi biciclisti circula „de a dracului pe carosabil” chiar si atunci cand au traseele marcate pe trotuar (vezi de ex Bv. Loga, unde – cu ceva timp in urma – o tanara era sa fie facuta varza ptc. mergea pe carosbil – si si acolo, aiurea).
        In rest sa auzim de bine.