TIMISOARA. Ministrul Transporturilor Dan Marian Costescu a venit in Timis sa vada Lotul 2 al Autostrazii Timisoara – Lugoj, care tocmai a fost finalizat. Inainte de 1 decembrie, constructorii au turnat si ultimul strat de asfalt dar mai trebuie finalizate marcajele.
Va fi deschisa circulatiei cu 7 luni mai devreme decat era prevazut in proiect.
Dan Marian Costescu a fost intampinat de prefectul de Timis Eugen Dogariu si de catre presedintele Consiliului Judetean Timis Titu Bojin. Ministrului i s-a facut o scurta prezentare a indicatorilor din lucrare, apoi acesta a mers sa faca o plimbare pe tronsonul 2 al autostrazii, intre Izvin si Sanovita.
„Acest lot de autostrada, asa cum arata acum , este receptionabil. Din masina arata bine„, a fost prima concluzie trasa de ministrul Transporturilor dupa plimbarea pe tronsonul de autostrada.
Intrebat daca vom circula pe autostrada pana de Craciun, ministrul a spus ca totul depinde de vreme.
„In afara de lucrarile care nu tin de siguranta circulatiei, cele pentru refugii, totul ar putea fi finalizat odata cu marcajul, din cate mi-au spus constructorii, care mai trebuie facut pe cca 30 de km desfasurat, pe ambele sensuri. Din pacate asta nu e sub controlul nostru si nici al dansilor, ci tine de conditiile meteo, de umiditate cat mai mica si temperatura peste 4 grade. De cum va aparea soarele, avem un termen undeva la 7 zile, eu as zice 10 zile, cu rezerva. Am putea atunci semna receptia pentru zona de rulare, fara spatiile organizate in lateralul autostrazii”, a declarat Dan Costescu.
Construirea lotului 2 al Autostrazii Timisoara – Lugoj, realizata de Asocierea TIRRENA SCAVI S.P.A., a inceput in ianuarie 2014 si avea drept termen de finalizare iulie 2016. Cei 25 de kilometri au fost insa finalizati deja, iar pentru finele lui decembrie este programata receptia lucrarii.
Acest tronson face parte din Autostrada Timisoara – Lugoj, care are o lungime totala de 35 km, primul tronson fiind dat in folosinta in 2012.
Lotul 2 Izvin – Sanovita are 9 poduri, 12 pasaje, un nod rutier la Topolovatu Mare, 2 spatii de servicii, 2 parcari de scurta durata.
Costul lucrarilor la tronsonul 2 al Autostrazii Timisoara – Lugoj a fost de 423.356.307,32 lei (fara TVA), din care 85% din Fondul de Coeziune (POS-T), iar 15% de la bugetul de stat.
Perioada de garantie oferita de constructorul italian este de 4 ani.
Pareri
– Nod rutier Calan DN 66 ( E 79 ) – ( DN 66 E 79 – DJ 687 ) – DN 66 ( E 79 ) – DN 68 – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DN 59 ( E 70 ) – Nod rutier Jebel DN 59 ( E 70 ) – ( DN 59 E 70 – DJ 693B ) – DN 59 ( E 70 ) = 203 km.
„receptia pentru zona de rulare, fara spatiile organizate in lateralul autostrazii” = dare in fuctiune sau mai asteptam (dupa cele 7 (10) zile)?
Apar atatea puncte de vedere (in mass media) ca nu mai stii ce sa crezi!
– Nod rutier Nadlac I, Nadlac II A1 – ( A1 – DN 7G ) – A1 – DJ 691 – DN 59 ( E 70 ) – Nod rutier Jebel DN 59 ( E 70 ) – ( DN 59 E 70 – DJ 693B ) – DN 59 ( E 70 ) = 116 km.
Eu invit autorul articolului sa vada si el stadiul acestui tronson de autostrada din nodul de traversare peste autostrada dintre Topolovat si Brestovat pentru a vedea panourile indicatoare care il vor dirija spre Lipova si Arad pe un drum impracticabil. Este inadmiosibil sa pui indicatoare spre un drum impracticabil.Din Topolovat drumul e asfaltat pina aproape de comuna Brestovat iar de acolo spre Lipova nu se poate ajunge decit cu tractoru(cind nu ploua) …e drum de pamint nu sosea asfaltata…Este revoltator sa minti soferii ca pot ajunge la Arad pe acel drum.
Si astazi am trecut pe acest nod de trecere si acele indicatoare sunt tot asa