Ca-n filme, dar, deocamdata, degeaba! Cel mai modern centru de Management al Traficului din Romania, inaugurat la Timisoara! Cand vor functiona si semafoarele si camerele video? FOTO!

TIMISOARA. Avem centru de comanda, n-avem cui sa dam ordine! Un perete urias de monitoare si un sediu dotat cu aparatura de ultima generatie. Asa arata centrul de comanda al Sistemului de Management al Traficului Rutier din Timisoara, inaugurat astazi de primarul Nicolae Robu, pe bulevardul Iuliu Maniu.

Arata ca-n filme, dar, deocamdata n-are ce dirija, pentru ca sistemul care supravegheaza intersectiile din oras, supranumit Big Brother, nu e functional, pentru ca n-au fost montate inca toate semafoarele si camerele video care sa ofere informatii despre cum se circula in Timisoara. Si in baza carora sa se fluidizeze traficul din butoane. Deocamdata, sistemul e functional pentru 3 intersectii din oras, pe bulevardul Take Ionescu.

Practic ne-a mai ramas foarte putin de lucru, putem vorbi de manopera. Avem toate echipamentele achizitionate si putem raporta ca proiectul si-a atins obiectivele cheie si nu exista nici cel mai mic risc  de a da banii inapoi. Deja sunt plati facute pentru ceea ce s-a realizat pana acum, s-a platit cam 85% din valoarea totala, iar astazi se face o noua plata mare si ajungem la 95% din total”, a declarat Nicolae Robu.

Potrivit primarului, centrul de comanda este chiar mai mare decat cel din Bucuresti si e cel mai modern din toata tara.

Mai trebuie mentionat ca acest Centru poate fi vizitat de catre grupuri organizate, nu inainte de a anunta la Primarie.

Centrul de Comanda si Control al traficului din Municipiul Timisoara are rolul de a coordona sistemele de management al traficului, de management al flotei vehiculelor de transport public si de a asigura monitorizarea traficului rutier din oras prin intermediul sistemului de supraveghere video. In acelasi timp, asigura si coordonarea sistemelor de informare prin intermediul panourilor cu informatii variabile amplasate in oras, precum si operarea sistemelor de aplicare a legii pentru depasirea limitei de viteza si a trecerii pe culoarea rosie a semaforului.

12 posturi sunt prevazute la Centrul de Comanda si Control. Fiecare dintre ele este dotat cu o statie de lucru si trei monitoare. Toate aceste posturi sunt amplasate intr-o sala special amenajata, Camera de Comanda, dotata si cu un perete de 12 monitoare cu o diagonala de 80 inch fiecare, amplasate pe doua randuri. Peretele de monitoare – Videowall Display – din Centrul de Comanda si Control al Traficului din Municipiul Timisoara este cel mai modern din tara, cu o suprafata de 22,08 mp (9,20 m lungime si 2,40 m inaltime). Este, totodata, si cel mai mare ecran de acest tip montat pana in prezent in Romania.
Centru de Comanda dispune si de Camera serverelor care a fost conceputa astfel incat sa permita functionarea corespunzatoare a sistemelor hardware si software instalate in acesta. Sunt instalate si configurate un numar de 10 servere cu diferite functionalitati: baze de date, aplicatii, ceas, management trafic, inregistrator video, comunicatii integrate si altele.

Lista intersectiilor din sistemul de monitorizare!

Intersecţii nou semaforizate:

1. Calea Şagului – str. Bujorilor
2. Calea Şagului – str. Ana Ipătescu
3. B-dul Michelangelo – B-dul I.C Brătianu
4. Piaţa Mărăşti
5. B-dul I.C.Brătianu – str. Grozăvescu
6. Piaţa Iuliu Maniu
7. B-dul 16 Decembrie 1989 – str. Iancu Văcărescu
8. B-dul 16 Decembrie 1989 – str. Al. Odobescu – str. Ion Ghica
9. B-dul 16 Decembrie 1989 – str. Gh. Doja
10. Calea Şagului – str. Rusu Şirianu
11. Piaţa Mocioni
12. B-dul S. Bărnuţiu – str. Renaşterii
13. B-dul S. Bărnuţiu – str. Samuil Micu
14. B-dul Republicii – str. Paris
15. B-dul Regele Carol I – str. Iancu Văcărescu
16. B-dul Take Ionescu – str. Înfrăţirii
17. B-dul Take Ionescu – str. Dimitrie Gusti
18. B-dul Take Ioenscu – str. N. Filipescu
19. B-dul Take Ionescu – str. Aurel Popovici
20. Str. Sf. Ioan – trecere de pietoni în Piaţa Elliade
21. B-dul Take Ionescu – str. Enric Baader
22. Str. Dacilor – Spl. Peneş Curcanul
23. Str. Dacilor – Spl. Nistrului
24. Str. Dacilor – str. Mihalache – str. Ştefan cel Mare (Piaţa Traian)
25. B-dul 3 August 1919 – str. Episcop Lonovici
26. B-dul 3 August 1919 – Spl. Nistrului
27. B-dul Revoluţiei din 1989 – str. N. Filipescu
28. Trecere de pietoni B-dul Take Ionescu
29. Str. Iosif Nemoianu – str. Liviu Gabor
30. B-dul Regele Carol I – str. Ion Ghica
31. Str. J. Preyer – str. Capitan Dămşescu
32. Str. Ion Barac – B-dul Dâmboviţa
33. Str. Gh. Adam – Trecere de pietoni la spital
34. Str. Avram Imbroane – str. Renaşterii
35. Str. Avram Imbroane – str. Mihail Kogâlniceanu
36. B-dul Revoluţiei din 1989 – B-dul C.D. Loga
37. B-dul Revoluţiei din 1989 – B-dul M. Eminescu – str. V. Goldiş
38. Str. Proclamaţia de la Timişoara – str. A. Pacha
39. Trecere de pietoni Aleea FC Ripensia – Căminul 19C
40. Str. Proclamaţia de la Timişoara – Str. Francesco Griselini
41. Str. J. Preyer – str. Mangalia
42. Str. J. Preyer – str. Crizantemelor
43. Trecere de pietoni B-dul Michelangelo – str. Ac. Al. Borza
44. B-dul Dâmboviţa – str. Ana Ipătescu

Intersecţii existente în curs de modernizare:

1. Calea Şagului – B-dul Liviu Rebreanu
2. B-dul Liviu Rebreanu – str. Gheorghe Ranetti
3. B-dul Liviu Rebreanu – str. Hebe
4. B-dul Liviu Rebreanu – str. C. Brâncoveanu
5. B-dul Liviu Rebreanu – str. Ulpia Traiana
6. B-dul Liviu Rebreanu – str. Drubeta
7. B-dul Liviu Rebreanu – str. Salcâmilor
8. B-dul Liviu Rebreanu – str. Cosminului
9. B-dul Liviu Rebreanu – Calea Martirilor – B-dul I. Bulbuca
10. Str. Arieş – str. Surorile Caceu
11. Str. Ripensia – str. 1 Decembrie
12. Str. Ripensia – str. Eroilor de la Tisa
13. Str. Cluj – str. 1 Decembrie – str. Arieş
14. Str. Cluj – str. Eroilor de la Tisa
15. B-dul Michelangelor – B-dul C.D. Loga
16. B-dul Michelangelo – str. M. Eminescu
17. Str. I.C. Brătianu – B-dul Revoluţiei din 1989 – str. Hector
18. Str. I.C. Brătianu – B-dul Take Ionescu – str. Hector
19. Piaţa Consiliul Europei
20. Calea Şagului – str. Verdi – str. Mureş
21. Str. Cluj – trecere de pietoni (CNA „Ion Vidu”)
22. B-dul 16 Decembrie 1989 – str. C. Brâncoveanu – B-dul Ion Dragalina
23. B-dul 16 Decembrie 1989 – Spl. Tudor Vladimirescu
24. B-dul 16 Decembrie 1989 – B-dul Regele Ferdinand
25. Piaţa Regina Maria
26. B-dul Republicii – Calea Circumvalaţiunii – str. Jiul
27. Calea Circumvalaţiunii – str. Brediceanu – Calea Bogdăneştilor
28. Calea Circumvalaţiunii – str. Gheorghe Lazăr
29. Calea Circumvalaţiunii – str. Burebista
30. Str. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor – str. Gh. Adam
31. Str. Bărnuţiu – str. M. Kogâlniceanu
32. Str. Ştefan cel Mare – str. Şt. O. Iosif – str. Gloriei
33. Str. Gh. Dima – str. Gh. Lazăr
34. Str. Gh. Dima – str. Brediceanu – str. Sf. Ioan
35. B-dul Republicii – B-dul Ion Dragalina
36. B-dul Ion Dragalina – Spl. N. Titulescu
37. B-dul Ion Dragalina – Spl. T. Vladimirescu
38. B-dul Ion Dragalina – B-dul Regele Carol I
39. Str. Iuliu Maniu – B-dul Regele Carol I – str. Preyer
40. Str. Gării – Trecere tramvai (1 –ELBA)
41. Str. Gării – Trecere tramvai (2 – ELBA)
42. Calea Dorobanţilor – str. Ovidiu – str. Uzinei
43. Str. Andrei Şaguna – str. Iuliu Grozescu – str. Iosif Vulcan
44. Str. Andrei Şaguna – str. Ion Mihalache – str. Tigrului
45. Str. Ion Mihalache – str. Theodor Neculuţă
46. Str. Ion Mihalache – str. Anton Pann
47. B-dul Revoluţiei din 1989 – str. Martin Luther
48. Piaţa Leonardo da Vinci (Michelangelo)
49. Str. Brediceanu – str. Paris
50. B-dul Ferdinand – B-dul C.D. Loga
51. Str. 20 Decembrie 1989 – C.D. Loga – Savineşti
52. Piata 700
53. Str. Gh. Lazăr – Liceul „Ion Mincu”
54. Calea Şagului – str. Ovidiu Cotruş
55. Calea Torontalului – str. Timiş
56. CaleaTorontalului – str. Miresei – B-dul Cetăţii
57. Calea Torontalului – str. Liege
58. Calea Aradului – str. Lăzărescu
59. Calea Aradului – str. Miresei – str. Amurgului
60. Calea Aradului – str. Călan
61. Calea Aradului – str. Liege
62. Calea Sever Bocu – str. Divizie 9 Cavalerie – str. Amurgului
63. Calea Sever Bocu – str. Liniştei
64. Calea Sever Bocu – str. Lirei
65. Calea Sever Bocu – str. Sf. Apostoli Petru şi Pavel – str. Grigore T. Popa
66. Calea Dorobanţilor – Al. Pădurea Verde
67. Str. Banatul – B-dul Dâmboviţa
68. Str. Demetriade – str. Frigului
69. Str. Demetriade – str. Divizia 9 Cavalerie
70. B-dul Cetăţii – str. Cloşca – str. Gh. Lazăr
71. B-dul Cetăţii – Calea Bogdăneştilor
72. B-dul Bulbuca – B-dul Sudului
73. B-dul Bulbuca – str. Sănătăţii
74. B-dul Bulbuca – str. Dr. Mureşan – str. Arieş
75. Calea Stan Vidrighin – Inrare RATT
76. Calea Stan Vidrighin – B-dul Eroilor de la Tisa
77. Str. Ştefan cel Mare – str. Pestalozzi
78. Str. Iepurelui – str. Anton Pann
79. Str. Prezan – Calea Martirilor – str. Mareşal Averescu
80. Str. Emil Zola – str. Bujorilor
81. Str. Emil Zola – str. Chişodei
82. Str. Emil Zola – str. Victor Hugo
83. Str. C. Brâncoveanu – str. Mureş
84. B-dul Eroilor de la Tisa – str. Daliei
85. Str. C. Brâncoveanu – str. C. Porumbescu
86. Str. C. Porumbescu – str. Odobescu
87. B-dul Mihai Viteazu – str. Victor Babeş
88. B-dul Mihai Viteazu – str. Sfânta Rozalia (Romulus)
89. B-dul Mihai Viteazu – B-dul V. Pârvan – Spl. T. Vladimirescu
90. B-dul V. Pârvan – UVT (trecere de pietoni)

Proiectul european prin care a fost finantat acest sistem se incheie la 31 decembrie 2015, iar ceea ce mai ramane de facut se va realiza cu bani de la bugetul local.

Esecul realizarii in totalitate a proiectului a fost pus de primarul Nicolae Robu pe seama celor doi ani pierduti cu contestarea licitatiei.

CITESTE SI: Timisoara s-a umplut de stalpi metalici in intersectii! Ce-i asteapta pe soferi si pe pietoni in cateva zile? FOTO!

Primarul Nicolae Robu a spus ca mai bine de doi ani s-au pierdut cu licitatia care a tot fost contestata, dar ca s-a reusit punerea lui in aplicare intr-un timp foarte scurt.

Sunt bucuros ca am avut curajul sa asum si acest proiect in pofida faptului ca am pierdut 2 ani si ceva cu licitatia si ne-a ramas timp foarte scurt pentru punerea in opera. Mi-am asumat si acest risc. Nu ai de unde sa stii daca firma respectiva, chiar serioasa, are posibilitatea sa duca totul la sfarsit. Termenul de finalizare este 31 decembrie 2015, termenul pentru lucrare e sfarsitul lui martie inceputul lunii aprilie, dar ce se va face in 2016 e de la bugetul local. Se vor pune la punct toate intersectiile si in final se va face o corelare incat traficul la nivel de ansamblu sa fie optimizat. Totul este achizitionat, dar mai sunt de montat camere. Sunt lucruri minore, atata ca mai e nevoie de timp pentru corelari si stabilirea parametrilor optimi de ansamblu”, a declarat Nicolae Robu.

Asadar, potrivit primarului, sistemul va fi complet functional la sfarsit de martie, inceput de aprilie, in anul 2016.

Proiectul prevedea semnalizarea luminoasa a 134 de intersectii din Timisoara, dotarea acestora cu 230 de camere video si crearea unui centru de comanda si control pentru supravegherea video si managementul traficului. Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 44 de milioane de lei, adica aproape 10 milioane de euro, de la Uniunea Europeana venind 35 de milioane de lei.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Timisoara are de ani de zile cel mai performant sistem de management al semafoarelor. Niciunde in lumea asta nu s-a reusit performanta unei sincronizari atat de perfecte. Daca traversezi orasul dintr-un capat in altul nu ai nicio sansa sa prinzi doua semafoare consecutive pe VERDE!!! Totul a fost gandit impecabil pentru benzinari si taximetristi. Stai la un semafor la ROSU si vezi in zare cum urmatorul semafor e VERDE. Cand se schimba semaforul tau pe verde ,imediat se pune ROSU cel din fata. Asta e frustrarea mea maxima in Timisoara, l-as ucide pe ala care ne umileste in asemenea hal. In aceste zile cand orasul e mai gol aveti ocazia sa verificati ce va spun eu. Nu sunt masini pe sosea dar stai la toate semafoarele. Nu are cum sa fie intamplator. De la intrarea pe Torontal si pana la Spitalul Judetean sunt 19 semafoare. Am facut un experiment si l-am repetat: 16 le prinzi pe rosu. Este jenant, este frustrant , este jegos domnilor care administrati acest oras.

    • De acum o să meargă totul ceas. Am văzut semafoare în pregătire în cele mai ciudate locuri. Nu fac o listă ca ar fi mai lungă ca și Scrisoarea III a lui Eminescu. Daca o să meargă sistemul informatic de gestionare ca toate celelalte lucruri în România am dat de dracu’ , foarte serios o spun. Sunt foarte curios și dacă o să poată sa-i ardă pe fraierii care trec pe roșu, nu acorda prioritate și altele de felul asta. Daca le permite legea vreau să zic. Ca de exemplu camerele fixe de radar erau fix pix ! Cică nu aveau omologare, primăriile nu aveau dreptul să le monteze etc,etc.
      Astept să văd amenzi și înștiințări de ridicare a permisului venite frumos prin poștă ca în alte țări pe unde mai umblam din când în când . Și mai ales procentul de încasări la amenzi !!! Ca la noi e regulă ca doar prostul plătește.

  2. Cele mai bune si cele mai scurte rute din Romania spre si dinspre toata Europa, care permit in Romania greutatea portanta de 11, 5 tone / osie :

    – Nod rutier Resita DN 58 – ( DN 58 – DN 58B ) – DN 58B – DN 59 ( E 70 ) – DJ 691 – A1 Nadlac II – Csanadpalota M 43 – M 43 ( E 68 ) – M 5 ( E 75 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – Nod rutier Centura Budapesta M 5 ( E 75, E 60 ) – ( M 5 E 75, E 60 – M 0 E 75, E 60, E 71 ) – M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) = 392 km.

    – Nod rutier Resita DN 58 – ( DN 58 – DN 58B ) – DN 58B – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – E 70 – E 75 – E 70 Batrovci – Bajakovo A3 ( E 70 ) – A3 ( E 70, E 73 ) – A3 ( E 70 ) – Nod rutier Centura Zagreb A3 ( E 70 ) – ( A3 E 70 – A4 E 71, E 65 ) – A3 ( E 70, E 71, E 65 ) = 568 km.

  3. APOALIPSA! A fost przisa de maiasi cu secole in urma.

  4. Cel mai scurt tranzit, pentru toata Europa :

    – Nod rutier Centura Istanbul O-2 ( E 80 ) – ( O-2 E 80 – O-3 E 80 ) – O3 ( E 80 ) – D 100 ( E 80 ) Kapikule – Kapitan Andreevo 8 ( E 80 ) – A4 ( E 80 ) – A4 – A1 ( E 773 ) – A1 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 79 ) – 8 ( E 80 ) Kalotina – Gradina E 80 – A4 ( E 80 ) – A1 ( E 75 ) – E 75 – E 70 Batrovci – Bajakovo A3 ( E 70 ) – A3 ( E 70, E 73 ) – A3 ( E 70 ) – A3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A3 ( E 70 ) – A2 ( E 59 ) Macelj – Gruskovje 9 ( E 59 ) – A4 ( E 59 ) – A1 ( E 59, E 57 ) Sentilj – Spielfeld A9 ( E 59, E 57 ) – A9 ( E 57 ) – A8 ( E 56 ) – A8 ( E 552 ) – A8 ( E 552, E 56 ) – A8 ( E 56 ) – A3 ( E 56 ) – A3 ( E 45 ) – A3 ( E 43, E 42, E 41, E 35 ) – A4 – A4 ( E 314 ) – A76 ( E 314 ) – A2 ( E 314 ) – A3 ( E 40 ) – R0 ( E 40 ) – R0 ( E 40, E 19 ) – A10 ( E 40 ) – A18 ( E 40 ) – A16 ( E 40 ) – Nod rutier Centura Calais A16 ( E 40 ) – ( A16 E 40 – A26 E 15 – A216 ) – A16 ( E 40 ) = 2793 km.

    – Nod rutier Resita DN 58 – ( DN 58 – DN 58B ) – DN 58B – DJ 588 – DJ 588A – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – E 70 – Nod rutier Belgrad E 70 – ( E 70 – E 75 – 26 E 763 – E 75 – E 70 ) – E 70 = 179 km.

    – Nod rutier Resita DN 58 – ( DN 58 – DN 58B ) – DN 58B – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – E 70 – Nod rutier Belgrad E 70 – ( E 70 – E 75 – 26 E 763 – E 75 – E 70 ) – E 70 = 191 km.

  5. – Nod rutier Centura Sebes A1 E 81 – ( A1 E 81 – DN 1 E 81 – A1 ) – A1 – DN 76 ( E 79 ) – DN 7 ( E 68 ) – DN 68A ( E 673 ) – A1 Nadlac II – Csanadpalota M 43 – M 43 ( E 68 ) – M 5 ( E 75 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – Nod rutier Centura Budapesta M 5 ( E 75, E 60 ) – ( M 5 E 75, E 60 – M 0 E 75, E 60, E 71 ) – M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) = 472 km.

  6. – Nod rutier Centura Sebes A1 ( E 81 ) – ( A1 E 81 – A1 – DN 1 E 81 ) – DN 1 ( E 81 ) – A3 – DN 1 ( E 60 ) – DJ 797 – DN 1 ( E 60, E 79 ) Bors – Artand 42 ( E 60, E 79 ) – 42 ( E 60 ) – 4 ( E 60 ) – 405 ( E 60 ) – M 5 ( E 60, E 75 ) – Nod rutier Centura Budapesta M 5 ( E 60, E 75 ) – ( M 5 E 60, E 75 – M 0 E 60, E 75, E 71 ) – M 0 ( E 60, E 75, E 71 ) = 501 km.

  7. – Nod rutier Centura Sebes A1 ( E 81 ) – ( A1 E 81 – DN 1 E 81 – A1 ) – A1 – DN 66 ( E 79 ) – DN 68 – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DJ 588 – DJ 588A – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – E 70 – Nod rutier Belgrad E 70 – ( E 70 – E 75 – 26 E 763 – E 75 – E 70 ) – E 70 = 365 km.

  8. – Nod rutier Simian DN 56A – ( DN 56A – DN 6 E 70 ) – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DJ 588 – DJ 588A – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – E 70 – Nod rutier Belgrad E 70 – ( E 70 – E 75 – 26 E 763 – E 75 – E 70 ) – E 70 = 339 km.

  9. Cel mai scurt tranzit, pentru relatia :

    – Ungaria – Grecia, Bulgaria, Turcia, tur – retur :

    – 53 Tompa – Kelebija 11 – A1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) = 528 km.

    – M 5 ( E 75 ) Roszke – Horgos A1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) = 529 km.

    – 51 Hercegszanto – Backi Breg 15 – 3 – 15 – A1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) = 535 km.

  10. Cel mai scurt tranzit, pentru relatia :

    – Croatia – Grecia, Bulgaria, Turcia, tur – retur :

    – 119 Ilok – Nestin 119 – 123 – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) = 447 km.

    – 46 Tovarnik – Sid 120 – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) = 448 km.

    – A3 ( E 70 ) Bajakovo – Batrovci E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) = 448 km.

  11. – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – 18 – 12 – 112 – A1 ( E 75 ) – 15 – 3 – 15 Backi Breg – Hercegszanto 51 = 257 km.

  12. Ex. cat ocolesc si costurile de transport pentru tir-urile si autocarele care tranziteaza punctele de trecere cu Ungaria, cand vin sau pleaca spre Europa :

    – Nod rutier Centura Zagreb A3 ( E 70, E 65, E 71 ) – ( A3 E 70, E 65, E 71 – A4 E 65, E 71 ) – A3 ( E 70 ) – A5 ( E 73 ) – 2 ( E 73 ) – 7 ( E 73 ) Dubosevica – Udvar 56 ( E 73 ) – 57 ( E 73 ) – M 6 ( E 73 ) – Nod rutier Centura Budapesta M 6 ( E 73 ) – ( M 6 E 73 – M 0 E 60, E 75, E 71 ) – M 0 ( E 60, E 75, E 71 ) = 500 km.

    – Nod rutier Centura Zagreb A3 ( E 70, E 65, E 71 ) – ( A3 E 70, E 65, E 71 – A4 E 65, E 71 ) – A3 ( E 70 ) – A3 ( E 70, E 73 ) – A3 ( E 70 ) Bajakovo – Batrovci E 70 – E 75 – E 70 – 10 ( E 70 ) Vatin – Stamora Moravita DN 59 ( E 70 ) – DJ 588A – DJ 588 – DN 58B – Nod rutier Resita DN 58B – ( DN 58B – DN 58 ) – DN 58 = 556 km.

  13. – Nod rutier Centura Budapesta M 0 ( E 60, E 75, E 71 ) – ( M 0 E 60, E 75, E 71 – M 5 E 60, E 75 ) – M 5 ( E 60, E 75 ) – M 5 ( E 75 ) Roszke – Horgos A1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 79 ) – A1 ( E 80 ) – A1 ( E 773 ) – A4 – A4 ( E 80 ) – 8 ( E 80 ) Kapitan Andreevo – Kapikule D 100 ( E 80 ) – O-3 ( E 80 ) – Nod rutier Centura Istanbul O-3 ( E 80 ) – ( O-3 E 80 – O-2 E 80 ) – O-2 ( E 80 ) = 1275 km.