Vom merge pe autostrada si pana la Deva, insa trebuie sa mai asteptam. Cat va costa acest tronson de autostrada si unde mai sunt probleme?

TIMIS. Daca deocamdata de la Timisoara la Lugoj se poate ajunge si pe autostrada, in curand timisorenii vor putea sa ajunga mai usor si la Deva. Costul autostrazii este de aproape o jumatate de miliard de euro, iar constructia ar putea fi incheiata in urmatorii doi ani.

Autostrada Lugoj – Deva, respectiv loturile 2, 3 si 4, are preconizata ca data de finalizare trimestrul III al anului 2018, iar valoarea investitiei se ridica la 410 milioane euro, potrivit unui document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE).

Acesta este unul dintre proiectele dedicate transporturilor rutiere care au fost fazate de autoritati pe Programul Operational Infrastructura Mare. Astfel, data inceperii implementarii proiectului este primul trimestru din 2016, iar data estimata de semnare a contractului de finantare este ultimul trimestru al acestui an.

In data de 20 octombrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat ca lucrarile de executie aferente sectiunilor C si D (de la km 88+016 – km 99+500) din lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva au fost suspendate temporar in urma unui control al Inspectoratului de Stat in Constructii, din cauza lipsei Autorizatiei de Construire.

Conform CNADNR, acordul de mediu aferent tronsonului de autostrada Lugoj – Deva a fost revizuit in data de 24 decembrie 2013, fiind emis pentru intreg tronsonul de autostrada.

Lotul 4 al autostrazii a fost impartit in patru sectiuni, iar pentru primele doua, autorizatia de constructie a fost emisa in 15 octombrie 2014. Problemele au aparut pe ultimele doua tronsoane, din cauza unui cimitir neautorizat, a haldei de cenusa si zgura de la Mintia, stabilitatea unui versant si amenajarea unui nod rutier in zona localitatii Soimus.

Citeste mai multe: AICI

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – E 70 – E 75 – 26 ( E 763 ) – 22 ( E 763 ) – 27 – 170 – 28 ( E 761 ) Kotroman – Vardiste M 5 – M 20 Ivanica – Brgat Gornji 223 – Nod rutier Dubrovnik 223 – ( 223 – 8 ) – 8 = 554 km.

  2. – Nod rutier Centura Sebes A1 ( E 81 ) – ( A1 E 81 – DN 1 E 81 – A1 ) – A1 – DN 66 ( E 79 ) – DN 68 – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DJ 588 – DJ 588A – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) = 265 km.

  3. – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – E 70 – E 75 – E 70 Batrovci – Bajakovo A3 ( E 70 ) – A3 ( E 70, E 73 ) – A3 ( E 70 ) – A3 ( E 70, E 71, E 65 ) – A3 ( E 70 ) Bregana – Obrezje A2 ( E 70 ) – A2, A1 ( E 70 ) – A1 ( E 70, E 61 ) – A3 ( E 70, E 61 ) Fernetici – Fernetti E 70 – A4 ( E 70 ) – A57 – A4 ( E 70 ) – A21 ( E 70 ) – A7 ( E 62 ) – A7, A26 – A26 ( E 25 ) – E 80 – A10 ( E 80 ) – A8 ( E 74 ) – A8 ( E 80 ) – A7 ( E 80 ) – A54 ( E 80 ) – N 113 ( E 80 ) – N 572 ( E 80 ) – A54 ( E 80 ) – A9 ( E 80 ) – A9 ( E 80, E 15 ) – A9 ( E 15 ) – AP-7 ( E 15 ) – Nod rutier Centura Girona AP-7 ( E 15 ) – ( AP-7 E 15 – C-66 ) – AP-7 ( E 15 ) = 1975 km.

  4. Cea mai scurta ruta :

    – Nod rutier Centura Budapesta M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) – ( M 0 E 75, E 60, E 71 – M 5 E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) Roszke – Horgos A1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 79 ) – A1 ( E 80 ) – A1 ( E 773 ) – A4 – A4 ( E 80 ) – E 80 Kapitan Andreevo – Kapikule D 100 ( E 80 ) – O-3 ( E 80 ) – Nod rutier Centura Istanbul O-3 ( E 80 ) – ( O-3 E 80 – O-2 E 80 ) – O-2 ( E 80 ) = 1273 km.