TIMISOARA. Sperante slabe! Premierul Dacian Ciolos, aflat intr-o vizita la Timisoara, da asigurari ca stie de necesitatea Centurii de Sud a orasului si explica, intr-o oarecare masura, de ce proiectul nu se regaseste pe lista de investitii in infrastructura a Guvernului Romaniei nici in acest an.
„Nu am discutat, o sa discut cu primarul si cu presedintele Consiliului Judetean. Guvernul a preluat un Masterplan pe Transporturi si resursele bugetare pe investitii, care nu au fost mari pentru ca au fost luate decizii legate de cresterea salariilor. Deci, nu am putut pune mai multi bani si nu am vrut sa deschidem subiectul pe prioritizari in Infrastructura. Am considerat ca e mai intelept sa trecem la treaba si sa aplicam deciziile deja luate. O sa vad in ce pozitie se afla aceasta investitie, e firesc ca Timisoara sa aiba aceasta pretentie, dar bugetul e acelasi, nu a crescut, ci dimpotriva, a scazut din cauza masurilor de care v-am spus. In masura prioritizarii, vom vedea ce vom putea face„, a precizat premierul Dacian Ciolos la Timisoara.
UPDATE: In cursul zilei de vineri, primarul Nicolae Robu l-a insotit pe premierul Dacian Ciolos intr-o vizita fulger prin Timisoara, in zona in care ar trebui construita Centura de Sud, dar si la cele trei licee ale caror cladiri sunt acum in proces de reabilitare: Loga, Calderon si Lenau.
„Am stat de vorba cu domnul Ciolos. E un subiect sensibil, i-am aratat un filmulet, i-am explicat cum stau lucrurile si cat de importanta e Centura pentru Timisoara, voi reveni cu detalii„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro in cursul dupa-amiezii primarul Nicolae Robu inainte de a intra la intalnirea cu liberalii care urmeaza sa valideze candidatii in Timis pentru alegeri, la Sala Filarmonicii.
Prim ministrul Romaniei, Dacian Ciolos, a participat la Timisoara la ceremonia de acordare a titlului de Doctor Honoris Causa al Universitatii de Vest fostului presedinte al Comisiei Europene profesorul Jose Manuel Durao Barroso. Premierul roman are o relatie speciala cu fostul lider european din vremea cand era la Bruxelles comisar pentru Agricultura. Astazi, Barroso a dat asigurari la Timisoara ca ‘Romania, e in maini bune‘, cu un guvern condus de Ciolos.
Pareri
Inca nu v-ati obisnuit ca Timisoara a fost mereu „sarita” sau „uitata” de la investitii si orice ajutor de la „centru”. Cea mai buna solutie ar fi descentralizarea. In Italia, de exemplu, municipalitatea trimite la centru, un anumit procent din impozite, iar din restul se gospodareste, nu se trimite aproape tot, si „Miticia” iti restituie cat cred ei! De aceea nu se doreste descentralizarea: le sare „tita” din gura! Nu mai pot dirija banii, „unde vrea muschii lor”, pe criterii partinice! Pana atunci, rabdare ca tutun nu mai e voie in locuri publice!
Apa trece, pietrele (problemele) raman!
Deci dl Robu nu a discutat problema centurii Timisoara decat cu el isusi uitadu-se in oglinda crezand ca este cu primul ministru
Al 2 lea oras din Romania ca si populatie ,langa granite ….deci chiar sunteti niste incompetenti in loc sa asigurati economia Romaniei….turismul… ca prin Timis trec majoritatea produselor exportate de majoritatea firmelor….!!!!!
„vom vedea ce vom putea face…” raspuns de tehnocrat
Si ce vina are Ciolos ca orasul Timisoara este uitat mereu de la investitii? El a luat exact programul facut de Ponta. Macar este cinstit si spune ca nu are bani. Banii se duc pe salarii la bugetari (la unii nemeritate) si pe pensii ( multe nesimtite, adica date unor nesimtiti in frunte cu parlamentarii).
In educatie si sanatate chiar si acest guvern a alocat mult sub pragul stabilit prin lege (ex: educatie minim 6% din PIB, cercetare, tinta 1% din PIB, in timp ce impreuna educatia, cercetarea si sanatatea abia se apropie de 7% din PIB).
Din moment ce majoritatea bugetarilor „nesimtiti” sunt in sanatate si educatie, se vede clar ca banii NU se duc pe salariile acestor categorii de bugetari.
Cine mai crede în guvern de technocrati ? Cum se explica atunci necesitatea unei centuri in..Caracal sau Tecuci ? ce trafic este pe acolo ?Daca acel Masterplan pe Transporturi a fost facut gresit (pe Linie politica ) cum poti tu Guvern technocrat sa persisti în prostie si sa adopti ( implementezi ) asa o prostie?
Cat este de greu sa intelegeti ca acest guvern este guvern de tranzitie si el trebuie doar sa gestioneze derapajele fostului guvern pana la formarea unui nou guvern format dupa alegerile din toamna. Problema centurii nu a fost o problema pentru Ministerul Transpotului pentru ca in Timisoara nu este o sursa de voturi PSD si nici primarul si parlamentarii USL nu au avut vreo durere.
poate ca va intrebati de ce nu sunt fonduri suficiente pe anul 2016 la Bugetul de Stat?
nu mai putin de 20 de miliare de lei, se duc in acest an pe…dobanzi si transferuri externe prin MFP actiuni generale !
in urmatorii 3 ani inca 25 de miliarde de lei iau calea strainatatii…pe dobanzi si alte transferuri.
dupa M muncii, cu 31 mld lei, bugetul alocat dobanzilor extere este al doilea >
asadar, mai putine imprumuturi externe, inseamna mai putine dobanzi, mai multe investitii..
se aude la MFP ?
Cele mai scurte rute prin Romania, 11, 5 tone / osie :
– Nod rutier Centura Varsovia S 2 ( E 30 ) – ( S 2 E 30 – 7 E 77- S 8 E 67 ) – 7 , S 8 ( E 77, E 67 ) – 7 ( E 77 ) – S 7 ( E 77 ) – 7 ( E 77 ) – 9 ( E 371 ) – 12 ( E 371 ) – 9 ( E 371 ) – 19 ( E 371 ) – 21 ( E 371 ) – 18 ( E 371 ) – 68 ( E 50 ) – 20 ( E 50 ) – 80 ( E 50 ) – D 1 ( E 50 ) – R 4 ( E 50 ) – R 4 ( E 58, E 571 ) – 17 ( E 71 ) – R 4 ( E 71 ) – 3 ( E 71 ) – M 30 ( E 71, E 79 ) – M 3 ( E 79 ) – M 35 ( E 79 ) – 4 ( E 79, E 573 ) – 47 ( E 79 ) – 42 ( E 79, E 60 ) Artand – Bors DN 1 ( E 79, E 60 ) – DJ 797 – DN 79 ( E 671 ) – DN 69 ( E 671 ) – A1 – DJ 691 – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – 14 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 79 ) – Nod rutier Centura Sofia 18 ( E 80, E 79 ) – ( 18 E 80, E 79 – A3 E 79 ) – A3 ( E 79 ) = 1438 km.
– Nod rutier Centura Budapesta M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) – ( M 0 E 75, E 60, E 71 – M 5 E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) – M 43 ( E 68 ) – M 43 Csanadpalota – Nadlac II A1 – DJ 691 – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – 14 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 79 ) – Nod rutier Centura Sofia 18 ( E 80, E 79 ) – ( 18 E 80, E 79 – A3 E 79 ) – A3 ( E 79 ) = 806 km.
– Nod rutier Centura Budapesta M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) – ( M 0 E 75, E 60, E 71 – M 5 E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) – M 43 ( E 68 ) – M 43 Csanadpalota – Nadlac II A1 – DJ 691 – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – 14 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 79 ) – A1 ( E 80 ) – A1 ( E 773 ) – A4 – A4 ( E 80 ) – E 80 Kapitan Andreevo – Kapikule D 100 ( E 80 ) – O-3 ( E 80 ) – Nod rutier Centura Istanbul O-3 ( E 80 ) – ( O-3 E 80 – O-2 E 80 ) – O-2 ( E 80 ) = 1347 km.
– Nod rutier Centura Budapesta M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) – ( M 0 E 75, E 60, E 71 – M 5 E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) – M 43 ( E 68 ) – M 43 Csanadpalota – Nadlac II A1 – DJ 691 – DN 59 ( E 70 ) Stamora Moravita – Vatin 10 ( E 70 ) – 14 – A1 ( E 75 ) Presevo – Tabanovce A1 ( E 75 ) Bogoroditsa – Polikastro A1 ( E 75 ) – Nod rutier Centura Atena A1 ( E 75 ) – ( A1 E 75 – A6 E 94 ) – A6 ( E 94 ) = 1507 km.