14 strazi din Timisoara, care nu au vazut asfalt niciodata, multe chiar in centrul orasului, intra in reabilitare! Care sunt acestea?

TIMISOARA. Veste buna pentru o multime de timisoreni. 14 strazi cu piatra cubica din oras intra in santier pentru modernizare. Acestea vor fi asfaltate. Anuntul a fost facut de primarul Nicolae Robu.

Suntem in masura sa dam drumul licitatiei pentru contractarea firmei pentru modernizarea strazilor din piatra cubica din Timisoara. Sunt 14 strazi, pe anumite tronsoane, care vor intra in proiect: Arges, Ioan Muresan, Beethoven, Mitropolit Vaarlam, str Putna, Remus, Sfanta Rozalia, Sorin Titel, Toplita, Virgil Madgearu, Bela Bartok, Filaret Barbu, Arcidava, si str Romulus. Speram sa mearga repede, ca sa putem face interventiile de rigoare. Nu stim cand putem incepe, pentru ca urmeaza o serie de proceduri. 14,5 milioane lei e valoarea investitiei de la bugetul local. Durata de realizare pentru proiectare e 9 luni pentru toate aceste strazi. Sunt strazi apropiate de centrul orasului, pline de gropi, denivelari. Nu e vorba de o zona monumentala, asa cum e in centrul istoric. Nu se justifica pastrarea carosabilului din piatra cubica, asa ca se va trece la modernizarea acestor strazi unde nu s-a intervenit de ani de zile. Piatra cubica scoasa va fi pastrata si va fi folosita dupa necesitati, in viitor„, explica primarul Nicolae Robu.

Tronsoanele de strazi care vor fi reparate sunt urmatoarele:

– Str. Arges delimitata de str. Mitropolit Varlaam si str. Cluj,
– Str. Dr. Ioan Muresan pe sectorul cuprins intre str. Salcamilor si str. Drubeta,
– Str. Ludwig von Beethoven pe sectorul cuprins intre blv. C.D. Loga si blv. Mihai Eminescu,
– Str. Mitropolit Varlaam tronson cuprins intre str. Aurel Candea si str. 1 Decembrie,
– Str. Putna delimitata de str. Ion Vidu si str. Mitropolit Varlaam,
– str. Remus delimitata de str. Brasov si str. Romulus,
– str. Sfanta Rozalia tronson cuprins intre str. Remus si blv. Mihai Viteazul,
– str. Sorin Titel delimitata de blv. Victor Babes si str. Protopop Ghe. Dragomir,
– str. Toplita delimitata de Cal. Circumvalatiunii si str. Fagaras,
– str. Virgil Madgearu cuprins intre blv. Mihai Viteazul si str. Filaret Barbu,
– str. Bela Bartok tronson cuprins intre blv. Victor Babes si str. Arges,
– str. Filaret Barbu delimitata de str. Sfanta Rozalia si str. Brasov,
– str. Arcidava pe sectorul cuprins in jurul Parcului Arcidava pana in strazile Mures si Ulpia
Traiana,
– str. Romulus tronson cuprins intre str. Ghe. Doja si str. Sfanta Rozalia.

Banii pentru aceste lucrari au fost aprobati inca din toamna, dupa cum opiniatimisoarei.ro va informa in septembrie 2015.

CITESTE SI: Este oficial! Se scoate piatra cubica din Piata Maria si din zona Balcescu, in Timisoara! La ce lucrare uriasa va ajunge?

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Sper, ca in opozitie cu „bunele practici”, reabiltarea sa fie facuta intr-o astfel de esalonare – pe segmente – astfel incat zona sa ramana parcabila si circulabila, cel putin pe portiuni.
    Daca zona intra in reabilitare „globala” nu se poate ridica din umeri si raspunde cu fraza „sa parcheze unde stiu/pot/… . Se poate asigura o logistica a reabilitarii, bazat pe rationamente corecte.
    De asemeni ptr. perioada reabilitarii sa fie „excluse” din parcarea in zona, autovehiculele care nu au proprietarii cu domiciliul in zona. De fapt, in unele tari, (nu trebuie mers foarte departe), acolo unde exista parcari amenajate (normale, supra-, sub-terane), in zonele cu locuinte prioritate de parcare au cei din zona (de traba asta Timisoara este insa inca foarte departe).

  2. Zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor
    asfaltic. Zonele din care fac parte străzile menţionate în programul de decopertare fac parte din
    zonele de protecţie sau chiar parte integrantă a zonelor monument cartierul Elisabetin. A
    decoperta străzile în cauză și a le lipsi de imaginea deja încetăţenită a pavajului din piatră cubică
    reprezintă știrbirea identității istorice a zonei si implicit a orașului.
    – Din punct de vedere al costurilor , pavajul din piatra cubica este mult mai eficient, el
    având o durata de viaţa de câteva sute de ani, cu întreţinere minimala, fata de 4-5 ani in cazul
    covorului asfaltic. In cazul strazilor de fata, piatra cubica a fost pusa in perioada interbelica,
    avand o vechime de aproape 90 de ani. Starea proasta locala se datoreaza lipsei ingrijirii
    curente si se poate remedia relativ usor prin reasezarea pietrei cubice si a bordurilor unde este
    cazul. Va atragem atentia ca strazi pavate cu piatra cubica din perioada romana sunt inca in
    folosinta curenta in Italia deci criteriul vechimii nu se aplica in acest caz.
    – Din punct de vedere al traficului, asfaltarea acestor străzi va duce la creșterea
    volumului si a vitezei traficului pe aceste strazi care sunt majoritar rezidentiale, ceea ce va
    duce la creșterea poluării in zona si la scăderea calității vieții pentru locuitorii acestor străzi.
    Piatra cubica impune o viteza de rulare redusa pentru autovehicule, ceea ce da un plus de
    siguranta traficului auto si pietonal.
    – Referitor la scurgerea apelor pluviale , datorita rosturilor existente intre pietre aceasta
    se dreneaza in mod natural in sol, fara a incarca suplimentar sistemul de canalizare.
    – Din punct de vedere urban, este vorba de doua ansamble coerente de strazi
    pietruitedin cartierul interbelic Elisabetin ( unul format din strazile Arges, Putna, B.Bartok ,
    Varlaam si Sorin Titel si unul format din strazile V.Madgearu, Remus, Romulus, Filaret Barbu, Sf.
    Rozalia) si inca patru strazi izolate din alte zone ale orasului: Toplita, Beethoven, Dr. Muresan si
    Arcidava.
    – costul mare prevazut de studiul de fezabilitate, de cca. 3.3 milioane euro pentru a
    reabilita prin asfaltare un numar de 14 strazi care s-ar putea reablilita mult mai ieftin prin
    reapavarea cu piatra cubica existenta.

  3. Subscriu la postarea lui john doe. Nicaieri in lumea civilizata nu se asfalteaza zonele istorice

  4. Prea multe adevaruri!

  5. Nu stiu prea multe despre dv. dar sper ca puteti face cunoscute si alte strazi din Timisoara care nu numai ca nu au vazut asfaltul,dar au fost exploatate la maxim atunci cand un cartier nou din Ciarda Rosie(MAGNOLIEI) a fost modernizat.Este vorba despre stada GRIGORE ANTIPA care exista pe harta Timisoarei de peste 50 de ani,cu constructii vechi si constructii noi,Petuniei care este o stada noua ATENTIE asfaltata cca 80% si abandonata.De remarcat ca o parte din strazile modernizate la vremea aprobarii investitiei nu aveau case construite.Domnul Primar Robu in campania electorala a promois ca va asfalta strazile Grigore Antipa, Petuniei si Toporasilor.Evident ca nu le-a asfaltat dar nici macar nu sunt in program actual de asfaltare,probabil asteptand urmatoarea campanie cand o sa ne spuna ce ganduri bune au pentru noi.
    In final as avea o itrebare pt. di. Robu:daca are Timisoara bani pentru drumul pe patru benzi Timisoara Dumbravita Giarmata pana la itersectia cu A1 se supara daca ne rugam frumos de primarii din Dumbravita si Gearmata sa faca o cheta sa ne asfalteze si noua stazile?
    Asteptam cu interes urmatoarele alegeri locale.