TIMISOARA. Puzderia de semafoare instalate in Timisoara da mari batai de cap soferilor care se tem teribil de ziua de 1 noiembrie cand toate vor fi functionale. Majoritatea sunt convinsi ca, daca acum blocajele sunt la ordinea zilei, in clipa in care toate vor fi aprinse, lucrurile o vor lua razna. Politistii de la Rutiera isi pun insa nadejdea in specialistii primarului Nicolae Robu si spera ca de luna viitoare traficul va fi mai fluent in oras. O spune chiar seful Serviciului Rutier Timis, cms sef Petru Rumega, intr-un interviu video acordat opiniatimisoarei.ro.
„Semafoarele montate in ultimul timp in oras sunt parte a unui proiect european, care inca nu e finalizat. Eu zic ca ar trebui sa-i acordam incredere si sa avem credinta faptului ca la final se va asigura fluenta traficului in Timisoara. Atat cat o permit si valorile de trafic. Sunt intr-adevar multe semafoare, dar eu nu pot sa spun ca e vorba despre o semaforizare excesiva. La momentul in care sistemul va fi complet functional, specialistii apreciza ca traficul va fi cu pana la 25% mai fluent ca in prezent„, afirma pentru opiniatimisoarei.ro seful Politiei Rutiere Timis.
Intrebat daca Politia Rutiera va interveni in cazul in care semaforizarea se va dovedi un fiasco, Petru Rumega spune ca se vor lua masuri… in timp.
„Chiar dupa ce va fi functional acest sistem, va asigur ca vom analiza in timp si oportunitatea si utilitatea semafoarelor care ridica probleme, impreuna cu specialistii firmei care le monteaza si cu reprezentantii primariei„, sustine seful Serviciului Rutier Timis.
Ce crede cms sef Petru Rumega ca se va intampla efectiv din 1 noiembrie in Timisoara?
„De la 1 noiembrie eu sper in primul rand ca se va circula mai sigur! Pe noi asta ne intereseaza in primul rand – reducerea numarului de accidente rutiere. In privinta fluentei traficului, sper ca acei specialisti, pe care nu pot sa-i combat, sa aibe dreptate si sa se apropie de fluidizarea traficului cu 25%„, afirma seful rutieristilor.
Soferii care incalca regulile de circulatie in Timisoara nu pot fi sanctionati in baza imaginilor de pe camerele de supraveghere ale primariei, din sistemul Big Brother.
„In momentul in care administratorul drumului ne va pune la dispozitie certificarea de model si verificarea metrologica a celor 12 dispozitive de detectie a trecerii pe rosu si a celor 7 radare fixe montate in oras, vom incepe sa le folosim, adica sa dam sanctiuni contraventinale si sa supendam permise. Totusi, trebuie sa semnam un protocol de lucru cu administratorul drumului public pentru a stabili exact procedura de lucru„, explica Petru Rumega.
Seful politistilor de la Rutiera din Timis recunoaste ca, in trafic, agentii mai degraba amendeaza, decat sa previna.
„Indisciplina soferilor in trafic cere atitudine din partea Politiei Rutiere. De aceea, noi ne axam mai mult pe sanctionare, decat pe prevenire. In Timis, din totalul sanctiunilor intre 10 si 20% sunt avertismente„, spune seful Politiei Rutiere.
Acesta precizeaza insa ca sanctionarea drastica a indisciplinei in circulatie i-a facut mai atenti pe conducatorii auto in Timis.
„In primele 9 luni ale anului, avem o scadere cu 15% a numarului de accidente grave si cu 40% a numarului de persoane decedate in accidente rutiere„, mai spune Petru Rumega.
Despre toate acestea, dar si despre multe alte subiecte interesante, aflati mai multe din interviul VIDEO de mai jos pe care seful Serviciului Rutier Timis, cms Petru Rumega, l-a acordat jurnalistului opiniatimisoarei.ro Ciprian Voin!
Pareri
Iti si trebuie un IQ de savant ca sa observi ca in Timisoara sunt prea multe semafoare si travversezi orasul intr-o ora…. E drep ca si Rumega asta, ca orice sef de Politie, este pus acolo politic… Cum sa zica de rau de Robu, seful PNL, care a pus semafoare din 50 in 50 de metri. Mai ales inainte de alegeri… Penibil…
Pai si dl Rumega e doar prost, nu e excesiv de prost.
Lingău , nu excesiv de lingău .
Mi-e sila de oameni dintr-ăștia .
Dragi mei nu vad de ce seful politiei si-ar face probleme pt semafoarele excesive, el da drumul la girofar si gata stresul ,fraeri de noi care platim impozete si taxe sa stea in coloana ca nu e bai , plecam la munca de vineri seara sa ajungem la timp luni dimineata:) Romania
semafoarele din sensul giratoriu de pe strada Vacarescu sunt absolut inutile…motiv de nervi multi
Eu l-as intreba pe acest domn de ce politistii din subordinea sa sunt pe teren in oras numai la evenimente, gen consursuri sportive, si insotind radarul. Cand ati vazut ultima oara un politist de rutiera sa dirijeze traficul? Este dezastru in traficul timisorean cu si fara semafoare in mai multe zone din oras zi de zi si nu este nici un politist pentru dirijarea traficului. Nu este asta o obligatie primordiala a acestui serviciu?
CMS-ule frate voi faceti experimente pe banii si pe nervii nostri si impreuna cu mult iubitul primar, care refuza sa invete ca lucrarile care afecteaza traficul trebuie facute pe rand, nu toate odata, reusiti sa faceti ca in Timisoara sa se circule din ce ince mai prost.
Atat timp cat tendinta generala din partea primariei nu este transportul in comun, orasul ramane sufocat de numarul imens de masini. Pacat ca ne credem mai destepti decat Occidentul, desi nu avem dovezi in sensul asta.
Astazi 10 octombrie am asteptat 30 de minute in statia de tramvai de la sinaia, asteptand sa vina un tramvai 1 sau 2, ca sa ajung la spitalul de la padurea verde. Am fost in statie la ora 8:20 si am stat pana la 8:50, timp in care a trecut un singur tramvai 8. Pana la urma m-am intors acasa, ca tot nu venea nimic, iar la spital nu mai puteam ajunge la o ora acceptabila. Este posibil asa ceva???? Asta ca sa nu mai spun ca fac pana acolo 45-50 de minute, stand la 100 de semafoare sau in spatele masinilor care se intersecteaza cu linile de tramvai de pe podul din centru si pana in piata 700, apoi in piata traian, piata badea cartan (in cazul tramvaiului 2) sau la casa de pensii (in cazul tramvaiului 1). O calatorie de 25-30 de minute s-a transformat in 50 de minute! Stai in statiile de tramvai ca un prost. Apoi stai in tramvai, in mizeriile acelea de travaie din Timisoara pana iti creste barba. E o bataie de joc.
Pai daca e sa ne aducem aminte cum era inainte de invazia semafoarelor, se circula cam cu vreo 30% mai bine decat in prezent.
Interesanta teoria asta:
„La momentul in care sistemul va fi complet functional, specialistii apreciza ca traficul va fi cu pana la 25% mai fluent ca in prezent” – Adica practic au cheltuit o gramada de bani, ca sa te obisnuiasca cu un trafic greu, cel prezent, iar dupa implementare va fi cu aprox 25% mai fluent… altfel spus: ca inainte de invazia semafoarelor.
nu sunt multe, sunt doar in exces….10 la km; i-as sugera dlui Rumega sa porneasca de la sensul giratoriu de pe Resitei si sa merga doar pana in Maria…atat( si daca nu isi iasa din pepeni…sa numere semafoarele…si sa ne spuna ca nu sunt prea multe)
Domul Rumega stie ca de la pod la Calea Sagului pana in centru la Catedrala in statia autobuzului 33 sunt 17 semafoare?
Inainte de semaforizare, aceasta distanta, cu masina, era parcursa in 7-8 minute. Acum?… Daca stai doar 45 secunde la fiecare semafor si tot faci 13 minute dar cu siguranta nu se stationeaza doar 45 secune.
Stimate domnule cms sef Petru Rumega sef al Serviciului Rutier Timis,
Va rog foarte mult, faceti ordine in capul celor care se ocupa de „semnalizari/indicatoare, semaforizari, marcaje … ; fie nu stiu, fie nu vor, fie ca … (?).
In unele locuri sunt ignorate cele mai elementare reguli ale circulatiei rutiere.
Este suficient sa circuli 2 ore – chiar timisoarean fiind – sa le constati.
Uneori nu poti sa nu gresesti (vezi de exemplu lipsa marcajelor longitudinale si a indicatoarelor de preselectie/montarea incorecta). Daca cumva ai norocul sa vina cineva din vest (nu romanas), apoi, „iti face capul mare”.
Va multumesc pentru intelegere,
Cu stima, un sofer cu state vechi
Cred ca intr-o tara civilizata politia rutiera ar trebui sa participe la sincronizarea fluidizarii. Asa zisii specialisti din primarie au facut „varza” si vechile semaforizari – vezi Rebreanu. Sa fie clar la toata lumea, nu se poate implementa un sistem computerizat bazat pe senzori, camere, retelistica eficienta si mai ales softuri adecvate. Nici NASA nu poate implementa asa ceva.