TIMISOARA. Santierul de la Pasajul Jiul a intrat intr-o noua etapa, aceea a lucrarilor de anvergura, astfel ca pentru o parte din ele va fi necesara chiar oprirea circulatiei trenurilor. Aceasta operatiune nu e insa iminenta si oricum va dura cel mult doua zile.
Deocamdata, se lucreaza la realizarea unei fundatii aparte ce trebuie construita in vederea largirii pasajului pe sub calea ferata.
„Se sapa la 4 metri adancime in dreapta, cum se sta cu fata spre Incuboxx, unde se va realiza trecerea, pentru a se face o fundatie, un radier, care va avea 24 de metri lungime. Pe acest radier o sa se construiasca o caseta ca un ‘U’ rasturnat, care va fi impinsa apoi cu ajutorul unui utilaj care i se ataseaza, si care va disloca pamant de sub calea ferata. Va fi impinsa pana in pozitia in care va ramane sub linii. Asta inseamna ca perturbarea pe calea ferata va fi una de scurta durata. Se incearca intreruperea pe calea ferata doar 48 de ore. Dislocarea nu se poate face din avans cu presiune foarte mare. Se apreciaza ca se va ajunge la mutarea acelei casete pana in pozitia finala in acest interval de cel mult 48 de ore„, declara recent primarul Nicolae Robu
La strada Jiul se toarna fundatia pentru banda largita din partea stanga in sensul catre canalul Bega.
„In cel mult o luna, daca vremea va fi buna, va putea fi realizata aceasta extindere complet. Cel mai probabil la strada Jiul se va da drumul in primavara. Pe langa carosabil, acolo e si organizarea de santier”, a declarat nu demult Nicolae Robu.
Va reamintim, Pasajul Jiul va fi largit la cinci benzi de circulatie, in timp ce strada Jiul va fi largita la patru benzi. In zona pasajului vor fi amenajate trotuare si pe o parte si pe cealalta, si vor fi construite si piste pentru biciclisti. Durata de realizare a proiectului este de 14 luni, iar suma alocata pentru asta este de aproape 18 milioane de lei.
Sursa video: Youtube.com/Zyraxes1
Pareri
după cum se vede…se lucrează în dorul lelii …
BINE CA SE CIRCULA PE SUB PASAJ.
Foarte multi priceputi la lucrat! Mi se pare ca sa actionat promt pana acuma! Succes pe mai departe! Sa fie o lucrare trainica.
Dl. inginer; sa sti ca mai sunt si alti ingineri in Timisoara.
Oricum tot nu am inteles dece „noua gaura” nu s-a facut pe partea cealalta (stanga, vedere dinspre Republicii); probleme de „gara” ??? Nu prea, dar oricum cei de la Iasi (adica proiectantii) au stiut (poate/probabil) dece (uitati-va la poza principala)!
Poate ne explicati dv. dl. inginer, am fi recunoscatori.
Asteptam!
PS. INCUX-erii vor iesi, probabil, cu masinile prin spate.
INCUBOXX-erii …
BUNA INTREBARE (alta inginera) CATRE INGINER! CHIAR CA AR MERITA UN RASPUNS! POATE TOTUSI!
Daca va uitati bine pe partea stanga ( cu privirea spre INCUBOXX), veti constata ca este o casa. Din cate stiu eu, CFR de cat de bine le-a mers a vandut toate aceste case, care se numeau pe vremuri CANTOANE. Prin urmare, este proprietate privata si nu se poate intra cu „forta”.