Vom avea un NOU POD peste Bega, la Timisoara, cu o infatisare unica! Vienezii au facut planul. Cand incepe constructia?

TIMISOARA. Planul noului pod ce va fi construit peste Bega, la Timisoara, a fost finalizat de firma vieneza cu filiala in Bucuresti si toate neajunsurile constatate in luna iunie au fost puse la punct.

CITESTE SI: Schimbarea la fata a uneia dintre cele mai aglomerate intersectii din Timisoara

Urmeaza proiectarea finala, iar Primaria va trebui sa identifice finantarea si sa inceapa procedurile de atribuire a lucrarii pentru noul pod care va fi auto si pietonal deopotriva.

schita-pod-jiul

Potrivit planului intocmit pentru viitorul Pod Jiul (foto cu schita de mai sus) acesta va avea 4 benzi de circulatie si trotuare, care trebuiau sa aiba trei metri si pe o parte si pe cealalta, iar in prima instanta, societatea Vienna Consulting Engineers, firma care se ocupa de proiectare, a facut trotuarele de numai 1,5 metri latime. Lucru ce n-a fost pe placul Primariei Timisoara. Asa ca, s-a procedat la modificarea latimii acestora.

Podul urmeaza sa fie o prelungire a lucrarilor care sunt acum in desfasurare, la pasajul de cale ferata Jiul si strada Jiul, si sa faca legatura cu Splaiul Tudor Vladimirescu, peste canalul Bega, trecand pe langa halele Pasmatex si Paltim.

strada-jiul

Nu am apucat sa o vad. Sper sa se fi tinut seama de toate observatiile anterioare si sa dam drumul la licitatie. Daca s-a tinut seama de toate ideile care au fost inventariate si transmise proiectantului atunci vom face pasul urmator si m-as bucura foarte mult sa se intample asta. Cam pe-acum era termenul, de altfel, si sper sa fi facut tot ce trebuia facut. 100% in 2017 vom incepe constructia. Strada Jiul se va termina si pasajul, si vom da drumul si la constructia podului si in 2018 o sa arate minunat zona aceea”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Nicolae Robu.

‘Vreau sa il recunosti din prima, sa stii ca e Podul Jiul din Timisoara!’

Odata batute in cuie detaliile de ordin tehnic, proiectantii vor cauta sa-i dea si o forma artistica aparte, prin care sa-l personalizeze. Primarul isi doreste ca podul sa aiba o infatisare unica. Sa-l recunosti din prima din fotografii.

„Nu am vazut inca latura artistica. Eu le-am cerut proiectantilor sa nu neglijeze faptul ca un pod, dincolo de functionalitatile sale, are si o valoare de simbol, leaga niste entitati intre ele, si poate reprezenta si trebuie sa reprezinte si bijuterii arhitecturale pentru un oras. Trebuie sa fie podul Timisoarei, un pod pe care daca il vezi sa iti dai seama ca e podul Jiul din Timisoara, asa cum, daca te uiti la fatada Operei din Timisoara, nu ai dubii ce reprezinta, e limpede pentru oricine ca e fatada Operei din Timisoara. Trebuie sa aiba o personalitate proprie„, a mai spus pentru opiniatimisoarei.ro, primarul Nicolae Robu.

Firma care a castigat licitatia de intocmire a proiectului pentru podul Jiul este Vienna Consulting Engineers SRL, care are o sucursala si in Bucuresti. Valoarea contractului este de circa 90.000 de lei, fara TVA.

CITESTE SI: Ziua in care Europa a aflat ca LUMINA vine de la Timisoara! FOTO! 

Podul Jiul face parte din planul primariei Timisoara de fluidizare a circulatiei in oras. El ar face legatura intre strada Jiul si Splaiul Tudor Vladimirescu, iar in acest fel soferii ar putea ajunge in zona Maria fara a mai ocoli prin zona centrala sau prin zona Garii de Nord. Pana la constructia propriu-zisa a podului, insa, va mai curge insa multa apa pe Bega.

La inceputul lunii noiembrie, consilierul local Stefan Sandu a postat pe o retea de socializare o fotografie cu un alt pod ce ar putea fi construit in viitor pe Bega pentru a ajuta la descongestionarea traficului.

pod-modern-plopi-ghiroda

Numarul de autovehicule care circula pe strazile orasului este tot mai mare si nu se intrevede o modificare a tendintei in urmatorii ani. Deschiderea unor noi trasee rutiere este deja una dintre prioritatile administratiei actuale. Aceasta presupune si constructia de urgenta a noi poduri peste Bega, mai ales in zonele marginase. Podul ce va fi ridicat intre Plopi si Ghiroda, parte a inelului IV va contribui cu siguranta la descongestionarea traficului din zona de sud-est a orasului„, se arata in descrierea facuta de consilierul Stefan Sandu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. va fi gata o data cu metroul…maimutzoi de primar…

  2. Maimutoi de postaci

  3. Maimutzoilor!

  4. Banane pentru toti maimutoii !

  5. la ce va folosi ca are 4 benzi si da intr-o strada cu sens unic, adica mergi doar la stanga pana la celalalt pod. pod ar trebui undeva dupa silozuri sa eviti Resitei si Sagului. asta e doar frumos, nu si folositor

    • la aia ma gandeam si eu sa face ceva la solventu nu podu asta care nu ajuta cu nimic la descongenarea traficului

  6. eu zic sa reprezinte plecare spre mai bine oltenilor, si anume spre Banat, ca tot il cheama Jiul si trece peste Bega…Eventual sa aiba ceva si din Brancusi…daca se poate…fara ironie !

    • in ultimii ani se observa cu ochiul liber cati oltenasi de GJ+ MH+DJ+OT au sosit pe plaiurile banatene după nr de înmatriculare şi nu numai fiind neviue de forta de munca tânără…!
      dacă noi nu ne înţelegem că suntem români…doriţi să vină IMIGRANTI din siria etc.?
      toate cele bune !

      • corectare> fiind NEVOIE de muncitori şi ingineri, ec. în economia timişană! o mare parte din ei provin din licenţiaţii facultăţilor din Timişoara!

  7. O investitie nu spun inutila ci spun ca este o investitie care isi avea locul in capatul bulevardului Dimbovita care sa faca legatura cu Bogdanestilo, acest pod ar fi facut investitia de la pasajul Jiul inutila si ar fi mutat traficul din fata garii

  8. Gargara electorala.

  9. Plansa cu incadrarea in zona scoate in evidenta ciudatenia de-avea un pod pe patru benzi, care inspre Spl. T. Vladimirescu se descarca intr-o strada cu sens unic. Te ia cu dureri de cap…

  10. Se poate să se numească altfel decât „Jiul”? Nu avem nevoie de un nume de râu care străbate o cu totul altă zonă a țării

  11. Locul e nepotrivit mai mare nevoie e la Solventul.

  12. Artificii aruncate odata la 4 ani .
    Robul cretinismului este primar doar pt zona centrala(deosebita de altfel!) , daca ar da o geana 180 km N , mai exact in Oradea , si-ar da seama ca e in eroare.
    E la mintea unui copil de 7 ani , ca era nevoie de realizarea a 2 poduri peste Bega langa Solventul si in zona Ghirodei , inca ieri nu de maine .
    Ne lamentam ca nu primim bani de la mitici , in timp ce alte administratii locale au facut un mare salt in viitor prin proiecte finantate pe foduri Europene.
    Asa ca mr. Robu sa renunte la rutina somnului de frumusete si sa-si arunce neuronii in lupta pt dezvoltarea infrastructurii!

  13. asta are afinitati pt poduri si pasaje,deh fiecare cu pasarica lui dar ROBU are un stol de pasarele.APROPO minibusurile electrice?!investitie pe minus la buget ,VAPORETO?! tot pe minus:ba da pe robu asta nu il intreaba nimeni CIT E CEASU?

  14. Mă gândesc dacă nu cumva ar fi mai util un pod ce trece bega de pe str căpitan damsescu si spre solventul calea bogdanestilor si să fie botezat podul Viena ! Ce trebuie Jiul?!

  15. Proiectul prezentat, cu mare tam-tam, vestește un pod cu totul inutil în zona aceea. Nu acolo ar trebui construit un pod nou în Timișoara. S-au făcut deja comentarii pe tema asta, dar mie mi se pare că totul se aliniază poftei acestui primar-măscărici de a spulbera banii orașului pe tot felul de inițiative aberante și costisitoare, care vor secătui, până la urmă, fiunanțele orașului. Veți vedea unde va ajunge Timișoara sub ocârmuirea acestui primar reales de numai 15% dintre alegătorii din oraș, ceilalți preferând să rămână acasă (în loc să voteze împotriva lui și să nu-l mai avem acum la Primărie). Podul acesta se va adăuga proiectelor inutile și costisitoare susținute de același Robu. Ultimul este Semaforiada care a dat peste cap circulația din oraș și a costat 10 milioane de euro, bani adunați de frma Swarco, efectele pădurii de semafoare plantate peste tot fiind deja cunoscute.

  16. Mai stie cineva ceva despre cele X(?) parcari supraterane, subterane care se termina pana in 2020??
    Poate ne scrie cineva ceva.

  17. Va fi gata cam pe la….niciodata.

  18. Mai bine se face centura completa a orasului.