TIMISOARA. CFR are un proiect fabulos pentru Timisoara. Pe linia ferata care traverseaza orasul trenurile de calatori vor circula cu 160 de kilometri pe ora, iar cele de marfa cu 120 de kilometri pe ora.
Pentru ca acest lucru sa se poata intampla, dupa ce linia ferata va fi reabilitata, vor disparea actualele treceri la nivel peste sinele de tren. In locul acestora vor fi construite patru pasaje, dintre care unul spectaculos. Vorbim de un sens giratoriu suspendat la zece metri inaltime.
„Va fi construit un pasaj superior la doua benzi pe sens pe Torontalului, spre Cenad. Al doilea pasaj va fi construit in zona serelor, spre Ronat. Acesta va avea doua benzi pe sens. Al treilea pasaj va fi construit in zona Baader. Aici in discutiile cu primaria au fost doua solutii: sa facem un pasaj subteran sau unul superior. Prima varianta nu este fezabila, astfel ca cea de-a doua este mult mai convenabila. Aici se va face conexiunea la strazile Baader – Demetriade – Divizia 9 Cavalerie. Pasajul, care va avea doua benzi pe sens, va fi destul de lung, pana la sensul de la Dedeman. Aceasta este o propunere. Cel de-al patrulea pasaj superior se va realiza in zona Continental si va avea 450 metri lungime„, a declarat Dragos Titea, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Pentru intreg proiectul se realizeaza, in prezent, un studiu de fezabilitate, care va fi finalizat in data de 8 iunie si face referire la modernizarea caii ferate pe ruta Caransebes – Timisoara- Arad.
Primarul Timisoarei, Nicolae Robu, anunta inca de la inceputul acestei luni ca CFR va construi un sens giratoriu suspendat la zece metri inaltime in zona strazii Baader.
Pareri
Astora le-a luat 2 ani sa faca un rahat de strada la 4 benzi la iesirea din TM spre Giroc si viseaza sensuri giratorii suspendate. La inceput ma intrebam ce fumeaza, acum incep sa ma intreb ce au luat aia care i-au votat . Pe bune, votul nu e obligatoriu in Romania. Daca nu ai cu cine vota, stai acasa! Decat sa aduci asemenea exemplare la conducere…
Bobby , gand la gand cu bucurie , Timisoara se dezvolta in ” forta”
strada din sensul giratoriu de la dedeman pana in „viitorul” sens giratoriu trece peste o cladire de birouri recent renovata. o investitie privata considerabila … cine crede ca acea caldire va fi demolata pentru a face loc unei strazi?
Din categoria „vise ero(t)ice”.
CFR-ul nu are bani sa reabiliteze liniile ferate existente, pe unde se circula cu rapidul pana la si in jurul Bucurestilor si atunci se baga bani in Timisoara. Pentru ce?
Oameni buni, nu vă luați după parascoveniile din capul lui Robu. Individul vede tot felul de lucruri prin alte părți ale lumii și, neavând absolut nicio idee proprie, se grăbește să transplanteze și aici asemenea idei, fără a fi preocupat deloc dacă ele se pot adapta sau nu aici, dacă sunt fonduri penstru astfel de extravaganțe. Pentru că, până la urmă, giratoriile suspendate sunt niște elucubrații când tu nu ești în stare să repari trotuarele din oraș și fațadele clădirilor istorice, lucruri mult mai la îndemână și mai acute. Vorbăria goală nu costă nimic și Robu lansează periodic câte o aberație „constructivă”, cum ar fi giratoriul suspedat, trenul suspendat (ca la New York), metroul (ca prin toate marile orașe), pentru a ascunde starea absolut jalnică în care se află Timișoara.
Povesti pe care nu le mai crede nimeni,
In Romania, nu sunt in stare sa creasca viteza comerciala a trenurilor, ajunsa la o medie de 40 km/h, in infrastructura nu s a facut absolut nimic in afara de a se fura, asa ca, cine sa va creada minciunile ?!