TIMISOARA. Parcul auto al RATT este pe cale sa se imbogateasca. Deocamdata nu sunt puse la punct toate detaliile, insa regia de transport a Timisoarei va primi autobuze noi, si va trebui sa gaseasca si noi trasee pe care acestea sa fie puse in functiune.
CITESTE SI: Barbatul care si-a ucis cu sange rece fosta iubita, in Timis a fost prins de politisti
Este vorba de 20 de mijloace de transport pe care Primaria vrea sa le achizitioneze. Primarul Nicolae Robu a tinut sa precizeze si despre ce tip de autobuze este vorba.
„I-am cerut directorului Goia, sa initieze demersuri pentru a cumpara inca 20 de autobuze. Nu
minibuze, ci autobuze normale, nu articulate, ci de dimensiuni standard, ca sa imbunatatim parcul de mijloace auto, si in felul acesta sa punem la punct mai bine transportul in comun din oras„, a precizat Nicolae Robu.
CITESTE SI: Timisorenii nu vor avea parcare mai ieftina
Edilul spune ca banii ar putea veni din bugetul local, insa nu exclude si alte variante prin care sa fie platite.
„Vor fi luate cu bani de la bugetul local, probabil pe leasing. Vom analiza care e formula cea mai buna. Nu cred ca va fi cazul sa luam credit. Daca mergem pe un leasing, categoric nu va fi cazul sa luam un credit bancar pentru asta, dar oricum noi stam foarte bine la rata de indatorare, suntem sub 10% si putem sa luam chiar bani multi imprumut„, a declarat primarul Nicolae Robu.
CITESTE SI: O noua statie de ambulanta in Timisoara. Unde va fi construita?
Achizitionarea noilor autobuze nu a fost insa singura cerere a edilului catre conducerea RATT.
„Eu am cerut sa se faca si un studiu pentru a stabili si noi trasee e transport in comun. Nu inseamna ca traseele reprezinta optimul in ceea ce priveste transportul in comun. Le vom pune in uz echilibrat, pentru ca toti cetatenii orasului merita un alt tratament. Avem pretentii ca suntem o tara civilizata, ca suntem un oras supercivilizat si trebuie s-o si dovedim„, a spus Nicolae Robu.
Sectia de pentru acest tip de mijloace de transport a RATT dispune de un parc inventar de 85 autobuze de marime standard si de alte 30 articulate.
Pareri
Cea mai proasta alegere. Cumpărați autobuze articulate !
115 autobuze avem, din care cate sunt folosite pt a circula?? veti ramane surprinsi
In tramvaie in autobuze si troleibuze fara aer conditionat este inuman a se circula , in plus cersetorii iti fac calatoria imposibila .
e lipsa de soferi!!! degeaba cumparati autobuze
Este nevoie de autobuze de capacitate mare și care să aibă climatizare, pentru că cele standard sunt neîncăpătoare la numărul de pasageri de pe traseu. Dar Robu, necirculând cu autobuzul sau tramvaiul n-a băgat de seamă acest lucru. Bine măcar că nu cumpără iar microbuze. Oricum ai lua=o însă, această alegere „standard” e una proastă. Iar despre anul când acesta vor apărea în Timișoara nici nu se vorbește, semn că termenul este la sfântul Așteaptă. Până atunci i se termină Robului mandatul și n-o să se mai poată bătea în piept cu ele și să oprească circulația în centru la „inaugurare”.
1. Daca este lipsa de „soferi” sa „iasa la interval” personalul de „conducere”.
2. Masura este una de aplaudat. Sa nu fie insa una de tipul „se schimba paturile, dar c… raman”
Ideile domnului Robu sunt otrava pentru Timisoara. Ce se mai aude despre autobuzele electrice, cumparate din banii nostrii si care zac in curtea RATT? Chiar nu s-a gandit nimeni ca aceste autobuze trebuie sa fie inmatriculate? Cine a intocmit caietul de sarcini, cine l-a aprobat? Cui i s-a imputat paguba? Desigur, avem nevoie de un transport in comun eficient si decent in Timisoara, dar nu mai am incredere in „solutiile Robu”. Palmieri, papagali, autobuze electrice, vaporase urate si nefunctionale, semafoare cu nemiluita care impiedica un trafic fluent, trasee subterane pentru cablurile hidoase, tot atatea esecuri si bani care puteau fi alocati unor proiecte de care Timisoara avea nevoie.
Un transport in comun bine organizat ar fi o componenta care ar mai descongestiona circulatia infernala din Timisoara, dar cine sa se gandeasca la asta? Primarul are treburi mai importante-promovarea imaginii proprii.