Ai ramas zile in sir fara curent la Timisoara sau in judet si ai facut plangere impotriva ENEL? De ce Protectia Consumatorului nu-i poate face nimic companiei de electricitate

TIMISOARA. Dupa furtuna violenta din 17 septembrie, mii de locuitori din Timisoara si din judet au ramas zile in sir fara curent electric. Multi au depus langeri impotriva ENEL, insa compania e greu de tras la raspundere.

Dan Pervescu, purtator de cuvant al Comisariatului Regional Pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Vest Timis, invitat in INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook din Timisoara, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro, din studioul HDV.

Pentru partea de intreruperi repetate nu avem competenta. Asa cum stiti, noi suntem un organ de control care verifica documente. Noi, ca institutie, nu facem expertize tehnice. Intotdeauna le solicitam consumatorilor sa se adreseze unui expert neutru si, daca rezultatul expertizei le da dreptate, putem sa procedam la sanctionare si dispunere de masuri. Nu putem sa va protejam. Va protejam redirectionand plangerile catre ANRE, pentru ca nu avem competenta pentru a intra pe echipamentele care contorizeaza aceste intreruperi„, a explicat Dan Pervescu in INTERVIURILE TIMISOAREI.

Reprezentantul Protectiei Consumatorului precizeaza ca ENEL a invocat forta majora, iar asta exonereaza compania de raspundere pentru ca nu a repus in functiune alimentarea cu energie electrica indeajuns de repede.

ANRE a stabilit, impreuna cu operatorii economici, si standardele care se aplica contractelor, le-a avizat, de asemenea procedurile de lucru, termenele in care pot fi solutionate reclamatiile, desigur, in conditiile normale. Dansii au toate parghiile sa constate si apoi sa sanctioneze si sa dispuna masuri. Era vorba de termenul de repunere in functiune, stabilit contractual, insa s-a solicitat aprobarea pentru invocarea starii de forta majora, avand in vedere evenimentele deosebite. Firmele distribuitoare au facut aceasta solicitare, respectiv Enelul. In aceasta situatie sunt exonerati de orice problema, pana la repunerea in functiune. Reclamatiile au fost intemeiate. Desigur, nu s-a intervenit in timpul respectiv. Acum asteptam sa vedem daca organele statului aproba aceasta stare de forta majora. Localitati intregi, condomine, au fost repuse in functiune, treptat. In paralel au fost si daune provocate de caderi de stalpi care au distrus anumite parti din constructii, accesorii, anexe. Consumatorii sunt despagubiti. Inca verificam si noi aceste cazuri, pana se inchid toate aceste situatii. Avand in vedere invocarea starii de forta majora nu puteam sa-i sanctionam deocamdata. Am dispus doar masurile, am constat ca reclamatiile sunt intemeiate, insa, in situatia in care nu se aproba aceasta stare de forta majora, desigur ca o sa aplicam sanctiunile corespunzatoare„, a mai precizat comisarul.

Comisarul Dan Pervescu, purtator de cuvant al Comisariatului Regional Pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Vest Timis, a fost invitatul ultimei editii INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro.

INTERVIURILE TIMISOAREI poate fi vizionata pe pagina de Facebook Orasul Timisoara si pe site-ul opiniatimisoarei.ro in fiecare joi seara de la orele 21.30.

INTERVIURILE TIMISOAREI cu Dan Pervescu,

INTERVIURILE TIMISOAREI cu Dan Pervescu, purtator de cuvant al Comisariatului Regional Pentru Protectia ConsumatorilorParticipa si tu la singura emisiune interactiva transmisa pe Facebook din #Timisoara punand in direct intrebari invitatului din aceasta seara.Moderatori: Ciprian Voin si Petre Nicoara*Emisiune transmisa LIVE Timisoara

Posted by Orasul Timisoara on 2 Noiembrie 2017

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Desele intreruperi in alimentarea cu energie electrica din saptamana de dupa „duminica cu vanturi”, au provocat si deteriorarea unor echipamente electrocasnice (frigidere, congelatoare si similare) pentru care – evident (citare) – ENEL nu si-ar asuma nici un fel de raspundere; aceasta, desi in cartile tehnice ale acestor echipamente este mentionat expres pericolul de deteriorare ale acestora.
    Evident, „cineva” – un reti, de exemplu – ar afirma ca aceste intreruperi (uneori si de 3 ori pe zi au fost necesare pentru eliminarea deranjamentelor (fals, dar prinde)