Cum vor circula pietonii si biciclistii prin pasajul Jiul din Timisoara dupa ce va fi deschis complet traficului

TIMISOARA. Lucrarea de la Pasajul Jiul din Timisoara este din ce in ce mai aproape de momentul deschiderii complete a traficului. Au mai ramas de pus la punct chestiuni de mica anvergura, iar reprezentantii municipalitatii dau asigurari ca in maxim doua saptamani vom circula pe toate cele 5 benzi din zona pasajului.

CITESTE SI: Camin in lacrimi, langa Timisoara. Deznodamant tragic in cazul barbatului cautat cu avionul 

Deocamdata, prin pasajul Jiul se circula pe cate o banda pe sens, iar lucrarile au intrat pe ultima suta de metri. Primarul Nicolae Robu sustine ca in 10 zile lucratoare pasajul va fi dat in folosinta la capacitate maxima, daca si vremea o va permite.

Edilul a tinut sa clarifice si unele aspecte legate de amenajarea din pasajul propriu-zis, in urma aparitiei unor imagini cu un trotuar ingust care a fost amenajat pe partea dinspre Gara de Nord.

Nicolae Robu a recunoscut si ca in trecut s-a hazardat cand a vorbit despre trotuare si piste de biciclete pe ambele parti ale pasajului.

Partea dinspre gara nu a avut trotuar si nu este prevazuta cu trotuar si pista de biciclete de uz comun. S-a pastrat peretele principal al culeeii vechi, pentru anumite costuri ar fi fost mult mai ridicate, spunem noi. Pe partea aceea a fost prevazut un trotuar numit de uz tehnic, dar care, după parerea mea, nici nu mi-am închipuit ca cineva a vrut să fie folosit restrictiv acest trotuar, poate fi un trotuar obisnuit… Nu vad niciun motiv sa nu fie lasat trotuarul la liber pentru pietoni, o sa cer Comisiei de Circulatie sa dea aviz in consecinta. Din punctul meu de vedere, poate fi folosit si de bicicliști. Nu am stiut initial ca pe partea dinspre gara o sa fie un culoar care e tehnic, fizic nu putea fi mai lat. Am aflat de data recenta, eu am facut afirmatii ca piste de biciclete sunt in ambele sensuri si trotuare sunt in ambele sensuri si inainte de a vedea cum se realizeaza aveam imaginea ca vor fi intr-un sens pe-o parte si intr-un sens pe cealalta parte„, a declarat primarul Nicolae Robu.

CITESTE SI: Final de pribegie pentru elevii unui liceu din Timisoara. In cat timp se vor muta in casa noua  

Nicolae Robu a explicat cum vor circula pietonii si biciclistii prin pasajul Jiul.

Pista de biciclete si trotuarul sunt pe partea cealalta, prin culeea noua, unde latimea este de trei metri. Pe acea portiune de trei metri latime exista si trotuar, si piste de biciclete. Pista va fi cu asfalt rosiatic, pentru doua sensuri va fi. Are tot racordul. Ajunge pe partea cu Incuboxx pana spre Republicii, acolo se produc traversarile de rigoare. De acolo veti vedea ca e o trecere de pietoni catre breteaua ce duce spre gara si de acolo va fi o pista de biciclete„, a spus primarul Nicolae Robu.

Planurile municipalitatii pentru aceasta zona a orasului nu se limiteaza insa aici. Daca nu sunt piste de biciclete de aceeasi marime pe ambele parti ale pasajului Jiul, se va crea posibilitatea unei astfel de amenajari in apropiere, care sa asigure trecerea de pe strada Nera pana pe Bulevardul Republicii.

Este avut in vedere sa se faca reabilitarea pasajului pietonal dintre Jiul si Gara, cel pus in uz la interventia mea in forta, doar cu o igienizare, atat. Se va face o reabilitare si va fi pe acolo o pista de biciclete ca lumea si trotuar pentru pietoni. Se va face cat se poate de repede”, a declarat primarul Nicolae Robu.

O alta surpriza care ii va astepta pe soferi in pasajul Jiul va fi colorarea benzilor 4 si 5 de circulatie prin folosirea unei substante speciale, care va fi imprastiata peste beton.

Lucrarile la Pasajul Jiul au inceput anul trecut, iar valoarea totala a investitiei se ridica la peste 7 milioane si jumatate de euro, bani de la bugetul local.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Domnu’ rector, recunoașteți ca mai multe erori s-au strecurat într-un caiet de sarcini de calitate precara parca scris pe genunchi de un începător. Ceea ce vedem azi este aplicarea adlitteram a unui caiet de sarcini prost conceput. Iar pentru aspectele tehnice inclusiv organizare si supervizare va rog sa lăsați aceste sarcini firmelor specializate, dumneavoastră va pricepeți mai bine la „unda verde” la care va doresc așteptare plăcută.

  2. 3 metrii pentru pista de biciclete pe 2 sensuri si pietoni? e cam putin pentru ca. pt bicicleta / sens iti trebuie cam 1metru, fiind 2 sensuri ar fi 2 metrii doar pentru pista. iar apoi pt pietoni 1 metru iarasi e putin pentru a merge 2 pietoni unii langa altii… ramane loc sa mearga in sir indian…trist. iarasi un lucru gandit prost sau insuficient.

  3. Ce domn’ rector?! Asta n-are activitate stiintifica de doctorand! Dupa scandalul cu pensionarea/prelungirea de activitate a „decanilor” si a altora cu „functii babane” in UPT (vezi Banatul meu), sunt curios sa vad cum i se va aproba lui Robu prelungirea de activitate in 2020 cand face 65 de ani. Caci banui ca nu va mai fi primar. Alegerile sunt tot in 2020.

    • Toata lumea îl știe de rector, dar dacă situația cu doctoratul este cum spuneți atunci îmi retrag apelativul si-l încadrez între ghilimele de rigoare. Ideea era de fapt alta: omul asta (precum nea nicu cizmaru) se bagă peste tot, la verificări, la recepții, la panglici, etc. Nu se pricepe dar cu toate astea nu lasă specialiștii din primărie sau firme de consultanta specializate în organizarea șantierelor si de supervizare lucrări sa se ocupe în mod profesional de aceste activități. Iar la urma ce constatam: vine spășit (sper) si recunoaște ca s-a greșit, ca asa si mai departe, ca vremea s-a schimbat brusc, ca au intervenit tot felul de probleme si …. Bine, ocupa-se de unda verde, măreața realizare din noua epoca de aur! Ne-a zăpăcit de tot cu traficul dat peste cap!

  4. Felicitari pentru domnul Primar, a reusit lucruri extraordinare, aceste critici sunt doar aspecte politice de joasa speta, va fi reales, cu toate piedicile puse de corupti/comunisti!

    • Falca, tu ești? Nu știu dacă îți mai aduci aminte când erai membru de sindicat la facultatea de construcții, ROBU pe vremea aia era cadru universitar, tu student. Nu putea ajunge la catedra decât dacă trecea prin PCR. Deci era comunist! Sa nu spuneți ca zicala „lupul schimba părul dar năravul ba” este o fantasmagorie româneasca, politica si ca domnul comunist este cel mai curat dintre pământeni! Sunteți naiv dacă credeți ca păcaliți pe cineva cu petarde politrucianiste de doi lei.

  5. Citam din lista lucrurilor „extraordinare” adică care nu sunt ordinare, normale de care mult iubitul primar se poate lauda:
    1. palmieri și panseluțe întrun oraș care nu are nicio treaba cu desertul
    2. flori de 30000 euro la ferestrele primariei
    3. lărgirea unui pasaj comunist întrun an si jumătate; încă se lucrează la el; estetica patetica
    4. porți criminale la intrările în oraș => găuri de sute de mii de euro la bugetul local
    5. sistem deficient de semaforizare; semafoare extrem de multe amplasate alandala unele nefunctionale
    6. zona pietonala reabilitata grotesc; sculpturi diforme
    7. piste ciclabile înguste, strâmbe, sparte sau trasate în bătaie de joc
    8. transport public în comun dezintegrat; cetățenii sunt sătui de bătaia de joc zilnica
    Lista poate continua, va las pe voi sa adăugați si alte motive de lauda si mândrie patriotica! Tot înainte!