Anunta toate necazurile din tramvaie, autobuze sau troleibuze la Timisoara, in timp ce circuli cu ele. Cand nu-ti pazesti buzunarele, intra pe telefon si cauta o aplicatie

TIMISOARA. Vremea sondajelor pe Facebook prin care primarul Nicolae Robu incearca sa afle cat de eficient sau ineficient este transportul in comun din Timisoara ar putea apune.

CITESTE SI: Descinderi la magazinele de pe Brancoveanu, din Timisoara. Ce au facut proprietarii cand s-au trezit cu pompierii la usa

Primaria Timisoara are acum in dotare o aplicatie, in fapt o pagina de internet pentru care a fost generat un cod QR, cu ajutorul careia timisorenii isi pot spune parerea despre transportul in comun pe mai multe linii. Aceasta a fost creata de un tanar care nu a pus-o gratuit la dispozitia municipalitatii si este una simplu de utilizat.


Pentru inceput cel care vrea sa isi spuna parerea despre mijloacele de transport in comun are de ales intre 22 de linii de tramvai, autobuz sau firobuz si 8 linii de expres. Odata ce a selectat linia pe care calatoreste, trebuie sa raspunda la 7 intrebari despre aglomeratie, intarzieri sau frecventa cu care circula autobuzele ori curatenia din mijlocul de transport.

CITESTE SI: Operatiune fulger la Timisoara. A fost decapitata una dintre cele mai puternice grupari de traficanti. Video 

A fost creata de asemenea o caseta de sugestii, iar in ultima casuta cel care raspunde trebuie sa isi treaca datele personale, pentru a oferi credibilitate celor sustinute.

Se intra intr-o aplicatie care acum cuprinde niste intrebari legate de transportul in comun, dar intrebarile se pun din mijloacele de transport in comun. In mijloacele de transport in comun se vor gasi aceste fise, care arata si adresa si contin qr code-ul si se acceseaza informatia si se raspunde. In timp noi vom schimba intrebarile, deocamdata sunt cateva. Intrati si le veti vedea. Eu ii multumesc tanarului care a creat aceasta aplicatie. Numele il vom spune cand o sa vrea si el. Vom avea consultari ale populatiei menite sa ne ajute sa aducem, imbunatatiri. V-am spus, anul 2018 va fi anul unui salt important in calitatea serviciilor publice de transport in comun ale Timisoarei„, a declarat primarul Nicolae Robu.

Aplicatia se poate activa dupa o scanare a pliantelor puse in mijloacele de transport sau poate fi consultata AICI.

Ramane de vazut cati timisoreni vor raspunde intrebarilor si mai ales daca se va imbunatati ceva in sistemul de transport in comun din oras in urma informatiilor stranse astfel de reprezentantii Primariei Timisoara.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Probleme deschise:
    (1) Rationalizarea unor trasee ale sist de circulatie; unele sunt prea lungi, altele lipsesc.
    De ex linia 6 (traseu circular) cand DA cand NU; ca si multe alte orase din EU (W, si multe alte orase central Europene …) Timisoara a fost „conceputa” ca sa aibe o configuratie de circulatie publica circulara (1-2 inele) + radiala (cateva (tram+autobuze).
    Fara a detalia (las pe seama celor cu „expertiza”) pana cand nu se dezvolta sist. de transport public pe acest principiu „ramane totul asa cum am vorbit”.
    (2) Poate cineva va constientiza ca asa numitele harti ale traseelor din statiile de tramvai/autobuz ar trebui construite pe o harta reala a Timisoarei; afisarile de acum (2012 + ceva actualizari si modificari) nu servesc la cunoasterea modului in care poti accesa mijl. de transport publice.
    (3) Afisajele din statii (acolo unde exista): ar trebui sa functioneze corect, „real time” nu cu oscilatii „de ras” ale orarului afisat. In plus ar trebui averizati „calatorii cu probleme” (caruciare, ….) daca vin si cand vin tramvaie pe care ei pot urca (daca ele exista).
    (4) Noul sistem de taxare/plata: cum va face fata intr-un tramvai ablomerat ca cel din foto 1?

  2. Ne mandrim peste tot cu tinerii ASI in IT din oras, ar putea oare sa realizeze cineva o aplicatie care sa optimizeze circulatia mijloacelor in asa fel sa rezulte o lungime de traseu oprima, un numar de mijloace si implicit frecventa de circulatie optima, un numar de semafoare optim, in asa fel incat calatorii sa astepte un minim de minute in statii? Aplicatie pentru reclamatii de care nu tine NIMENI seama, clasica scuza pentru circulatia catastrofala fiind soferii plecati in Federatia Rusa, nu cred ca ar ajuta pe nimeni.

  3. 1. de ce au fost scoase anumite tramvaie de pe unele trasee (ex.:linia 5, 6,10)? 2. traseele lungi si cu putine tramvaie care circula al orele de varf. 3. Prea multe semafoare la care trebuie sa opreasca tramvaiele intre statii, intre o statie si urmatoarea se opreste si de 3 – 4 ori (ex. Continental si Parcul Copiilor) pleaca din statie pe semafor verde si dupa nici 50 m se opreste la urmatorul semafor de la intesectie, apoi pleca se opreste la semaforul de la Posta Mare si apoi la cel de la Prefectura si apoi in statie. Intre cele doua statii distanta este de aproximativ 500 -600 m, deci tramvaiul nu pleaca bine de pe loc ca trebuie sa opreasca.Il intreb pe dl primar daca este normal? Ar trebui sa circule si dinsul cu tramvaiele infecte care trancane din toate incheieturile de vechi ce sunt iar cele cateva reabilitate nu sunt suficiente si nici nu le vad prea mult timp circuland in aceste conditii. Dl primar sa circule pe toate rutele la ore de varf sa stea prin staii sa astepte ca si restul cetatenilor si atunci vede si nu mai are nevoie de parerea noastra.

  4. nu este duplicat , este completare interb parerea mea comteaza sau nu?
    1. de ce au fost scoase anumite tramvaie de pe unele trasee (ex.:linia 5, 6,10)? 2. traseele lungi si cu putine tramvaie care circula al orele de varf. 3. Prea multe semafoare la care trebuie sa opreasca tramvaiele intre statii, intre o statie si urmatoarea se opreste si de 3 – 4 ori (ex. Continental si Parcul Copiilor) pleaca din statie pe semafor verde si dupa nici 50 m se opreste la urmatorul semafor de la intesectie, apoi pleca se opreste la semaforul de la Posta Mare si apoi la cel de la Prefectura si apoi in statie. Intre cele doua statii distanta este de aproximativ 500 -600 m, deci tramvaiul nu pleaca bine de pe loc ca trebuie sa opreasca.Il intreb pe dl primar daca este normal? Ar trebui sa circule si dinsul cu tramvaiele infecte care trancane din toate incheieturile de vechi ce sunt iar cele cateva reabilitate nu sunt suficiente si nici nu le vad prea mult timp circuland in aceste conditii. Dl primar sa circule pe toate rutele la ore de varf sa stea prin staii sa astepte ca si restul cetatenilor si atunci vede si nu mai are nevoie de parerea noastra.