Fuga de raspundere ne lasa cu un ‘muzeu’ pe Autostrada Lugoj – Deva? Ultimele imagini de pe Lotul 3

TIMISOARA. Asa cum opiniatimisoarei.ro a scris in numeroase randuri, iarna asta s-a asternut mai intai zapada, iar asfaltul mai are de asteptat pe Autostrada Lugoj-Deva, pe Lotul 3.

CITESTE SIHalucinant! Cea mai SCUMPA autostrada va fi in Timis! 240 de milioane de euro pentru 15 km

CITESTE SI: Ultimele imagini de pe Autostrada Liliecilor. Ce se intampla pe Lotul 4 Lugoj – Deva

CITESTE SI: Piedicile de pe Autostrada Lugoj – Deva, tinute la secret. Dupa lilieci, o alta problema uriasa tine departe inaugurarea Lotului 4. Foto 

Aceasta in ciuda promisiunilor sforaitoare ale unor ministri de la Transporturi ori sefi de la CNAIR cum ca pana la Craciunul trecut am fi putut merge cu masina pe noi bucati de autostrada de pe traseul Lugoj-Deva. Mai este inca mult de lucru, atat pe Lotul 3, cat si pe Lotul 4, iar in privinta ultimilor kilometri de le Lotul 2, deocamdata ne luam orice speranta de a-i vedea finalizati inainte de 2020, daca nu chiar mai tarziu.

Pe tronsonul 3, Holdea-Ilia, nadejdea de a vedea terminate lucrarile in 2018 se indeparteaza tot mai tare, aceasta intrucat nodul rutier de la Holdea a ramas in aer, noteaza Asociatia Pro Infrastructura, care monitorizeaza stadiul santierelor din Romania.

După ce în anul 2017 fostul ministru Răzvan Cuc și șefii CNAIR au dezinformat, mințit și promis în repetate rânduri că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva va fi inaugurat până la finalul anului trecut, incompetența și fuga de răspundere a responsabililor din CNAIR ar putea împiedica finalizarea acestui proiect chiar și în anul 2018!

Pentru deschiderea circulației pe cei 21,141 km ai tronsonului, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să includă nodul rutier Holdea în contractul cu antreprenorul general (Comsa), acest nod fiind necesar pentru conectarea autostrăzii la Drumul Național 68A. De mai bine de un an de zile (de când CNAIR a aprobat aceste lucrări suplimentare), decidenții din vârful companiei s-au blocat. Motivul invocat de ei: legislația în materie de achiziții publice.

Această legislație, împreună cu Instrucțiunea 1/2016 a celor de la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice), prevede 3 soluții.
Prima: lucrările suplimentare sunt considerate ca fiind o modificare nesubstanțială în sensul legii, operându-se asupra contractului un act adițional care să le includă.
A doua: lucrările suplimentare sunt considerate modificare substanțială în sensul legii, CNAIR urmând să deruleze o procedură de negociere cu actualul constructor fără publicarea unui anunț.
A treia: lucrările suplimentare sunt considerate modificare substanțială în sensul legii, CNAIR urmând să lanseze o nouă licitație publică pentru finalizarea acestora.

Din analiza noastră, dacă directorii CNAIR ar fi competenți și bine intenționați, ar trebui să apeleze în mod justificat și perfect legal la prima soluție, cea mai benefică pentru proiect și pentru șoferii care își doresc să circule cât mai repede pe această autostradă.

Ce au făcut însă șefii CNAIR? Au ales a patra „soluție”: fuga de răspundere, ne-asumarea unei decizii, tergiversarea acestei probleme timp de peste un an de zile (!) în așteptarea, probabil, a unei alte conduceri care să își asume deblocarea situației cu inteligență și pricepere.

Facem din nou un apel public către directorii CNAIR să semneze de urgență actul adițional pentru includerea nodului Holdea în contractul existent. În caz contrar, 2018 va consemna un nou muzeu de autostradă lung de 21 de km, așa cum avem acum pe A3 între Gilău și Nădășelu: un segment finalizat pe care nu putem circula„, sustin reprezentantii echipei Asociatiei Pro Infrastructura.

FOTO: Asociatia Pro Infrastructura

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cand sunt promovate curve si neamuri aicea se ajunge

  2. INTELIGENTILOR ACESTA ESTE PSD
    ARE DOBRICĂ FĂRĂ FRICĂ IDEIE CÂND VA AVEA LOC LICITAȚIA PENTRU CENTURA DE SUD A TIMIȘOAREI ÎN NICI UN CAZ ALI BABA DE TELEORMAN ARE ALTE PRIORITĂȚI

  3. Ce vorbiti voi de PSD? El este cel mai tare partid caci de aia a condus Romania in 20 de ani din 28. Acum au dat salarii mari cu 25%. Unii invidiosi spun ca-i minciuna caci n-au marit decat cu 4%. minciuna neminciuna el e cel mai tare din parcarea Ro. Va asteptam cu drag la vot!

  4. Solo, displeiu de la computeru meu nu merge chiar bine. Ai scris cumva „va asteptam cu streamg la gat”?

  5. Solo, displeiu de la computeru meu nu merge chiar bine. Ai scris cumva „va asteptam cu streang la gat”?

  6. Dacă ei o decizie și antiromânul dna te bagă în arest preventiv, pe motiv că pe vremea lui Decebal ai făcut ceva (după ani de zile ori se clasează dosarul ori sentința este ca ești nevinovat), nu faci nimic. De ce, să-ți strici viața? Și între timp țăranul ce face? Urla ca nu e autostrada și ca ăia fură. Nu antiromânul mafioata dna coves e de vină, a nu, nici vorbă. Are și nume românesc, și tata comunist securist, fapte antiromânești, dar la țăranul place. Antiromânul (acum mare moldovean) marinar fură flota maritimă, nici un muc de la dna, etc…