Ultima piedica in calea largirii drumului intre Timisoara si autostrada, prin Dumbravita, a fost eliminata

TIMISOARA. Proiectul de extindere a drumului dintre Timisoara si autostrada, prin Dumbravita, de peste 80 milioane de lei, a fost blocat luni bune de catre Primaria Timisoara care avea de achitat o datorie de un milion de lei.

CITESTE SISe prabuseste Stadionul ‘Dan Paltinisanu’ din Timisoara. Tribunele la care nu se mai vand bilete, de frica

Practic, Primaria Timisoara avea restanta aceasta suma dintr-o datorie mai veche fata de Ministerul Dezvoltarii. Existand aceasta datorie, ministerul nu putea sa aloce suma necesara pentru proiectul din Dumbravita, Primaria Timisoara fiind parte din acest proiect.

Primaria Timisoara a achitat suma restanta catre minister la sfarsitul anului trecut, insa piedicile nu s-au oprit aici. A mai aparut, intre timp, o datorie a municipalitatii, tot catre minister. O datorie de 38.000 de lei provenita din dobanzi si penalitati la suma initiala pe care o avea de platit.

Practic, parteneriatul primariei in acest proiect consta in mutarea stalpilor care sustin firele de troleibuz, in Dumbravita, pentru ca soseaua sa poata fi largita.

CITESTE SI: Se fac angajari la Primaria Timisoara. Lista posturilor libere 

Din cauza acestei datorii, Consiliul Judetean Timis, parte si el din acest proiect, nu a putut demara investitia.

Zilele trecute, spune liderul CJ Timis, si aceasta din urma datorie a fost achitata, iar acum proiectul poate continua, conform graficului, chiar daca nu a fost inca semnat contractul de finantare.

Nu s-a semnat contractul pentru ca asteptam ca Primaria Timisoara sa-si plateasca acea corectie financiara. A platit 1 milion de lei, iar Ministerul Dezvoltarii, cand a intocmit contractul efectiv si a facut ultimele verificari, a constatat ca Primaria Timisoara mai are de platit 38.000 de lei, dobanzi si penalitati aferente corectiei financiare. Am preluat documentele de la Ministerul Dezvoltarii, le-am transmis PMT, am inteles ca au facut plata. Suntem in grafic„, a explicat Calin Dobra.

CITESTE SI: Comisiile prin care Robu vrea ca sa tina ‘sub papuc’ activitatile de la Timisoara Capitala Culturala, criticate de liderul CJT. Calin Dobra a gasit o solutie sa ajute cu mai multi bani Asociatia

Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” este estimat sa coste 80,4 milioane de lei. Din aceasta suma, contributia UE ar fi de 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat ar urma sa vina 8,8 milioane. Contributia CJ Timis la proiect este de 12,5 milioane de lei, reprezentand achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, respectiv 1,35 milione de lei, contributia de 2% din valoarea eligibila a proiectului.

Foto: Arhiva

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. asta se intampla cand viziunea este pe termen scurt.
    ce s-a gandit fosta administratie a TM, sa faca trolebus in dumbravita. actiune in teorie buna de a face mj de transport in comun insa pt ce mama naibii ai pune stalpi pt trolebuz cand chiar si de pe atunci trendul era de autobuze electrice.
    nu mai trebuie sa cheltui bani pt stalpi si sa blochezi astfel dezvoltarea la 4 benzi…
    daca puneau autobuze electrice, aveau si transport in comun si si liber la 4 benzi…