Aproape 500 de locuri de parcare, pe 7 etaje, in plin centru, la Timisoara. Vor fi magazine la parter. Unde se construieste ‘minunea’

TIMISOARA. Aproape 500 de locuri de parcare intr-o constructie, cel mai probabil pe structura de fier, care va avea sapte nivele. „Minunea” va fi ridicata in plin centrul orasului, la Timisoara.

CITESTE SI: Povestea cu miros de placinta cu ludaie a unui loc in care se sting ultimii urmasi ai celor care i-au dat viata, la doi pasi de Timisoara. Video 

Va fi o parcare in care iti lasi masina la intrare, iar un sistem mecanizat va prelua autoturismul si il va aseza la locul lui. Cladirea va avea 7 etaje, iar la parter magazine.

Presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra, spune ca aceasta investitie va fi facuta in locul fostului Centru Militar de Recrutari, langa cladirea Materna, unde acum se afla parcarea terana a CJ Timis.

Tinand cont de problemele cu parcarea care sunt in centrul Timisoarei, acolo fiind o proprietate a Consiliului Judetean, este un obiectiv prioritar pe lista de investitii, un obiectiv care poate aduce bani in plus la buget. Si acum avem o suma de aproximativ 1 milion de lei, bani care vin prin Directia de Prestari Servicii.  Realizarea acestei investitii nu poate sa aduca decat beneficii. O sa cerem specialistilor sa se pronunte asupra celei mai bune solutii. Cred ca ni se va da o inaltime de 7 niveluri, pana la nivelul cladirii Materna. Am solicitat deja certificat de urbanism„, a explicat presedintele CJ Timis, Calin Dobra.

CITESTE SI: Decizie in privinta Muzeului Revolutiei la Timisoara. CJT il face in fosta garnizoana. Dupa ce primeste cladirea 

Liderul CJ Timis mai spune ca ridicarea si dotarea cladirii ar costa cam 10 milioane de euro.

Avem un studiu de oportunitate, conform caruia cea mai interesanta varianta, dar si cea mai scumpa, este undeva la 10 milioane de euro. Pe structura metalica, dar soferul sa nu intre in parcare, sa lase masina jos, sa ia tichetul si sa fie preluata masina, iar la iesire, baga tichetul si i se aduce masina. La parter ar urma sa fie spatii de inchiriat. La un grad de ocupare de 50%, la tarifele actuale, amortizam investitia in opt ani. La 10 milioane de euro, e foarte bine. Apoi veniturile ar fi considerabile la Consiliul Judetean„, a mai spus Dobra.

Conform specialistilor CJT, dupa primii 9 ani de functionare, parcarea, cu serviciile complete,  spatiile disponibile inchiriate, ar aduce un profit Consiliului Judetean de peste 222.000 de euro, iar dupa 25 de ani, profitul ar fi de peste 19 milioane de euro pe an.

Acum, profitul CJT, pe an, in urma tarifelor de parcare practicate in acest loc, ajunge la un milion de lei, suficient cat sa se asfalteze un kilometru de drum judetean.

Foto: Ilustrativa

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Wooww! Consiliu Judetean traieste ?!?! sper doar ca nu vor fi doar vorbe, desi oricum ma astept ca termenul de finalizare sa fie 2022 + inca 3 ani ca a fost „iarna grea” si „vara calduroasa”.

  2. Astea s povesti de adormit copiii.Nu sunteti in stare de 15 ani sa renovati Muzeul Banatului.Bine…la cat s-a furat acolo, nici nu aveati cum.

    Povesti din astea am tot auzit, niciodata nu ar ramas de cat la stadiul de basme de adormit adultii.

  3. Alt inteligent, probabil e PSD-itst…. Poi problema la noi in oras nu au fost niciodata locurile de parcare cu plata, tot timpul sunt cu gramada. Nimeni nu vrea sa plateasca pentru parcare, ceea ce mi se pare absolut normal, o sa ajungem sa platim si pentru aerul respirat.
    Asa decat o parcara cu plata mai bine o lasa asa cu e. Singurul motiv pentru care face asa ceva un PSD-ist e pentru spaga, orasul nu o sa-l ajute cu absolut nimic!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Cu cat mai complicat, cu atat mai multe sanse de nefunctionare. E drept – si mai multe spagi.
    O sa se blocheze strada de masini care stau la coada sa li se preia masina. Spatiul e suficient de mare sa se faca o parcare conventionala. Doar unde nu exista spatiu se folosesc asemenea solutii.
    In al doilea rand, de ce nu si doua etaje subterane?

  5. deeeci, acum cativa ani se dorea a se construi acolo o cladire de birouri din ce stiu eu sau ceva centru multifunctional. Proprietarii care stau in cladirea cu materna au refuzat asa ceva motiv pentru care nu s-a mai construit. Ma indoiesc ca vor accepta acuma sa se construiasca o parcare la ei la geam. La fel de bine ii posibil sa fi fost ceva minciuni atunci, nu inteleg de ce nu s-a specificat si treaba asta in articol, in orice caz ar fi bine sa se investigheze, apar tot mai multe declaratii in presa de la politicienii locali care se bat cap in cap cu ceea ce s-a declarat in trecut.

  6. Încercați să găsiți un lucru cât de mic construit de PSD în aproape 30 de ani și nu veți găsi nimic. Ca să vă dați seama că nu vor face nimic este proiectul pompos care îl visează.
    Dacă cineva dorește pot să-i pun la dispozitie un proiect de 600 de locuri simplu pe schelet metalic cu plăci din beton realizabil în câteva luni la jumătate de preț și nu pe 7 etaje.

  7. Dl Calin Dobra, indraznesc sa va dau eu o solutie la problema: ridicati calea ferata care traverseaza orasul pe piloni, ingropati monstuozitatea de conducata a Calorului, si veti avea o multime de locuri de parcare intr-o zona apropiata centrului, fara sa blocati circulatia prin centru.

  8. Iarasi suntem „amenintati de parcari in centru”! Sa vedem ce va urma dupa studiul de fezabilitate (cate zeci-sute de mii de EURO).
    Daca deja se va face ceva atunci cel putin corelati actiunea si cu altele:
    1. Parter: statii de incarcare ptr masinile electrice / hbride
    2. Urcare masinilor sa fie una normala, altfel cine stie „ce pui si ce primesti” (trebuie sa predai si cheia de contact?) Ideea ca acest lucru va lua din spatiu este falsa; faceti un calcul la 500 masini parcate simultan si un trafic de 150 masini parcate doar o ora, va trebuie sa asigurati urcarea/coborarea celor 150 masin plecate si 150 masini venite. Intrebari:
    – cat timp va lua un ciclu „bagare-parcare 1 ora – scoatere”;
    – cate instalatii gen lifturi
    – de cati angajati va fi nevoie.
    Parca aud poveste „occidentului” luat ca exemplu.
    3. Pentru cele „7 etaje” (Alba ca zapada …) instalati/amenenajati acele statii de epurare prevazute in diverse locuri din Tm (ultima a fost vazuta in Pta. Sf. Gheorghe cu ceva ani in urma); chiar daca nu ajuta prea mult cel putin se gaseste o utilizare rationala a acestora; sigur eficienta lor va fi mai mare decat intr-un spatiu deschis.
    4. Cati ani va lua realizarea? Probabil promisiunile vor fi pana in 2020, apoi Dumnezeu cu mila
    5. Poate totusi va corelati cu Primaria pentru „ceva mai mai multe”; parca o mana intinsa a existat.