Chinezii au vrut sa construiasca metrou ‘gratis’ pentru Timisoara. Ce le-a stat in cale

TIMISOARA. O firma din China ar fi vrut sa construiasca gratis pentru Timisoara faimosul metrou. Anuntul uimitor a fost facut vineri de catre primarul Nicolae Robu, care a oferit si niste explicatii legate de faptul ca proiectul a… ‘picat’.

CITESTE SI: Plangeri penale impotriva firmelor implicate in esecul modernizarii de la Piata Badea Cartan din Timisoara 

La un moment dat, am avut o vizita a unei firme a statului chinez care nu e focalizata doar pe profit, ci promovarea imaginii Chinei in lume. Si acea firma era interesata sa duca liniile de tren in subteran, pe banii ei. Acum vreo doi ani. Pentru ca la ambasade se urmareste ce apare in presa. A fost consemnata aceasta idee si in raportul intocmit de catre reprezentanta economica, s-a mentionat a fi o oportunitate. I-am indrumat spre Ministerul Transporturilor pentru ca liniile de cale ferata sunt la Ministerul Transporturilor. Aparand oportunitatea de finantare europeana pentru CFR, a cazut totul„, a declarat Nicolae Robu.

Primarul Timisoarei spune ca in urma cu doi ani s-a facut, la Timisoara, un studiu de fezabilitate pentru introducerea in subteran a liniilor de cale ferata care traverseaza orasul, insa s-a renuntat la acest proiect dupa ce reprezentantii CFR au accesat un poiect european pentru dublarea sinelor si construirea de pasaje rutiere peste acestea.

Robu spune ca nu se poate construi estacada, la Timisoara, insa cea mai buna solutie pentru mobilitatea urbana, pe viitor este construirea unui metrou cu propriile linii.

CITESTE SI: La Frankfurt, la Roma sau in Monaco au fost buni. La Timisoara nu. Cum sunt trimisi la plimbare investitorii in parcari care vor sa le faca pe banii lor 

Am mai spus-o cand am avansat ideea ducerii in subteran a liniilor de cale ferata. Atunci nu era vorba despre realizarea unui metrou propriu zis. Nu se mai poate face ceea ce am avansat la vremea respectiva, intrucat CFR a obtinut finantare europeana pentru linia aceea. Dar Timisoara, la fel ca alte orase de aceeasi marime trebuie sa ofere vizitatorilor conditiile de mobilitate. Or, asa ceva nu se poate face la suprafata. Orice minte limpede intelege ca nu darami ce exista si sa reconstruiesti si sa faci arterele cu 10-15 benzi cum le fac in China. Daca se ajunge la aparate de zbor individuale si oamenii nu vor mai folosi autovehiculele, atunci nu se va mai ajunge la aglomerare. Pana atunci, ai doua solutii: sa vii cu artere suspendate pe estacada sau sa mergi in subteran. Un metrou nu se face de azi pe maine. De ce nu mergem suspendat? Nu se potriveste sa ridici pe estacada arterele auto. Timisoara e un oras aerisit, cu cladiri de maxim 15 etaje. Cu timpul vor aparea si alte cladiri inalte. Insa, in ansamblu, arhitectura Timisoarei nu e compatibila cu suspendarea arterelor auto. E logic totul: varianta subterana„, a declarat Nicolae Robu.

Acesta a sustinut ca noul proiect de metrou pe care il are in vedere urmareste un traseu de 15 kilometri, intre Aeroportul Timisoara si zona industriala din Calea Sagului. Acesta ar costa aproape 1 miliard de euro.

Intrebat de unde va face rost de bani pentru metrou, Robu a mentionat fondurile europene. El a spus ca metroul este realizabil intr-un orizont de timp de zece ani.

CITESTE SI: ‘Sa coboram cu picioarele pe pamant, legat de metrou la Timisoara. Vorbim de 750 de milioane de euro. Nu se va realiza niciodata’. Cine sustine cu tarie asta 

In proiectul de buget al Primariei Timisoara este prevazuta suma de 145.000 de lei, adica aproximativ 30.000 de euro, pentru un studiu de fezabilitate pentru „realizarea unui sistem de transport in comun de tip metrou”. Bugetul primariei ar putea fi votat pana la finalul acestei luni.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. suntem un neam de traista, cu conducatori de papornita. Cum adica, ne invartim dupa cum bate vantul ? Da nu se poate intocmi un plan clar care sa fie urmarit ? Adevarul e ca pute rau situatia la noi si daca lumea ar stii cat de goala e vistieria si cat de mult s-a furat .. nu e de mirare ca stam pe loc…

  2. Daca guvernele psd-iste se ,,rotesc,, din sase in sase luni….cine sa urmareasca proiectele mari,de durata???Mai ales in Banat!Sa fim seriosi,doar se face stadion la….Alexandria,nu??

  3. Cum sa construiasca gratis in orasul lui Robu? Asa, fara spaga, fara comisioane? Chiar asa? Pai cum?
    Ia sa decarteze baietii, si atunci gasim loc si pentru parcari sub si supraterane, si de trenuri suspendate, etc. Pentru moment am putea suspenda doar primatul, dar de gat! Si asta, fara spaga! Ca doar multimile ma doreste! NU?

  4. …Si marmota invelea ciocolata in staniol…

  5. Nu exista gratis. Nimeni nu face ceva de genul asta moca, nu mai bagati botul. A facut bine Robu ca a zis nu. Chinezii fac propuneri din astea în Africa, si dupa aia îi jecmanesc pe aia în toate sensurile. Nimic nu e gratis pe lumea asta si mai ales de la chinezi.

  6. Primaru viseaza la metrou,dar nu-i în stare sa rezolve iluminatul stradal,de la furtuna din septembrie de anul trecut,dupa 3 sesizari pe strada unde stau in centru orasului (Pavel Rotariu) se circula noaptea cu lanterne. Multumesc primare.