S-a semnat. Drumul care leaga Timisoara de Autostrada Vestului va fi largit la patru benzi

TIMISOARA. Soseaua care face legatura intre Timisoara si autostrada Vestului, cel care trece prin Dumbravita si Giarmata, va fi largit la patru benzi, cate doua pe fiecare sens de circulatie. Contractul de finantare a fost semnat marti.

CITESTE SI: Imagini cu o vulpe si un caine care se joaca in fata unei gospodarii din Timis

Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” costa 80,34 milioane de lei.

Din aceasta suma totala, 66,48 milioane sunt bani europeni, iar de la bugetul de stat vin 8,8 milioane. În acest proiect, Consiliul Judetean Timis este asociat cu Primaria Timisoara si Primaria Dumbravita in acest proiect si va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, si inca 1,35 milioane, adica 2% la suta din valoarea eligibila a proiectului.

CITESTE SI: Marius Sadoveac revine in handbalul romanesc. Multiplul campion va juca la Poli Timisoara

Contractul de finantare a fost semnat marti, cu o intarziere de cateva luni din cauza ca Primaria Timisoara nu a platit o datorie financiara de un milion de lei catre Ministerul Dezvoltarii. Si tocmai din cauza acestor stalpi, largirea soselei ar putea sa nu fie gata mai devreme de patru ani si jumatate.

Vom putea da drumul licitatiei pentru proiectare si executie. Acest proiect este impartit pe doua tronsoane. Primul este de la Centura Timisoara la urcarea pe A1 si acolo se va putea lucra in prima faza. A doua etapa, cea de la sensul giratoriu Timisoara-Dumbravita pana la sensul giratoriu de la centura, nu depinde de noi. Depinde de Primaria Timisoara, care este partener in acest proiect. Va trebui sa mutam stalpii din proiectul european de extindere a linei de troleibuz. Durata de executie a acestui proiect este de 56 luni, aceasta insemnand pana la ultima cerere de rambursare”, a declarat presedintele CJ Timis, Calin Dobra.

CITESTE SI: Video. Protestul presei din Timisoara continua. Jurnalistii pe care i-a facut ‘paraziti sociali’ si ‘prostituate’ l-au lasat pe primar sa vorbeasca singur

Am avut multe discutii pe aceasta componenta. Proiectul (de extindere a liniei de troleibuz – n.r.) este in perioada de post-implementare si, teoretic, el trebuie sa fie in parametri pe toata durata, adica minimum 5 ani de la terminarea lucrarilor. Perioada de 56 de luni pentru acest proiect este un maxim asumat, calculand ca, fara avand in acest moment, o solutie agreata de toti partenerii de a muta stalpii in bune conditii, fara a afecta foarte mult transportul public. De aceea a fost impartit proiectul pe sectoare, pentru a se pune face pregatirea amplasamentului, toate lucrarile in zona si, in momentul in care sunt gata, se vor muta unii stalpi, pentru ca nu toti trebuie mutati (…) in momentul in care se pun de acord partenerii din acel proiect, cred ca acest lucru se poate face mult mai repede, dar nu cred ca a vrut nimeni sa-si asume, pentru ca nu am avut o solutie clara. Eu cred ca acest lucru se va putea face mai repede decat acest termen maxim estimat”, a declarat, la randul lui, Sorin Maxim, directorul ADR Vest.

CITESTE SI: Doliu la un liceu de elita din Timisoara. S-a stins una dintre cele mai indragite profesoare

Extinderea tronsonului de la iesirea din Timisoara pana la legatura cu Autostrada nu ar putea intra in santier mai devreme de 2021, intrucat va dura destul de mult pana cand stalpii retelei de transport public cu troleibuzul vor fi mutati.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cand faci un lucru cu kuru, iata ce iese. Se pare ca nu numai romanii gandesc cu aceasta parte a corpului. Cand s-a modernizat drumul prin Dumbravita, primar era un ungur. Dar despre „coborarea ” si „urcarea” pe autostrada, ce sa mai zicem? Prin Dumbravita trebuia facuta ?

  2. Cinci ani ca sa largesti un drumeag?!
    Iar portiunea de la Dumbavita la autostrada , se apuca dupa 2021, sunteti absolut cazuti in cap.Aia e cea mai dezastruos de proasta.Cu aia trebuia sa va apucati, incompetentilor!
    De fapt, nu aveti chef sa o faceti, si atunci gasiti termene aiuristice.

  3. Doamna Liliana, pun aici un paragraf de la mijlocul articolului: „Contractul de finantare a fost semnat marti, cu o intarziere de cateva luni din cauza ca Primaria Timisoara nu a platit o datorie financiara de un milion de lei catre Ministerul Dezvoltarii. Si tocmai din cauza acestor stalpi, largirea soselei ar putea sa nu fie gata mai devreme de patru ani si jumatate.” Care ar fi legatura dintre cele doua fraze?

  4. de ce cand este atat loc gol pe camp ne inghesuim cu proiectele in localitati ? Nu era de zeci de ori mai simplu sa s efaca un drum nou pe camp ? Musteste de incompetenta in CJT si in PMT. In viitor ce? se vor finanta pasarele pentru pietoni in Dumbravita si viteza de deplasare va fi de genul 80-100 km / h ?

  5. Si cine mai crede in asta?
    In 2020 vin alte alegeri, alti actori, alt scenariu aklti ? aceeasi votanti!
    Pe cand Timisoara si Timisul vor reprezenta aceleasi interese? (nu de partid, ci al zonei). Credeti stimati … ca asa trebuie dezvoltate zona, orasul?
    Cu un „rahat” (spun asta gandindu-ma la „altii”) de parcare supraetajata in centru (zona CJ) mingea eset jucata ca la ping-pong si nu castiga nimeni.
    Si intre timp Timisoara moare sufocata de „masini” si de „imbecili care conduce cum vrea muschii lor”.
    Poate cineva se va duce si pana pe intersectia Bv. V. Babes cu Bv. M. Viteazul (parca fosta Casa a fam. Muhle, care a lasat mostenire „Parcul Rozelor”) sa vada „cultura” orasului care se pregateste ptr. 2021.

  6. Ce se tot agita cei din Dumbravita??? Sau mai precis viniturile cu aere de oraseni, care credeau ca se muta in „rezidential”. Dumbravita a fost si va fi o asezare periferica dintr-0 viitoare metropola, o anexa a orasului, plina de infatuati care au bagat nasul la vrajala „dezvoltatorilor de liniste & fericire” la fel ca Girocul,Mosnita,etc. Nu este decat o cale de trecere pentru cei care stau in oras si sunt frustrati ca nu pot avea o curte,un loc de parcare…bla,bla, care trebuie marita la 4 benzi, si da, viitorul va fi cu 80-100kmh, plus pasarele pt sateni. A se vedea exemplul celor din Nordul Bucurestiului…

    • dumbravita, fiind asezata intr-o tara de prosti, normal ca trece soseaua prin mijlocu satului. ei se cred in germania sa faca careva sosele pe langa localitati? pai prostii nu pot sa inteleaga asa ceva.

  7. Drumul va imparti Dumbravita in doua. Vor trebui construite pasarele, etc. Si prin sat cu ce viteza se va merge, to km/h?