Cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, de pe traseul Lugoj – Deva, va fi scoasa, in sfarsit, la licitatie

TIMISOARA. Opiniatimisoarei.ro va anunta in urma cu un an, in exclusivitate, ca o bucata de autostrada, de aproximativ 15 km, de pe lotul 2 Lugoj – Deva, va fi cea mai scumpa facuta vreodata in Romania. Aceasta intrucat constructorii s-au trezit ca ar mai avea de facut niste tuneluri pentru ursi si niste viaducte ce nu fusesera prinse in contractul initial, iar asta insemna ca tronsonul sa ajunga la 240 de milioane de euro.

Constructorul a cerut CNAIR scoaterea segmentului cu tuneluri din contract si relicitarea portiunii.

CITESTE SIHalucinant! Cea mai SCUMPA autostrada va fi in Timis! 240 de milioane de euro pentru 15 km

Acordul de Mediu revizuit in anul 2013 pentru Autostrada Lugoj – Deva, dupa ce statul semnase deja contractul cu constructorul italian Salini Impregilo, a impus pe sectiunea E a lotului 2 (intre Margina si Holdea) executia de lucrari suplimentare fata de contractul aflat deja in derulare: doua tuneluri in locul unor sapaturi, prelungirea unui viaduct si includerea unui viaduct nou.

Valoarea lucrarilor suplimentare, inclusiv a faimoaselor ecoducte -„tuneluri pentru ursi”, se ridica la 798 milioane de lei (circa 170 de milioane de euro). Lucrarile suplimentare ar fi crescut valoarea totala a lucrarilor de pe lot la 1,36 miliarde de lei. Iar acest nivel ar fi insemnat o majorare de 2,4 ori a valorii initiale a contractului, care este de 562 milioane de lei.

Pentru ca aveau o valoare peste limitele legale acceptate, CNAIR a trebuit sa scoata lucrarile pentru tuneluri din contractul cu Salini-Impregilo si le liciteaza separat.

Suntem in faza finala de realizare a documentatiei. Intr-o luna va fi trimisa spre validare la Agentia Nationala de Achizitii Publice (ANAP) iar in doua luni ar putea fi publicata in SEAP„, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Bucata de sosea de mare viteza dintre Margina si Holdea va fi asadar scoasa la licitatie in cel mult doua luni, insa, dupa urmarea tuturor pasilor, adica licitatia propriu-zisa, perioada de solicitare de lamuriri, desemnarea castigatorului, respectiv rezolvarea posibilelor contestatii, va insemna inca o asteptare de aproximativ 3 ani pana cand acest tronson va completa traseul Autostrazii.

Pana atunci, cand loturile 3 si 4 vor fi finalizate, soferii vor veni de la Timisoara pe autostrada pana la Margina, vor cobori pe Drumul National 68A pe care vor merge pana la Holdea, iar de acolo se vor urca inapoi pe autostrada ca sa ajunga pana la Deva ori chiar mai departe la Sibiu.

Zilele trecute opiniatimisoarei.ro va prezenta si bucata de autostrada, tot de pe Lugoj – Deva, care e gata si se opreste in camp. Este vorba de un sector de aproximativ 5 km ramas in aer din cauza faptului ca portiunea urmatoare, de aproape 15 km, de la Margina la Holdea, este in stadiul despre carre v-am vorbit mai sus.

CITESTE SI: Cum arata bucata de autostrada din Timis care e gata si se opreste in camp. Ce sanse sunt sa fie deschisa traficului Video

Ieri, in 17 aprilie, ministrul Transporturilor si reprezentanti ai CNAIR au inspectat santierele de pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj – Deva si s-au aratat nemultumiti de felul in care evolueaza lucrarile.

CITESTE SI: Vizita fulger pe santierele de pe Autostrada Lugoj – Deva. Ce a gasit ministrul Transporturilor pe loturile 3 si 4 

Sansele ca cele doua loturi de autostrada aflate in lucru sa fie deschise circulatiei anul acesta sunt inca mici.

CITESTE SI: Autostrada Liliecilor, tot mai aproape de ‘punctul fierbinte’ al tronsonului. Cum merg lucrarile pe Lotul 4 Lugoj – Deva si cand vom intra cu masina pe soseaua de mare viteza 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. 1. Credeam ca se da in folosinta. Asteptam inca cca 3 ani!
    2. … tronsonul sa ajunga la 240 de milioane de euro.
    Pe banii acestia chinezii faceau 10 km peste un golf (piloni, tunele, ocean, … )
    3. Oare din suma vehiculata cat reprezinta costul efectiv (proiectare, realizare, ..) si cat reprezinta „costurile aditionale” (din umbra)
    4. Incredibil: Valoarea lucrarilor suplimentare, … se ridica la circa 170 de milioane de euro).

  2. Tunelurile sunt pentru masini, nu pentru ursi…