Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a anuntat miercuri ca a primit 10 oferte, din partea unor companii si consortii de companii din Romania si strainatate, pentru constructia unui segment al autostrazii Timisoara-Lugoj.
Astfel, pentru lucrari de proiectare si executie la lotul 2 al autostrazii Timisoara – Lugoj au transmis oferte firmele FCC Construccion si Copisa Constructora Pirenaica si consortiile Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua, Max Boegl Romania – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi – Tancrad SRL, Impresa Pizzarotti & C – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991, Teloxim Con SRL – Comsa – Aldesa Construcciones – Vamibero Holding – Arcadis Eurometudes, Strabag SRL – Straco Grup SRL, Constructora San Jose – Sevicon Obras e Infraestructuras SL si Spedition UMB – Tehnostrade.
Ministerul Transporturilor a anuntat, vineri, ca oficialii Comisiei Europene au aprobat finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru constructia autostrazii Timisoara – Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada, proiect cu o valoare totala de 248,1 milioane euro.
Din valoarea totala eligibila a cererii de finantare, de 248,1 milioane euro, cofinantarea de la Uniunea Europeana prin contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezinta fonduri de la bugetul de stat.
Proiectul vizeaza proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi, de doua benzi pe sens, între Timisoara si Lugoj, în lungime de 25,6 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada în lungime de 9,5 km.
Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, doua noduri rutiere si trei zone de parcare si servicii.
Prin constructia autostrazii Timisoara – Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.