Piata romaneasca de retail a intrat in era consolidarilor, iar numarul jucatorilor din piata va scadea, arata un raport furnizat ECONOMICA.NET de catre PMR Consulting, o companie de cercetare si analiza de piata anglo-americana cu expertiza pe 25 de piete din Europa Centrala si de de Est.
Pe lista lanturilor care ar putea decide sa iasa din Romania in urma unor preluari se numara Billa, Real si Cora.
„Numarul jucatorilor importanti este de asteptat sa scada pana la finele decadei (perioada 2015-2020). Tranzactia prin care grupul Auchan a preluat 20 de magazine Real de la Metro Group, pentru un sfert de miliard de euro nu va fi ultima de acest gen, avand in vedere relatarile potrivit carora achizitia supermarketurilor Billa (detinut acum de grupul german Rewe) de catre retailerul francez Carrefour este pe cale sa se incheie. Exista, de asemenea, zvonuri, potrivit carora ca cele patru magazine Real ramase in portofoliu Metro Group (dupa tranzactia cu Auchan n.red) si 11 hipermarketuri Cora sunt potentiale targeturi pentru cei care doresc sa se extinda prin achizitii„, se arata in raportul PMR Conhsulting.
In momentul de fata, piata de retail alimentar din Romania este impartita intre opt mari jucatori, iar competitia dintre ei a devenit extrem acerba.
In acest context, PMR sustine ca batalia se va muta treptat si in mediul rural unde au inceput deja sa apara magazine moderne ale marilor lanturi, dar si in mediul online a carui importanta in piata este momentan destul de mica, dar in crestere.
Pana acum, in zonele rurale, in special in comunitati din preajma unor mari orase ale Romaniei (comuna Floresti din Cluj, spre exemplu) au deschis Profi, care a gandit si un concept special pentru aceasta piata-Loco, Carrefour cu al sau format Contact sau Metro cu LaDoi Pasi.
„Ascensiunera in zonele rurale este de asteptat ca va slabi puterea comerciantilor locali independenti. Comerciantii moderni vor castiga astfel cota de piata in urmatorii ani. De asemenea, ne asteptam ca hipermarketurile sa piarda din popularitate, in timp ce discounterii,magazinele de proximitate si online-ul se vor extinde agresiv„, se mai arata in raportul PMR.
Deschizator de drumuri in ceea ce priveste comertul online a fost Metro, urmat de Carrefour, Cora-care opereaza un drive in Bucuresti si Mega Image care opereaza un supermarket virtual pe platforma eMAG, cel mai mare retailer online din Romania. „Potrivit studiilor de piata, trei sferturi dintre cumparatorii online iau in considerare posibilitatea de a cumpara online si alimente, astfel ca piata are un potential urias”, mai spun analistii PMR.
Mai multe pe economica.net!