Opinia Timisoarei

30 de oameni dati afara inainte de Craciun, toate bonurile de masa taiate si salarii plafonate pentru angajatii STPT. Anuntul Primariei Timisoara

TIMISOARA. Dupa ce luna aceasta s-au confruntat cu intarzieri la salarii, iar bonurile de masa inca nu au fost achitate in integralitate, angajatii Societatii de Transport Public Timisoara au parte de vesti si mai proaste, inainte de sarbatori.

CITESTE SI: Se cere demisia celui mai bine platit director, pus de USR sa conduca STPT la Timisoara. Consilierul Roxana Iliescu: Anul trecut, cu Constantin Cocheci sef, societatea de transport a avut o pierdere de peste 10 milioane. In primele sase luni din 2023, deja datoriile erau de peste 8 milioane de lei

Reprezentantii Primariei anunta ca, odata cu intrarea in vigoare a noilor legi si ordonante ale austeritatii, salariatii STPT vor ramane fara tichetele de masa si alte bonificatii, iar vatmanii si soferii nu vor mai primi bani pentru orele suplimentare facute, decat in limita unui plafon.

Dupa cum stiti, una dintre principalele prevederi ale acestei legi este ca, pentru societatile care au inregistrat pierderi financiare, iar STPT a avut anul trecut o pierdere de 1 milion de lei, mai multe drepturi salariale sunt interzise, printre care inclusiv tichetele de masa. Aici vorbim de un cost de aproape 700 de lei, pentru ca aici vine beneficiul lunar pentru fiecare angajat in tichete de masa, in functie de cate zile lucratoare sunt in fiecare luna. Deci undeva la 700 de lei va fi un cost pentru fiecare angajat. Practic aceste tichete vor trebui sa fie eliminate la cum este legea construita.

Pe langa aceste tichete de masa se elimina absolut orice fel de bonificatie, inclusiv ajutoare de inmormantare, de exemplu, sau ajutoare care se dau pentru personal cu boli cronice sau boli foarte rare, si STPT-ul are un numar mic, dar are un numar de angajati care au astfel de boli serioase si cronice, care incepand de luna aceasta nu vor mai putea beneficia din partea societatii de niciun sprijin financiar.

E o situatie dificila de asemenea, deoarece s-a introdus o limitare pe salariul maxim pe care un angajat poate sa il incaseze. Plafonarea vine pentru personalul de conducere, dar in consecinta tot legea spune ca angajatii, personalul de executie, nu poate depasi cu 80% salariul stabilit pentru personalul de conducere. Asta inseamna in cazul STPT-ului undeva la 7.488 de lei salariul net care nu poate fi depasit, si adesea, din cauza lipsei de soferi, prin ore suplimentare, erau situatii in care aceasta limita era depasita.

Din nou, introducerea acestei prevederi cu siguranta ii va demotiva sau ii va constrange pe soferi sa nu mai faca ore suplimentare dincolo de ce poate fi platit in baza acestei legi de catre STPT si din nou asta va avea un impact direct si rapid in numarul de soferi pe care ii avem disponibil in sistemul de transport in comun. Lucram impreuna cu sindicatele in saptamanile astea si avem dialog ca sa putem gasi solutii„, a spus viceprimarul Ruben Latcau.

In plus, aproximativ 200 de posturi vor fi reduse, iar 30 dintre angajati vor fi dati afara. Teoretic, ar fi vorba despre personal din aparatul de conducere si administrativ.

STPT-ul deja a constituit o noua organigrama, care a fost aprobata la nivel de draft de catre Consiliul de Administratie, a fost trimisa catre Primarie, este acum in analiza ca sa vedem exact cum se coreleaza cu Legea 296 si daca toate prevederile legii se respecta. Vom avea undeva un numar de 200 de posturi care vor fi desfiintate. Aici vorbim de posturi vacante.

In acest moment STPT are undeva la 1.080 de angajati propriu-zis. Se vor desfiinta posturi care nu sunt ocupate. Vom avea si o reducere de personal de 30 de persoane, aici ma refer la posturi ocupate. Aici ma refer la persoane cu roluri de conducere, unde le vom desfiinta. Singura parte buna din aceasta situatie este ca numarul de posturi care au fost declarate vacante pe personalul de bord, soferi si vatmani, nu vor fi desfiintate, ele vor fi pastrate, deci practic vom putea sa angajam in continuare, dar cu limitarile date de catre prevederile cu privire la salarii„, a adaugat Latcau.

Autoritatile locale spun ca, in cursul acestei saptamani, vor formula si trimite un memorandum catre Ministerul de Finante, pentru a cere ca exceptia ce s-a acordat pentru CFR si Tarom sa fie aplicata si in cazul STPT, respectiv sa nu se tina cont de niciuna dintre modificarile aduse de actele normative intrate in vigoare la 1 noiembrie.

Pe de alta parte, Legea 296 prevede si faptul ca ordonatorii de credit isi pot asuma neindeplinirea unor masuri fiscale, pentru care ar urma, totusi, sa fie amendati. Potrivit vicelui Latcau, daca Primaria nu va gasi o alta solutie, ar urma sa isi asume respectivele amenzi.

 

Exit mobile version