TIMISOARA. Consiliul Judetean Timis a facut expertiza, a actualizat preturile si a lansat licitatia pentru a gasi o noua firma care sa preia lucrarea de pe DJ 691, intre Timisoara si Autostrada, prin Dumbravita. Vorbim de Lotul 2, ramas in aer dupa rezilierea inca din primavara a contractului cu constructorul care nu doar ca nu si-a facut treaba, ci a lasat si probleme pe bucata pe care a lucrat.
Miercuri a fost termenul limita de depunere a ofertelor.
4 firme s-au inscris in competitia pentru castigarea contractului la licitatia organizata de catre Consiliul Judetean Timis pentru gasirea unei nou partener care sa largeasca acest sector de drum si sa duca lucrarea la bun sfarsit.
Este vorba despre SYLC CON Trans, PORR Construct, STRABAG si Drumuri si Poduri Banat SRL (leader), OPR Asfalt.
„Vor fi realizate urmatoarele tipuri de lucrari:
• largire la patru benzi a drumului pe lungimea de 7,175 km
• piste de biciclete pe lungimea de 5,882 km
• racordarea cu strazile laterale si amenajarea acceselor la proprietati
• amenajarea sensurilor giratorii
• dispozitive de scurgere a apelor
• elemente de siguranta circulatiei
• iluminat în sensurile giratorii
• amenajarea trecerii la nivel cu calea ferata
• relocarea retelelor de gaz
• relocarea liniilor electrice LEA/LES„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Valoarea estimata a contractului pentru ce a ramas de facut a fost de 63.167.131 lei fara TVA (75.168.885 cu TVA), adica putin peste 15 milioane de euro cu TVA, iar in evaluarea ofertelor se va tine seama de toate lucrarile pe care competitorii le-au realizat in ultimii 5 ani.
Castigatorul va avea la dispozitie o jumatate de an sa finalizeze acest tronson de drum, din momentul in care se va da ordinul de incepere.
Va reamintim, largirea drumului Dumbravita – Giarmata – Autostrada Lotul 2, adica sectorul km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975), s-a impotmolit din cauza constructorului care, in ciuda amenintarilor repetate ale CJT, nu doar ca nu a accelerat ritmul, ci a blocat mai multa vreme lucrarea ajunsa la aproximativ 30% realizare.
Dupa mai multe pasuiri, Consiliul Judetean Timis si-a asumat rezilierea contractului cu Tehnocer, firma care castigase licitatia si pornise lucrarea in 2020.
Acum, daca licitatia va decurge fara probleme, santierul ar putea fi redeschis in primavara, in luna martie, iar in jumatate de an sa fie gata.