TIMISOARA. Se apropie momentul in care vom avea si un al 4-lea tramvai nou turcesc la Timisoara, iar zilele acestea, primul a fost retras de pe linia 1 pentru o serie de reglaje, dar si pentru unele schimbari in software pe care inginerii de la Bozankaya aveau in plan sa le faca dupa prima perioada de functionare la flux continuu, cu calatori, prin Timisoara.
Celelalte doua garnituri ajunse luna trecuta sunt in probe.
„In ultima perioada, s-au facut mai multe reglaje si modificari la sistemul software de catre cei de la compania Bozankaya, in cazul primului tramvai, iar celalalte doua sunt in probe, inainte de a fi puse in circulatie„, explica pentru opiniatimisoarei.ro directorul STPT Patriciu Ruset.
CITESTE SI: Noul tramvai turcesc, intepenit pe linii, in plin centru la Timisoara. Trafic dat peste cap. Foto
Un al patrulea tramvai nou de la fabrica din Turcia, din lotul de 21 comandate pentru Timisoara, e programat sa soseasca in weekend.
„Urmeaza ca zilele viitoare sa primim si cel de-al patrulea tramvai. Acesta se afla in Vama Giurgiu si va veni pe acelasi traseu la Timisoara, urmand ca, in functie de conditiile meteorologice, sa ajunga la sfarsitul saptamanii la Timisoara. La fel ca si in cazul primelor garnituri, va ajunge la depoul de pe Take Ionescu initial, urmand apoi sa fie mutat in Dambovita, pentru a intra in teste. In cateva saptamani, toate tramvaiele vor fi scoase pe trasee„, a precizat pentru opiniatimisoarei.ro Patriciu Ruset, directorul Soscietatii de Transport Public Timisoara.
Termenul limita de livrare pentru toate tramvaiele noi de catre firma Bozankaya este octombrie 2023, iar, potrivit autoritatilor, ar trebui ca in fiecare luna sa ajunga la Timisoara cate doua tramvaie.
Fiecare mijloc de transport costa 11,58 milioane de lei, cu TVA inclus, are 30 de metri lungime si o capacitate de 200 de calatori, din care 48 de locuri pe scaune. Are cea mai mare autonomie din lume, datorita bateriilor speciale cu care fiecare garnitura e dotata.
Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara au fost prevazute sa ajunga 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri, prin acorduri aditionale.