Opinia Timisoarei

4 variante de traseu pentru Centura Vest la Timisoara, in discutie. E in lucru Studiul de Fezabilitate

TIMISOARA. O intalnire cu reprezentatii CNAIR si cei ai firmei care realizeaza studiul de fezabilitate pentru Centura Vest Timisoara a avut loc joi si au fost discutate variantele de traseu.

CITESTE SI: Centura de Vest la Timisoara va fi cu 2 benzi pe sens si separatoare mediane. Anuntul ministrului Transporturilor la inceperea studiului de fezabilitate de 1 milion de euro

Un pas important a fost realizat azi, cand am putut discuta cele patru variante de traseu aflate in lucru. Din acestea vor ramane la final doua, iar in urma analizei multicriteriale se va alege traseul final. Fiindca Centura de Vest este importanta si pentru locuitorii din zona periurbana, i-am invitat la discutiile de la Primaria Timisoara si pe reprezentantii Primariei Sacalaz, astfel incat sa nu repetam greselile din trecut legate de conectivitatea celor care locuiesc in zona metropolitana„, a notat primarul Timisoarei Dominic Fritz pe pagina sa de Facebook.

Edilul reaminteste sumele alocate in bugetul national in acest an pentru proiecte de infrastructura din Timis.

Centura de Sud a primit o alocare de 100 de milioane de lei pentru continuarea lucrarilor in acest an; Pe 1 martie a fost dat ordinul de incepere a lucrarilor la noua descarcare de pe A1, pe la Sanandrei, un proiect de peste 200 de milioane de lei;

A fost ales traseul pentru viitoarea autostrada Timisoara-Moravita, ruta exacta urmand sa fie stabilita in urma proiectarii;

2,3 milioane de lei sunt alocate pentru studiul de fezabilitate al Variantei ocolitoare de vest a Timisoarei, care va intra in proiectare si executie anul viitor„, a reamintit primarul pe pagina sa de socializare.

Daca primul segment din varianta de ocolire este deja folosit de 10 ani in nordul Timisoarei (intre Lugojului si Aradului), iar la cel de-al doilea, care va trece prin sud, se lucreaza de aproape 1 an, noul tronson prevazut a fi amenajat in zona de vest abia a intrat in faza documentatiilor. Firma care a castigat licitatia in toamna anului trecut are la dispozitie un an sa realizeze Studiul de Fezabilitate.

Soseaua de ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu varianta de ocolire sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.

Ministrul Transporturilor Catalin Drula a precizat recent ca, spre deosebire de celelalte doua segmente, noul tronson de centura de la Timisoara va avea 2 benzi pe sens si separatoare mediane.

 

Exit mobile version