TIMISOARA. E oficial! Se va circula in sens unic de jur imprejurul centrului Timisoarei, iar peste un an am putea avea mult-asteptatul pasaj subteran pentru circulatie auto prin fata Operei Romane. Va fi data peste cap si circulatia mijloacelor de transport in comun. In plus, vom avea prima parcare subterana de 400 de locuri construita de Primaria Timisoara in oras.
Toate aceste modificari ne vor costa aproximativ 6 milioane de euro, au estimat specialistii din Primaria Timisoara.
„Estimarile sunt undeva la 5 – 6 milioane de euro pentru pasaj si inclusiv acea parcare, este o estimare globala”, a precizat primarul Nicolae Robu.
Consilierii locali au aprobat, in plenul de marti, un studiu privind „Reorganizarea circulatiei rutiere pe inelul 1 de circulatie si reproiectarea infrastructurii rutiere si de transport public”.
DA CLICK AICI SI VEZI EXACT, PE HARTA, PE UNDE VA FI SENS UNIC!
Asta inseamna reintregirea Inelului 1 de circulatie (n.r. care inconjoara centrul Timisoarei) prin realizarea unui pasaj subteran prin Piata Operei si organizarea circulatiei generale pe sens unic pe traseul Piata Marasti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/strada Paris – pasaj subteran Piata Victoriei – Bv. I.C. Bratianu – strada Hector – Piata I.C. Bratianu – strada Oituz – Piata Marasti.
In pasajul subteran se va intra de pe Bulevardul Republicii si de pe Inelul 1 de circulatie, adica de pe strada Sf. Ioan, si se va iesi dupa Liceul Miu si dupa Castelul Huniade.
„S-a aprobat ca traficul in zona centrala sa se faca pe Inelul I, inchis complet de data aceasta, printr-un subpasaj auto care va fi realizat in subpasajul pietonal actual din Piata Victoriei, iar circulatia va avea loc intr-un singur sens pe acest inel pentru masini mici, microbuze si masini de teren. De pe acest inel se va iesi radial pe bulevardele care intersecteaza inelul, respectiv de pe aceste bulevarde se va intra radial in punctele de incidenta fara niciun conflict. Cei care circula pe inel, intr-un singur sens, de regula pe trei sau patru benzi si pe anumite portiuni doar pe doua, vor trebui, daca doresc sa paraseasca inelul, sa se inscrie pe banda exterioara, iar daca vor sa continue sa circule pe inel atunci pe una din benzile interioare. (…) Va fi sens unic de jur imprejurul zonei centrale. Zona centrala va putea, in acest fel, sa devina zona pietonala”, a explicat primarul Timisoarei.
Studiul aprobat de consilierii locali nu spune nimic de parcarea cu 400 de locuri anuntata de primarul Nicolae Robu, care ar urma sa fie amenajata de dupa Liceul Miu si pana la intersectia cu strada Traian Grozavescu, adica pe aproape tot Bulevardul I.C. Bratianu, inclusiv pe sub intersectia cu Bulevardul Michelangelo.
Alt traseu pentru mijloacele de transport in comun
In ceea ce priveste autobuzele si troleibuzele RATT, acestea nu vor mai putea circula pe traseul actual. Cel putin asa spune primarul Robu.
„Mijloacele de transport in comun nu vor putea circula din Piata Victoriei, ele vor fi deviate in Piata 700 pe traseul actual, apoi vor continua pe strada Paris, pana la intersectia cu strada Republicii, de acolo vor face dreapta pana in zona Spitalului de Copii, de aici vor continua inspre Catedrala, iar de acolo vor avea drept de circulatie prin fata primariei pana la intersectia cu Bulevardul 20 Decembrie. De acolo vor face stanga, pe Bulevardul 20 Decembrie, si vor ajunge pe inel, cele care vor circula pe inel. Inelul va fi, pentru aceste mijloace de transport, mai lung decat pentru celelalte autovehicule, traseul avand loc pe un by-pass fata de portiunea Piata Victoriei – Liceul MIU”, a mai explicat edilul sef al Timisoarei.
Potrivit studiului aprobat de consilierii locali, Inelul va avea 3 benzi de circulatie intr-un singur sens. Pe cat posibil, noteaza specialistii care au realizat studiul tehnic, pe intregul traseu se va face si o banda marginala de circulatie, destinata numai transportului in comun, iar pe trotuare se vor face piste de biciclete.
Totodata, vor fi reamenajate si toate intersectiile dintre Inelul 1 si arterele majore de circulatie. Comisia de circulatie din cadrul Primariei Timisoara si-a dat deja acordul pentru studiu si a precizat ca este cea mai buna varianta pentru fluidizarea traficului in zona centrala a orasului.
Primarul vrea bani din bugetul Timisoarei
Studiul comandat de Primaria Timisoara a costat aproape 15.000 de euro. Pentru realizarea efectiva a lucrarilor nu sunt bani. Pe bugetul de anul acesta vor intra studiul de fezabilitate si proiectul tehnic, iar pe bugetul de anul viitor va intra executia propriu-zisa a lucrarilor.
„Nu avem alte surse, in momentul de fata, decat veniturile proprii. Proiectul este unul prioritar si eu voi propune consiliului local sa aloce fonduri pentru realizarea acestui obiectiv. Intra pe bugetul de anul acesta. Nu se va putea finaliza anul acesta in niciun caz. (…) Este deja in derulare licitatia pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic si in toamna probabil ca vom fi in masura sa licitam executia lucrarii. Executia masiva va fi prinsa pe bugetul de anul viitor si finalizarea acestui proiect”, a explicat Robu.
CITESTE SI: Vom avea parcare subterana in centrul Timisoarei, dupa realizarea pasajului din fata Operei. Vezi unde!